Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Instagram ja suomalaiset

Vierailija
24.08.2016 |

Suomalaiset eivät osaa käyttää Instagramia, eikä #-merkkiä, vaan sitä käytetään lauseiden sanojen väleissä välilyöntinä. Eikö jengi tajua, että risuaidalla ei ole tarkoitus muodostaa lausteita vaan lisätä tägejä?
Oikeesti, myötähäpeä tulee kun siellä on kymmenen risuaitaa tyyliin:

#vihdoinkin #rakkaan #lapsen #kanssa #yhdessä #reissuun #kyllä #kelpaa #löhötä #rannalla
Kuka hakee sanoilla "kyllä" tai verbeillä, tai "rakkaan". Siihen voi jättää kuvatekstin ja sitten laittaa niitä risuaitoja. Miten vaikee voi olla?
Toinen on tämä yksityiset käyttäjätilit... Facebook on jo olemassa kaikille luulosairaille, siellä voi piilottaa kaiken somesta, mutta Instagramin käytössä ei ole mitään järkeä, koska sen tarkoitus ei ole toimia toisena Facebookina. Koko Instan idea on jakaa kuvia ja tykätä toisten kuvista, ja sitten nämä yksityiset käyttäjät laittavat ihan tavallisia kuvia kuitenkin eikä siellä ole edes mitään, miksi salata. Siellä tosiaan voi olla myös nimimerkillä eikä miljoonaa selfietä ole pakko jakaa, jos ei halua tulla tunnistetuksi.
Mikä vainoharha suomalaisilla on, ei siellä Instassa ole mikään pakko olla, jos ei halua olla osana sitä. Mä oon ihan varma, että nämä yksityisyytensä vaalijat ovat siellä vaan stalkkerimielessä ja heti herää epäilys, kun näen jollain yksityisen käyttäjätilin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä!

Vierailija
2/8 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan mun Instagram-seuratuista ei kirjoita noin. Sitä kyllä ihmettelen, miksi yksityisessä profiilissä käytetään hashtageja, koska eihän yksityisten profiilien kuvat näy haussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yleistä!

Vierailija
4/8 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun seuraamistani yksityiset tilit on:

- lapsilla

- sellaisilla ihmisillä, jotka eivät halua jakaa kuviaan julkisesti ammattinsa tai puolisonsa ammatin takia

Vierailija
5/8 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook ei ole läheskään samanlainen kuin instagram, joten siksi käytän vain jälkimmäistä. Tilini on yksityinen sen takia, että en halua tuntemattomien kommentoijan kuviini mitä sattuu, enkä halua, että tietyt tutut pääsevät näkemään kuvia elämästäni. (esim. Henkisesti sairas entinen poikaystäväni)

Vierailija
6/8 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä hashtageista, mutta en yksityisestä tilistä.

Esim. itse laitoin tilin yksityiseksi siksi, etten halua mm. äitini, veljeni eksän, ex-mieheni mielisairaan nykyisen ja kaikenmaailman vanhojen tuttujen näkevän instani sisältöä.

Mulle Facebook on sellainen korrekti mesta missä julkaisen vain sieviä, vanhoille sukulaisille ja äidinkin silmille sopivia juttuja, mutta instaan saatan laittaa kuvia esim. festareilta, sekoilemasta ym. ja kommunikoida kavereiden kanssa ronskimmin.

Insta on siis mulle sellainen epäkorrektimpi mesta missä voi olla vapaammin, enkä siksi halua julkista tiliä.

Vierailija
7/8 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä sun nimimerkki on? alan seuraamaan :)

Vierailija
8/8 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun instatili on yksityinen koska en halua että yksi mua vuosia ahdistellut ja stalkannut mies katselee mun kuvia tai jatkuvasti seuraa ja sitten lopettaa seuraamisen kuin ilmoittaakseen olemassaolostaan.