Mitä tortillan väliin? (terveellinen)
Olen tottunut tavallisesti syömään mättötortilloja, jonka välissä on jauhelihaa, juustomössöä ja lisää juustoa yms. Nyt tekis mieli kokeilla vähän jotain kevyempää vaihtoehtoa. Täytteeksi ajattelin kanaa, mutta mitä muuta?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos käytät salsakastiketta, tee se itse, ainakin vältyt lisäaineilta ja ainakin minä pidän siitä enemmän kuin valmiskastikkeista . Käytä juustokastikkeen sijaan kermaviilikastiketta. Myös itse tehty guacamole voisi olla hyvää. Vähennä jauhelihaa ja laita sen sijaan reilusti salaattia.
Lisäaineita en pelkää, sillä monissamonissa ruoka-aineissa on itsessään näitä lisäaineita :D Ja olen myös liian laiska tekemään itse...
Kerrotko lisää?
http://www.valio.fi/ammattilaiset/ravitsemus_ja_terveys/mita-lisaaineet…;
tuossa vähän juttua
Valion sivu, hahhah!
Jep, eka mikä tuli vastaan googlaamalla ''lisäaine peräisin''. Googlaa itse lisää, löydät myös muitakin sivustoja.
Mä suosittelisin vaihtamaan tortillat tacosalaattiin. Salaattia, kurkkua, tomaattia, paprikaa, ananasta, avocadoa yms perinteisiä tortillatäytteitä. Ripaus juustoraastetta ja sitten päälle texmexmaustettua kanaa/jauhelihaa/soijarouhetta tms.
Pahin kalorimäärä tortillassa on se lettu.
Teen tortillat itse maissijauhoista. (En aina koska ovat melko työläitä). Täytteeksi kana, paprika, sipuli joka maustetaan chilillä, sitruunanmehulla, oreganolla yms. Lisäksi itse tehtyä salsaa, salaattia, tomaattia ja taas yms:D tietysti creme fraichea viilentäämään juuri sopivaa tulisuutta. Varmasti epäterveellisempääkin ruokaa löytyy.
Itse tehty salsa ja guacamole, chili, salaatti, kana, nyhtökaura tai miksei se jauhelihakin.
Minä teen yleensä myös tortillat itse, ovat paljon parempia kuin kaupasta ostetut. Ja helppo tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Itse tehty salsa ja guacamole, chili, salaatti, kana, nyhtökaura tai miksei se jauhelihakin.
Minä teen yleensä myös tortillat itse, ovat paljon parempia kuin kaupasta ostetut. Ja helppo tehdä.
Niin ja korianteria jos tykkää. Myös paputäyte on hyvää.
Halpa ja varmasti terveellinen: täysjyvätortilla, marinoituja/vapaavalintaisesti maustettuja soijapaloja, runsaanlaisesti salaattia ja guacamolea.
Vierailija kirjoitti:
Halpa ja varmasti terveellinen: täysjyvätortilla, marinoituja/vapaavalintaisesti maustettuja soijapaloja, runsaanlaisesti salaattia ja guacamolea.
Halpa voi olla, mutta terveelliseksi en tuota sanoisi.
Itse teen yleensä
Maustamattomia kanafilee suikaleita (maustan itse valkopippurilla,suolalla jne.)
Salaattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa, punasipulia
kermaviiliä katikkeeksi.