Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tortillan väliin? (terveellinen)

Vierailija
23.08.2016 |

Olen tottunut tavallisesti syömään mättötortilloja, jonka välissä on jauhelihaa, juustomössöä ja lisää juustoa yms. Nyt tekis mieli kokeilla vähän jotain kevyempää vaihtoehtoa. Täytteeksi ajattelin kanaa, mutta mitä muuta?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kana on hyvää, itse käytän myös quornin 'kana' -paloja (voit maustaa hyvin samalla tavalla kuin kanan).

Yleensä laitan väliin paprikaa, sipulia (nämä voi paistaa lihan kanssa), avokadoa, tomaattia... melkein kaikki vihannekset sopivat, laita vaan kermaviiliä ja salsaa vähemmän. Voit myös ostaa kokojyvätortilloja.

Vierailija
2/30 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kana on hyvää, itse käytän myös quornin 'kana' -paloja (voit maustaa hyvin samalla tavalla kuin kanan).

Yleensä laitan väliin paprikaa, sipulia (nämä voi paistaa lihan kanssa), avokadoa, tomaattia... melkein kaikki vihannekset sopivat, laita vaan kermaviiliä ja salsaa vähemmän. Voit myös ostaa kokojyvätortilloja.

Kokojyvätortillat voisi olla hyvä idea! Salsasta en niinkään välitä, joten olisiko guacamole vähän parempi vaihtoehto? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guacamole olisi hyvä ja jauhelihan tilalla kanaa ja muita kasviksia, paprikaa, kurkkua, salaattia. 

Vierailija
4/30 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannulle paistumaan broilerinsuikaleita. Kun suikaleet ovat lähes kypsiä, samalle pannulle kirsikkatomaattia, maissia (ja vaikka fetakuutioita pari.)

Tortillaan pohjalle salsakastiketta, salaattia, tsatsikia, paistinpannulta lisää täytettä.

Vierailija
5/30 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paprika- ja sipulisiivuja, tomaattia, pilkottua korianteria, muutama jalopeno siivu ja kanaa. Salsaa voi laittaa, mutta tuore tomaatti ja sipuli korvaa sen hyvin. Muita kastikkeita ei mielestäni tarvita. Makuasia.

Vierailija
6/30 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytät salsakastiketta, tee se itse, ainakin vältyt lisäaineilta ja ainakin minä pidän siitä enemmän kuin valmiskastikkeista . Käytä juustokastikkeen sijaan kermaviilikastiketta. Myös itse tehty guacamole voisi olla hyvää. Vähennä jauhelihaa ja laita sen sijaan reilusti salaattia. 

Vierailija
7/30 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilyykö muuten tuollainen kana+kasvissekoitus jääkaapissa päivän/pari syötävänä? Voiko lämmittää mikrossa?

Vierailija
8/30 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tortillalettukin voi olla terveellisempi: kokeile vaikka salaattitortillaa.

http://ruoka.ts.fi/jutut/kaari-ateria-salaatinlehteen/

Vierailija
9/30 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään kastikkeita! Ituja, salaattia, tuorekurkkulastuja ja retiisiä.

Vierailija
10/30 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemppari on savulohta, salaattia, kurkkua, itsetehtyä cuacamolea ja mitä tahansa kasviksia mitä itse haluat vielä laittaa. Turkkilaisesta maustamattomasta jogurtista ranskankerman korvike. Maustat vaan,

Vierailija
11/30 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tortillat sisältää aina

Salaatti tomaatti kurkku paprika fetajuusto

Paistettu sipuli, kanasuikaleet tai jauheliha,

Kermaviilikastike valkosipulilla, salsakastike

Kuivattu sipuli, pähkinät

Ja mä ain ihmettelen miks tortilloi pidetään kamalan epäterveellisinä

Vierailija
12/30 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käytät salsakastiketta, tee se itse, ainakin vältyt lisäaineilta ja ainakin minä pidän siitä enemmän kuin valmiskastikkeista . Käytä juustokastikkeen sijaan kermaviilikastiketta. Myös itse tehty guacamole voisi olla hyvää. Vähennä jauhelihaa ja laita sen sijaan reilusti salaattia. 

Lisäaineita en pelkää, sillä monissamonissa ruoka-aineissa on itsessään näitä lisäaineita :D Ja olen myös liian laiska tekemään itse... 

Vierailija
13/30 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään kastikkeita! Ituja, salaattia, tuorekurkkulastuja ja retiisiä.

En mä laihduttamassa ole, joten kastikkeissa oleva rasva on ihan jees. 

Vierailija
14/30 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäaineita en pelkää, sillä monissamonissa ruoka-aineissa on itsessään näitä lisäaineita :D Ja olen myös liian laiska tekemään itse... 

Se kaupasta ostettava guacamole ei sitten taas ole yhtään terveellistä, sama kuin heittäisit sitä juustosörsseliä sinne.

Vierailija
15/30 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voitele" tortillalettu Apetinan salaattijuustolla (sillä pehmeällä). Täytteeksi kananmuna-couscous-leipäpala-tomaatti-salaatti (+itse tehtyjä falafelejä jos on), kastikkeeksi Pirkan tumma balsamicokastike. En tiedä onko niin terveellistä, mutta nam!

Vierailija
16/30 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mym kirjoitti:

Meillä tortillat sisältää aina

Salaatti tomaatti kurkku paprika fetajuusto

Paistettu sipuli, kanasuikaleet tai jauheliha,

Kermaviilikastike valkosipulilla, salsakastike

Kuivattu sipuli, pähkinät

Ja mä ain ihmettelen miks tortilloi pidetään kamalan epäterveellisinä

Siksi, koska se tortilla on yhtä höttöä. Toiseksi, niihin tulee laitettua kasoittain juustoa, jauhelihaa ja kastikkeita. Ja niitä tulee syötyä monta. En silti pidä itsekään niitä epäterveellisenä ruokana, koska niistä saa fiksattua hyvinkin monipuolisia terveellisiä vaihtoehtoja.

Vierailija
17/30 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kaupasta ostettava guacamole ei sitten taas ole yhtään terveellistä, sama kuin heittäisit sitä juustosörsseliä sinne.

Kyllä tää juustosörsselin voittaa. Ei saa ajatella noin mustavalkoisesti!

Vierailija
18/30 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko lisää?

Vierailija
19/30 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko lisää?

http://www.valio.fi/ammattilaiset/ravitsemus_ja_terveys/mita-lisaaineet…;

tuossa vähän juttua

Vierailija
20/30 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko lisää?

http://www.valio.fi/ammattilaiset/ravitsemus_ja_terveys/mita-lisaaineet…;

tuossa vähän juttua

Valion sivu, hahhah!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme