Mitä raskausoireita nämä ovat? ( ensimmäistä kertaa raskaana )
Hei vain kaikille!
Nyt sopii auttaa minua. Terkka ei oikein osannut sanoa mitään.
/
Mitä raskausoireita nämä ovat?
Jatkuneet pari päivää.
Olen nyt RV. 29+5. Ylihuomenna tulee täyteen RV. 30.
Alavatsaa nipistelee/vihloo ns. melkein koko ajan. En osaa paikantaa tarkemmin, mutta "mahan alta" ja sivuista ehkä nivusista tuntuvaa vihlontaa, ei häpykummulta.
Sitten alaselkää vihloo, myös kylkiin.
Onko nämä niitä kohdun venymisiä, jotka säteilee kaikkialle ja juurikin selänpuolelle ?
Miltä supistukset tuntuvat ?
Mitä ovat liitoskivut ?
Entä voiko edellä mainitut oireet johtua sikiö kasvupyrähdyksestä ? Vai painaako sikiö jotain hermoa ? Voiko myös kivut olla vessahädästä, suolessa ilmaa tai ummetusta? Olen kyllä käynyt vessassa, voi olla että kaikki "ei ole tullut".
/
Särkylääkettä en koe tarvitsevani vielä kipuihin. Tämä on on vain jomottelua ja vihlontaa. Häiritsevää. Kun kävelen tai istuudun/nousen, niin tuntuu ikävältä. Ei niinkään maatessa. Maatessa olo ok.
Ei kai vain ole kohdunsuu avautumassa. Vielä 2 viikkoa sitten kohdunsuu oli kiinni ja 3 cm.
/
Olen niin tietämätön ja kysymykset varmasti tyhmiä, mutta kun ensimmäistä kertaa odotan, niin huolestuu todella herkästi kaikesta.
Kiitos vastauksista etukäteen! :)
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ennemminkin siltä että synnytys on käynnistymässä tuota pikaa! Onneksi olkoon! =) =)
Ootko tosissas?
Vierailija kirjoitti:
Onpas erikoiset nuo sinun sinun raskausoireet.
Minulla ei koskaan ollut tuollaisia ja vieläpä kerroit, että 2 päivää jo jatkunut. Ei kuulosta normaalilta noilla viikoilla.
Olet niin "alussa" vasta.
Odota se 5 viikkoa vielä, silloin vasta alkaa tuon kuuloiset oireet ! Tiedän mistä puhun.T. 2 lapsen äiti
Kahden lapsen äiti puhuu nyt omiaan.
Juurikin sillä viimeisellä kolmanneksella viimeistään alkaa pahimmat säryt ja kolotukset.
Kuulostaa harjoitussupistuksilta. Jos kovenee tai häiritsee kovin, niin mee sairaalalle käyriin, siellä varmistuu. Vuotoa jos tulee nii hopi hopi myös sairaalaan. Lapsivesi on vaaleanpunaista ja veren tietty tunnistaa.
Harjoitussupparithan kovettaa mahan?
Ap kirjoitti että ei kovetu mikään paikka, vaan kuulemma vihloo ja jomottaa alavatsaa ja alaselkää.
Kasvukivuilta ennemminkin vaikuttavat.
Voiko kasvu/kohdun venymis kiput kestää paripäivää?
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei koskaan ollut tuollaisia ja vieläpä kerroit, että 2 päivää jo jatkunut. Ei kuulosta normaalilta noilla viikoilla.
Odota se 5 viikkoa vielä, silloin vasta alkaa tuon kuuloiset oireet ! Tiedän mistä puhun.T. 2 lapsen äiti
Se, että sinun raskauksiisi ei ole liittynyt jotain oiretta, ei todellakaan tarkoita, ettei jonkun muun raskauteen liittyisi. Jos se olisikin niin, voisin väittää, ettei pahoinvointi, varsinkaan oksentelu tai närästys ole raskausoireita. Mä oon kuitenkin 10. kertaa raskaana, nyt viikkoja 13+6.
Mutta varsinkin puolivälin jälkeen ja erityisesti viimeisellä neljänneksellä on normaaleja epämukavat tuntemukset ja jomotukset. Vauvan paino rasittaa selkää ja lantiota, keho valmistautuu synnytykseen ja lantion liitokset löystyy, että synnytys yleensäkään olis mahdollinen. Toiset on kovastikin kipeitä, toisilla ei juuri tunnu. Joillakin vatsa on valtava ja rasittaa enemmän, toisilla ei. Hormonitkin vaikuttaa. Osa on melkein liikuntakyvyttömiä kipujen ja supistusten kanssa, ite kuulun niihin onnellisiin, jotka ei oo kärsiny kivuista lukuun ottamatta noihin kohdunkannattajalihaksiin liittyviä viiltäviä/pistäviä kipuja.
Supistuskivut on mulla ollu saman tyyppisiä kuin kuukautiskivut, harjoitussupistukset tuntuu puristavina, mutta eivät satu ja yleensä häviävät levossa. Synnytyssupistuksia lepo vaan tehostaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää kirjoittaa "2 lapsen äiti" ?
Mitä merkitystä sillä on, luuletko olevasi jotenkin viisaampi?
Niin ärsyttää tuollaiset, jotka tulevat päteemään?
Kahden muksun äiti on ihan pihalla ja en usko että on edes koskaan ollut raskaana... juurikin esim. tuosta rv 29 eteen päin alkaa särkyjä ja jomotuksia. On ihan normaalia koska kohtu harjoittelee ja valmistautuu synnytykseen. Kivut on todella kipeitäkin että ei taitaa Aplla olla kohdun kasvukipuja. Juuri rv 30 viikolla lapsi kasvaa hurjasti.
Oletko varma ettei synnytys käynnisty?
Vierailija kirjoitti:
Jos vauvaa painaa hermoja tms?:)
Tätä mäkin epäilen.
Höpö. Höpö. :D