Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apuja oikeaoppisen heippa-lapun tekemiseen!

24.08.2016 |

Miten tehdä heippa-lappu niin, että naapurit myös sen ymmärtävät? Pitääkö lähteä liikkeelle aggressiivisesti, tyyliin: nyt loppuu se ovien paukuttelu tai mä revin teiltä päät irti?
Vai käyttäisinkö muka hauskaa, sarkastista tyyliä: onhan se kiva vähän herätellä naapureita mutta voisiko sen oven sulkea niin ettei ikkunat tärise täällä ylhäällä?
Riimimuotoa: älä ovea hakkaa, muuten naapurisopu lakkaa ja tulee isännöitsijältä niskaan kakkaa. (olipas tosi huono esimerkki mutta tajunette kuitenkin)
Tai olisiko joku muu tyyli pätevin. Melkein tekisi mieli hoitaa asia laulamalla. Kännissä joskus maanantai-aamuyöllä, mutta voi tulla sanomista.
Pitäisikö kirjoittaa käsin vai tulostaa kaunis lappu? Ehkä kuva lisäämään viestin tehoa?
Naapurit harrastavat muutakin kivaa kepposta kuin pelkkä ovien paukuttelu keskellä yötä mutta olkoot tuo nyt esimerkkinä.
Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aggressiivinen EI!

Sarkasmia ymmärtää todella harva.

Jos riimit onnistuu, niin anna mennä. Ollaanhan me kuitenkin Kalevala porukkaa. Ystävällisesti ja väinämöisesti.. siinä olis pientä uhkaakin.

Tee kuva tai -sarja! Jos et itse halua kuvatuksi, niin piirrä tikku-ukoin. Näin vältyt mahdolliselta kielimuurilta. Mä luulen, että kieltoon kuin kieltoon löytyy kuvallisia ohjeita Googlaamallakin.

2/7 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä! Joku sarjakuva olisikin varmaan ihan hyvä, ainakin tuore viestintätapa. Teinitkin tajuaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itsekin näköjään yöllä hereillä ja vieläpä netissä, joten mitäpä naapureiden ruminat sitten haittaavat? Epämääräisten lappujen tuominen herättää ainoastaan ärsytystä, järkevämpää olisi mennä sanomaan asiallisesti kasvotusten asiasta, mikäli se on mahdollista. Kyllä ne teinitkin puhetta ymmärtävät ja suurin osa on ihan asiallista porukkaa, eivät vain välttämättä tajua itse aiheuttavansa häiriötä. 

4/7 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamakkain sanomisesta ei välttämättä ole mitään hyötyä. Varustaudu siihen, että sinulle valehdellaan päin naamaa ja hetken hiljaisuuden jälkeen sama meno alkaa uudelleen. Näin varsinkin, jos kyseessä on ns. ongelmahenkilö. 

Oikea tapa lähestyä asiaa on isännöitsijän kautta. Kirjallinen valitus melusta, ajankohdat mainittuna. Omakätinen allekirjoitus, nimenselvennys ja asunnon numero selkeästi näkyvillä. Näin isännöitsijällä on tarvittaessa kättä pitempää kun aletaan miettiä varoitusta.

Olisi erittäin hyvä jos valitukseen saisi myös joltakin muulta tapahtuman todistaneelta allekirjoituksen ja nimenselvennöksen. Taloissa on kaheleita, jotka tehtailevat valituksia joten pelkkään yhteen valitukseen luottaminen on yhtiölle hieman riskialtista puuhaa,

Vierailija
5/7 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukan spartalainen tyyli on paras. Ytimekkään ja yksinkertaisen viestin ymmärtää ja jaksaa lukea luupäisinkin tomppeli. Jonkinlaiset hieroglyfit saattaisivat toimia myös. Nuoret varsinkin ymmärtävät hyvin emojeja, joten heippalappu voisi näyttää vaikka tältä: "🕧😴🔇☺🔊😠☝🔫💥😱".

Vierailija
6/7 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuurankukka kirjoitti:

Olet itsekin näköjään yöllä hereillä ja vieläpä netissä, joten mitäpä naapureiden ruminat sitten haittaavat? Epämääräisten lappujen tuominen herättää ainoastaan ärsytystä, järkevämpää olisi mennä sanomaan asiallisesti kasvotusten asiasta, mikäli se on mahdollista. Kyllä ne teinitkin puhetta ymmärtävät ja suurin osa on ihan asiallista porukkaa, eivät vain välttämättä tajua itse aiheuttavansa häiriötä. 

Joku alkaa kiviporaamaan keskellä yötä -> naapurit heräävät, joten mitä se kiviporaaminen haittaa kun kaikki kerta hereillä ovat?

Vierailija
7/7 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, haluaisitko kertoa lisää näistä naapureista, mitä ne touhuaa yöllä? Itselläni myös aika hankalat naapurit ja olisi mielenkiintoista kuulla toisten kokemuksia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän