8 kiloa pois 9 viikossa
Nyt neuvot kehiin. Paino pitää saada marraskuun alkuun mennessä alkamaan kuutosella ja pidemmällä tähtäimellä 60 pintaan. Mitat nyt 158/77.
Hiilihydraatteja huomattavasti vähentämällä olen aiemmin onnistunut. Nyt tuli todella kesällä mässäiltyä.
Tänään olen syönyt
Kreikkalaista jogurttia ja mustikoita
Borschkeittoa, smetanaa ja salaattia
3 munaa, fetajuustoa ja tomaatteja
Varmaan vielä jogurttia ja nektariinin syön.
Tunnin kevyt kävelylenkki.
Tehoideoita?
Kommentit (21)
Kyllä tuohon nyt vielä voisi lisätä puoli ämpäriä rahkaa, se näet laihduttaa eikä proteiinia koskaan saa liikaa.
Ei ole ideoita, ei. Olen 165 cm ja 67,5 kg. Olen siis itse pudottanut peräti 1,5 kg 3 kuukaudessa ja tavoite oli 4 kg! Pienensin aluksi kaloreita liikaa ja sain riesaksi nälän ja väsymyksen. Sitten kun löytyi tasapaino, tuli lomamatkaa ja rippijuhlat ja ystävän häät ja uusi lomamatka. Aiemmin olin karppaaja yli puoli vuotta, mutta tuli vatsan kanssa isoja ongelmia, niin jouduin lisäämään täysjyvätuotteet ruokavalioon. Olen hoikimmillani painanut 57 kg ja lihavimmillani 78 kg. Silloin oli jo raskasta liikkua zumbassa.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö tosiaan noin vähän syödä vaikka oliskin sillä kuuluisalla vähähiilarisella??
Miten tuosta muka näkee kuinka paljon on syönyt? Ei pahemmin määriä ilmoitella.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö tosiaan noin vähän syödä vaikka oliskin sillä kuuluisalla vähähiilarisella??
Tästä just näkee sen vhh typeryyden. Sitä niin kauheasti hehkutetaan yms mutta kuitenkin siinäkin pitää ihan vain pihistellä ja rajoittaa kaikkea niin kuin kaikissa dieeteissä, jos siis laihtua haluaa. Ei se että syö yksi puolisesti vain tiettyjä ruoka-aineita pidä nälkää edes, aina kun on miinuskaloreilla aivan varmasti jossain vaiheessa päivää joutuu jonkinlaista nälkää kestämään, se kuuluu aina laihdutukseen ja kaloreiden vähentämiseen. Ihan samat tulokset lopulta saa vaikka söisikin kaikkea kunhan kalorit on miinuksella. Puheet jonkin dieetin erikoisuudesta ovat usein vain alun huumaa ja placebo vaikutusta ja pian kilot tulevat taas takaisin jos dieetti rajoittavuudessaan ei sovi normaaliin elämään.
Ala käydä joka päivä vähintään 5km lenkillä ja älä tosiaan syö kuin 1000-1500 kcal/vrk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä just näkee sen vhh typeryyden. Sitä niin kauheasti hehkutetaan yms mutta kuitenkin siinäkin pitää ihan vain pihistellä ja rajoittaa kaikkea niin kuin kaikissa dieeteissä, jos siis laihtua haluaa. Ei se että syö yksi puolisesti vain tiettyjä ruoka-aineita pidä nälkää edes, aina kun on miinuskaloreilla aivan varmasti jossain vaiheessa päivää joutuu jonkinlaista nälkää kestämään, se kuuluu aina laihdutukseen ja kaloreiden vähentämiseen. Ihan samat tulokset lopulta saa vaikka söisikin kaikkea kunhan kalorit on miinuksella. Puheet jonkin dieetin erikoisuudesta ovat usein vain alun huumaa ja placebo vaikutusta ja pian kilot tulevat taas takaisin jos dieetti rajoittavuudessaan ei sovi normaaliin elämään.
Puhu vaan omasta puolestas. Mä oon noudattanut paljon parjattua karppaajan ruokavaliota ja syönyt oikeasti paljon (kaloreita mielenkiinnosta yhessä vaiheessa laskin niin niitä tuli 2000-2500) ja paino laski silti normaalipainon sisällä 7kg ja tässä on pysynyt enkä aio tätä ruokavaliota vaihtaa.
Olen saman pituinen ja painoin 74kg. Itse laihdutin "nopesti" 65kg (puoli vuotta) ja sitten 1.5 vuodessa 54kg.
Itse laihduin "nopeasti" näin syömällä:
Aamulla 0.5dl puuroa veteen keitettynä, kahvia
Lounas 1peruna, kanafileesuikaleita, salaattia, raejuustoa
Päivällinen 1.5 perunaa, kauhallinen chili con carnea, punajuuria, salaattia
Iltapala 2 kananmuna ruisleipää, 1dl maitoa
Lisäksi poljin kuntopyörää 1-1.5h lähes joka päivä samalla kun katsoin telkkaria.
Miksi tuollainen takaraja? Mikä taikalukemea tuo tavoitepaino on?
Olen lähdössä silloin aurinkolomalle ja ajattelin että kaikille kivempi jos en silloin ole ihan valas. Sinänsä en itseäni näe kamalana läskinä. Joku kehonkuvanhäiriö varmaan tämäkin. Olen lapsena ja nuorena aina kolmikymppiseksi ollut hoikka, urheilullinen ja lihaksikas. Nyt 40v lihaskunto hyvä vaikka en siis urheile. Ja ihan yhteen lautalliselliseen nämä tämän päivän syönnit per kerta on mahtunu. Eikä ole edes nälkä. Ei ainakaan kovin. Kahvia maidolla on myös mennyt 5 mukia.
Ap
Jos olet onnistunut vähentämällä hiilareita, tee sama. Älä ikinä koskaan enää mätä hiilareita, koska silloin lihot taas takaisin.
Syö paljon salaattia ja kalaa, kanaa, hedelmiä ja muista juoda vettä!
Rasva polttaa rasvaa, eli ei rasvoja pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhu vaan omasta puolestas. Mä oon noudattanut paljon parjattua karppaajan ruokavaliota ja syönyt oikeasti paljon (kaloreita mielenkiinnosta yhessä vaiheessa laskin niin niitä tuli 2000-2500) ja paino laski silti normaalipainon sisällä 7kg ja tässä on pysynyt enkä aio tätä ruokavaliota vaihtaa.
Itse olen 160/72 ja haluaisin myös laihtua marraskuuhun mennessä ja ajattelin kokeilla Atkins -dieettiä. Mulla ei vain ole mitään kokemusta tämmöisistä niin en oikein osaa laskea hiilihydraattien määrää, kun ne pitäisi olla päivässä max. 20g. Tietääkö kukaan mistä löytäisi jonkun Atkinsin ruokaohjeen, jossa siis määrät yms. valmiina? Olen yrittänyt googlettaa mutta selkeää ohjetta ei ole löytynyt.
Lisäksi käyn n. 5-6 kertaa viikossa väh. 5km kävelylenkin. Pitäisikö liittyä johonkin laihdutusryhmään, onkohan facessa sellaisia vai pitäisikö perustaa? Onko kiloklubi hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 160/72 ja haluaisin myös laihtua marraskuuhun mennessä ja ajattelin kokeilla Atkins -dieettiä. Mulla ei vain ole mitään kokemusta tämmöisistä niin en oikein osaa laskea hiilihydraattien määrää, kun ne pitäisi olla päivässä max. 20g. Tietääkö kukaan mistä löytäisi jonkun Atkinsin ruokaohjeen, jossa siis määrät yms. valmiina? Olen yrittänyt googlettaa mutta selkeää ohjetta ei ole löytynyt.
Lisäksi käyn n. 5-6 kertaa viikossa väh. 5km kävelylenkin. Pitäisikö liittyä johonkin laihdutusryhmään, onkohan facessa sellaisia vai pitäisikö perustaa? Onko kiloklubi hyvä?
Älä aloita atkinsia ennen kuin perehdyt siihen hyvin. On tärkeää tietää muutakin kuin hiilarin määrä. Monet lähtee soitellen sotaan ja kun menee pieleen niin tietenkin se on dieetin syy.
Mä suosittelen raw till 4-ruokavaliota tai raw vegaani-ruokavaliota :) Eli hiilareita saa ja pitää syödä, mutta eläintuotteet pois
Mä suosittelen että leivät pois ja pasta myös, riisiä kohtuudella harvoin. Tilalle ihan hitosti kasviksia. Rytmitä ateriasi niin, että vältyt repsahduksilla, itselläni esim. ruokien rajoittaminen illalla johtaa massiiviseen iltasyömiseen, siksipä syön vielä iltapalan noin klo 20. Painotan ruokailut aamupäivään, eli kunnon aamupala ja lounas, loput ateriat voivat olla sitten pienempiä. Syön 4-5krt/päivä. Olen normaalipainoinen, ja paino tuntuu putoavan tällä hetkellä vain aika tiukalla alle 1600kcal/päivä, herkut kokonaan pois ja kävelyä noin 10km/päivä (enimmäkseen hyötyliikuntaa koiran kanssa).
Vaikeaa on, mutta kun aloitin laihduttamaan lievästi ylipainoisena, lähti helposti. Nyt takana noin 16kg.
Ei kannata pilata vatsan ja suoliston toimintaa mitä erikoisimmilla ruokavalioilla laihduttaakseen, parempi syödä vaan pienempiä annoksia monipuolista ruokaa ja lisätä liikuntaa. 🙋
Jos laihdutat vähähiilarisella ja laihdutuksen jälkeen otat hiilarit takas ruokavalioon ni tulee ne kilotkin takasin
Vierailija kirjoitti:
Jos laihdutat vähähiilarisella ja laihdutuksen jälkeen otat hiilarit takas ruokavalioon ni tulee ne kilotkin takasin
Näinhän tapahtuu ihan missä tahansa laihdutuksessa. Jos palaa entiseen, lihoo takas.