Mitä tortillan väliin? (terveellinen)
Olen tottunut tavallisesti syömään mättötortilloja, jonka välissä on jauhelihaa, juustomössöä ja lisää juustoa yms. Nyt tekis mieli kokeilla vähän jotain kevyempää vaihtoehtoa. Täytteeksi ajattelin kanaa, mutta mitä muuta?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Kana on hyvää, itse käytän myös quornin 'kana' -paloja (voit maustaa hyvin samalla tavalla kuin kanan).
Yleensä laitan väliin paprikaa, sipulia (nämä voi paistaa lihan kanssa), avokadoa, tomaattia... melkein kaikki vihannekset sopivat, laita vaan kermaviiliä ja salsaa vähemmän. Voit myös ostaa kokojyvätortilloja.
Kokojyvätortillat voisi olla hyvä idea! Salsasta en niinkään välitä, joten olisiko guacamole vähän parempi vaihtoehto?
Guacamole olisi hyvä ja jauhelihan tilalla kanaa ja muita kasviksia, paprikaa, kurkkua, salaattia.
Pannulle paistumaan broilerinsuikaleita. Kun suikaleet ovat lähes kypsiä, samalle pannulle kirsikkatomaattia, maissia (ja vaikka fetakuutioita pari.)
Tortillaan pohjalle salsakastiketta, salaattia, tsatsikia, paistinpannulta lisää täytettä.
Paprika- ja sipulisiivuja, tomaattia, pilkottua korianteria, muutama jalopeno siivu ja kanaa. Salsaa voi laittaa, mutta tuore tomaatti ja sipuli korvaa sen hyvin. Muita kastikkeita ei mielestäni tarvita. Makuasia.
Jos käytät salsakastiketta, tee se itse, ainakin vältyt lisäaineilta ja ainakin minä pidän siitä enemmän kuin valmiskastikkeista . Käytä juustokastikkeen sijaan kermaviilikastiketta. Myös itse tehty guacamole voisi olla hyvää. Vähennä jauhelihaa ja laita sen sijaan reilusti salaattia.
Säilyykö muuten tuollainen kana+kasvissekoitus jääkaapissa päivän/pari syötävänä? Voiko lämmittää mikrossa?
se tortillalettukin voi olla terveellisempi: kokeile vaikka salaattitortillaa.
Ei mitään kastikkeita! Ituja, salaattia, tuorekurkkulastuja ja retiisiä.
Lemppari on savulohta, salaattia, kurkkua, itsetehtyä cuacamolea ja mitä tahansa kasviksia mitä itse haluat vielä laittaa. Turkkilaisesta maustamattomasta jogurtista ranskankerman korvike. Maustat vaan,
Meillä tortillat sisältää aina
Salaatti tomaatti kurkku paprika fetajuusto
Paistettu sipuli, kanasuikaleet tai jauheliha,
Kermaviilikastike valkosipulilla, salsakastike
Kuivattu sipuli, pähkinät
Ja mä ain ihmettelen miks tortilloi pidetään kamalan epäterveellisinä
Vierailija kirjoitti:
Jos käytät salsakastiketta, tee se itse, ainakin vältyt lisäaineilta ja ainakin minä pidän siitä enemmän kuin valmiskastikkeista . Käytä juustokastikkeen sijaan kermaviilikastiketta. Myös itse tehty guacamole voisi olla hyvää. Vähennä jauhelihaa ja laita sen sijaan reilusti salaattia.
Lisäaineita en pelkää, sillä monissamonissa ruoka-aineissa on itsessään näitä lisäaineita :D Ja olen myös liian laiska tekemään itse...
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään kastikkeita! Ituja, salaattia, tuorekurkkulastuja ja retiisiä.
En mä laihduttamassa ole, joten kastikkeissa oleva rasva on ihan jees.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäaineita en pelkää, sillä monissamonissa ruoka-aineissa on itsessään näitä lisäaineita :D Ja olen myös liian laiska tekemään itse...
Se kaupasta ostettava guacamole ei sitten taas ole yhtään terveellistä, sama kuin heittäisit sitä juustosörsseliä sinne.
"Voitele" tortillalettu Apetinan salaattijuustolla (sillä pehmeällä). Täytteeksi kananmuna-couscous-leipäpala-tomaatti-salaatti (+itse tehtyjä falafelejä jos on), kastikkeeksi Pirkan tumma balsamicokastike. En tiedä onko niin terveellistä, mutta nam!
Mym kirjoitti:
Meillä tortillat sisältää aina
Salaatti tomaatti kurkku paprika fetajuusto
Paistettu sipuli, kanasuikaleet tai jauheliha,
Kermaviilikastike valkosipulilla, salsakastike
Kuivattu sipuli, pähkinätJa mä ain ihmettelen miks tortilloi pidetään kamalan epäterveellisinä
Siksi, koska se tortilla on yhtä höttöä. Toiseksi, niihin tulee laitettua kasoittain juustoa, jauhelihaa ja kastikkeita. Ja niitä tulee syötyä monta. En silti pidä itsekään niitä epäterveellisenä ruokana, koska niistä saa fiksattua hyvinkin monipuolisia terveellisiä vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kaupasta ostettava guacamole ei sitten taas ole yhtään terveellistä, sama kuin heittäisit sitä juustosörsseliä sinne.
Kyllä tää juustosörsselin voittaa. Ei saa ajatella noin mustavalkoisesti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko lisää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko lisää?
http://www.valio.fi/ammattilaiset/ravitsemus_ja_terveys/mita-lisaaineet…;
tuossa vähän juttua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko lisää?
http://www.valio.fi/ammattilaiset/ravitsemus_ja_terveys/mita-lisaaineet…;
tuossa vähän juttua
Valion sivu, hahhah!
Kana on hyvää, itse käytän myös quornin 'kana' -paloja (voit maustaa hyvin samalla tavalla kuin kanan).
Yleensä laitan väliin paprikaa, sipulia (nämä voi paistaa lihan kanssa), avokadoa, tomaattia... melkein kaikki vihannekset sopivat, laita vaan kermaviiliä ja salsaa vähemmän. Voit myös ostaa kokojyvätortilloja.