Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut vanhemmat ei anna lapsen syödä karkkia koskaan?

Vierailija
03.03.2006 |

Ja en tarkoita vauvoja, enkä ihan pieniä lapsia, vaan n. 3 v. eteenpäin.

Surullista katsoa kutsuilla, kun vanhemmat kieltävät lasta maistamasta karamelliä. Eihän sitä tarvitsekaan antaa usein, mutta edes joskus syntymäpäivä- tai muilla juhlissa.

Voisiko joku vanhempi perustela?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on karkkipäivä lauantaina, mutta jos on jonain muuna päivänä juhlat tai jotain muuta erikoista, minkä takia karkkia on tarjolla, kyllä saavat ottaa.

Jotkut ei vaan ehkä halua luistaa periaatteistaan missään tilanteessa.

Vierailija
2/21 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin opettaa lapselle karkkipåäivä, kuin että eivät saisi koskaan maistakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tuli äiti lapsineen, ja johan alkoi äiti julistaa minulle, ettei heidän lapset (vanhin oli varmaan eskari...) ole koskaan saaneet mitään sokerisia, etteivät opi vääriä ruokailutottumuksia. Kun herkutellaan, jälkiruuaksi annetaan voileipäkeksiä ilman päällisiä.

Vierailija
4/21 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen fanatismi on jo lapsenrääkkäystä :(

Vierailija
5/21 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun imetän samalla.

Vierailija
6/21 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on annettu jo jopa 1.5v maistella nameja,voi sitä iloa ja riemua mikä makuelämys,en itsekkään tykkää että pumpataan lisäaineita lapsiin liikaa,mut rajansa kaikella.

Vierailija
7/21 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava perheen lapsi ei saa syödä karkkia. Vanhemmat perustelevat sitä hammas syillä, että ei ole hampaille terveellistä.

Kuitenkin lapsi saa syödä rusinoita ja juoda pillimehuja sekä syödä keksejä ja syödä jäätelöä....

No, nyt lapsi on jo kohta 5-vuotias ja vanhemmat ovat antaneet nyt juhla tilanteissa maistaa yhden karkin, mutta eipä lapsi haluakkaan. On tosi ennakkoluuloinen muutenkin kaikkien ruokien suhteen.

Tuumaa vaan, että en mä tykkää karkista =D

Oma lapseni söisi vaikka joka päivä karkkia jos vain antaisi. Karkkipäivää meillä ei ole. Karkkia syödään silloin kun sille tuntuu, mutta ei todellakaan joka päivä. Eikä kyllä juoda pillimehujakaan eikä syödä keksejä eikä jäätelöitäkään, siis joka päivä =D

Vierailija
8/21 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen otettaviksi.

Tavallisia karkkeja lapsi ei saa, eikä saa vielä vähään aikaan, jos se on minusta kiinni!!!

Vierailija
9/21 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltää lapselta pienet ilot. Usein nää vanhemmat kuitenkin itse herkuttelevat. Muutamalla tutulla on käynyt niin, että eivät ole tajunneet et lapsensa on jo niin iso et OSAA purra itse ruokansa ja myös siis syödä nameja. Ei,Ettei vaan tukehdu, oli vastaus ku kysyin synttäreillä voiko antaa lapselle karkkia.Siis on se hassua jos kaksivuotiaalle pitää kaikki ruokakin mössätä, ei pieniä vaan mössätä ihan kunnolla.

Vierailija
10/21 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilä lapsi saa silloin tällöin herkkuja. Mutta oikeasti, ei lapsi eikä aikuinen ihminen tarvitse karkkia tai mitään sokerisia elintarvikkeita. Niissä ei ole kenellekään mitään hyvää tai rakennusaineiksi kelpaavaa.

El ihan outo väite sanoa, että lapsia, jotka eivät saa sokeria kasvaisivat jossain kidutuspiireissä. Lapset, jotka saavat joka päivä herkkuja ovat aikuisena niitä, joilla on paino-ongelmia ja joilta puuttuu itsekuri kieltäytyä herkuista. Rajat karkkiasioihin!

Vierailija
11/21 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas näyttää että kun nämä ei ikinä karkkia-lapset saavat hieman itsenäisyyttä ja esim. viikkorahaa, ei sitä herkuttelun määrää estä mikään. Koulussa repuista paljastuu valtavat määrät karkkia, limsaa jne. Joskus epäilen että vanhemmat eivät taida edes tietää mitä määriä nämä muruset nykyään karkkia syövät.

Vierailija
12/21 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minusta taas näyttää että kun nämä ei ikinä karkkia-lapset saavat hieman itsenäisyyttä ja esim. viikkorahaa, ei sitä herkuttelun määrää estä mikään. Koulussa repuista paljastuu valtavat määrät karkkia, limsaa jne. Joskus epäilen että vanhemmat eivät taida edes tietää mitä määriä nämä muruset nykyään karkkia syövät.

Juu, noin kävi itselleni lapsena, mutta entäs sitten... reikiä on edelleen nolla, ja paino on aina ollut ihan alakantissa. Eli mitä haittaa siitä oli? Hyvät hampaat saattavat hyvinkin liittyä siihen , etten syönyt makeaa alle kouluikäisenä. Kehittyi varmaan hyvä suojaava bakteerikanta. Ja todella, olen sittemmin ehtinyt syödä karkkia ihan tarpeeksi.

Vierailija
13/21 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin en tunne kyllä yhtäkään vanhempaa joka ei antaisi lapsellee karkkia!

Vierailija
14/21 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. meille synttäreille, ne eivät malta leikkiä lainkaan vaan " asuvat" herkkupöydän ääressä toisin kuin muut.

Vierailija
15/21 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sain niitä kohtuudella syödä, oli karkkipäivä ja juhlissa ja välillä muutenkin herkuteltiin. Mulle ei vaan mikään ollut koskaan tarpeeksi, söin kaikki herkut mitä sain, eikä ikinä tullut itselleni stoppia. Se oli aika kamalaa, lihoinkin tietysti, mutta en paljoa, kun aina olen myös liikkunut.

Onneksi esikoisellani on selkeäsit aika hyvä kontrolli itsellään, tykkää syödä herkkuja, mutta sanoo aika pian, että ei jaksa enää. Ja muuten, ei tykkää karkista yhtään. On saanut kyllä, mutta ei tykkää.

Vierailija
16/21 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen todella surullinen tällaisten ihmisten lasten puolesta.

Itsekin olen ollut tällainen " karkiton lapsi" .

Seuraus: aikuisiälläni syön joka päivä karkkia, joka aterian jälkeen, välissä, joskus ennenkin....

Voitte kuvitella minkä kokoinen ihminen olen - ja tosiaan aloin lihomaan heti kun muutin pois kotoa, 40 kg tuli puolessa vuodessa kun äitini ei ollut enää kieltämässä ja viimein oli omaa rahaa ostaa karkkia!

Lidlistä ostan aina hulluna karkkia, kyllä ihmiset töllöttää :)

Vierailija
17/21 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muina päivinä karkkia ei syödä patsi synttäreillä. Lapsemme ovat myös aika nirsoja karkkien suhteen ja lopettavat syönnin ennenkuin tulee huono olo. Aika vähän syövät kaikkiaan. Mutta sen olen huomannut, että juhlissa ottavat jos tarjotaan mutta päähuomio silloinkin on juhlimisessa ja leikkimisessä ei tarjottavissa.

Vierailija
18/21 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim miehen siskon luona voi olla kahdelle lapselle viikonloppunameiksi HAribon kilon Matador-Mix- rasia.

Musta se on jo pikkasen kohtuutonta, vaikka nuo lapset eivät ole edes lihavia. Silti tuskin on kovin terveellistä täyttää vatsa liivatteella, sokerilla ja lisäaineilla....

Vierailija
19/21 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun karkkia on joskus tarjolla, vetää hän ihan hulluna. ei mitään rajaa missään.

pitäisikö sitten kasvattaa maltillisempaan karkin syöntiin ostamalla karkkia pieniä määriä?

Vierailija
20/21 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

olen todella surullinen tällaisten ihmisten lasten puolesta.

Itsekin olen ollut tällainen " karkiton lapsi" .

Seuraus: aikuisiälläni syön joka päivä karkkia, joka aterian jälkeen, välissä, joskus ennenkin....

Voitte kuvitella minkä kokoinen ihminen olen - ja tosiaan aloin lihomaan heti kun muutin pois kotoa, 40 kg tuli puolessa vuodessa kun äitini ei ollut enää kieltämässä ja viimein oli omaa rahaa ostaa karkkia!

Lidlistä ostan aina hulluna karkkia, kyllä ihmiset töllöttää :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä