Mitä rumaa teet ulkonäöllesi?
Kysymys on osoitettu sekä miehille että naisille.
Mitä epäedustavia valintoja TIETOISESTI teet liittyen ulkonäköösi? Esim. pukeutuminen, hiukset, meikki...
.
Itselläni se, etten leikkaa hiuksiani.
Hiukseni eivät ole kauniit, kun mennään olkapäiden alapuolelle. Olen yrittänyt teini-ikäisestä asti kasvattaa niitä, kokeillut erilaisia hoitotuotteita ja hoitotekniikoita, suihkurituaaleja, vitamiineja ja hiuksiin riippumattomasti eri ruokavalioita... Mikään ei auta. Latvani ovat niin haaroittuneet ja kuivat että melkein odotan niiden syttyvän tuleen, kun auringonsäde osuu niihin.
Aiemmin kävin kampaajalla siistimässä latvojani säännöllisesti, koska "niin nyt vaan pitää tehdä". Kerran asiaa mietittyäni päätin, että tingin mieluummin latvojeni kunnosta kuin pituudesta. Lopetin leikkaamisen.
http://kasvio.avoin.jyu.fi/kasvit/Mets%E4lauha_DeschampsiaFlexuosa/101_…
Kuva on oiva vertailu hiusteni nykyiselle kunnolle; juuresta sileä, päästä jokaiseen suuntaan hapsottava. Pelastukseni on latvojen kihartaminen, se huijaa ne näyttämään normaaleilta. Koska kiharran vain osuutta joka ei ole enää pelastettavissa, loppuhiukset säästyvät kuumentamisen vaurioilta.
Sain vihdoin pitkät, asiallisen näköiset hiukset eikä se vaadi kuin muutaman kiharrinpuikkopyöräytyksen kahdesti viikossa.
Kommentit (23)
Lopetin kampaajalla käymisen joitakin vuosia sitten ja nykyään pidän niskaponnaria enkä värjää tukkaa. Joskus en jaksa harjata tukkaani. Pitäisi meikata kunnolla, että näyttäisin nätimmältä ja pirteämmältä, mutta en jaksa muuta kuin sekoittaa meikkivoidetta naamarasvan sekaan ja hieroa naamaan.
Tupakoin. Viime aikoina lopettaminen on pyörinyt mielessä usein, koska en halua menettää hyvää ihoani ja kauneuttani, joka on tällä hetkellä tärkein pääomani.
-Ylensyön. Mulla on ahmimishäiriö ja harmittaa todella paljon minkä näköiseksi olen itseni päästänyt. Viime kesänä olin hoikka ja paljon nätimpi sekä itsevarmempi. Näitä kiloja on nyt sitten todella vaikea saada pois.
-Nukun huonosti.