Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anteeksi kaikille puhelinmyyjille!

Vierailija
23.08.2016 |

Hyvä puhelinmyyjä, soitit äsken ja kesken kohteliaan ja asiallisen esittelysi sanoin, että ei kiitos, hei ja löin luurin kiinni.

Anteeksi! Ymmärrän, että teet vain työtäsi. On hienoa, että sinulla on työ. Et ole valinnut ammateista helpompaa. Sinulle lyödään varmaan monta kertaa päivässä luuri korvaan.

En tarkoittanut sitä henkilökohtaisesti, mutta minulla ei ole aikaa käydä kanssasi keskustelua yhtään pidempään, kun en todellakaan ole kiinnostunut siitä, mitä myyt. Pahoittelut!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suotta pyytelet anteeksi. Puhelinmyyjähän on vain elävä mainos. Siihen voi hyvällä omallatunnolla suhtautua kuin mihin tahansa muuhunkin mainontaan. Pois vaan. Mä en sano edes niille yhtään mitään, kun esittelevät itsensä ja siinä tulee julki, että ovat kaupusteluaikeissa, painan punaista luuria ja sen jälkeen siirrän kys. numeron hylättävien puheluiden listalle.

Vierailija
2/11 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyynti loppuu heti, kun ihmiset lakkaavat ostamasta heiltä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä niiltä anteeksi pyytele. Piruako soittavat. En mä ole niille numeroani antanut. Mä olen alkanut vittuilemaan niille ihan avoimesti. Kyllä tyhmyydestä pitää sakottaa. Jos ei ole rahkeita kunnon ammattiin, niin kärsikööt koko rahan edestä.

Heitä alempia ovat feissaajat.

Vierailija
4/11 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuria tuossa työssä tulee paljon, ja tuollainen asiallinen kieltäytyminen on täysin ok. Pahimpia on ne, jotka huutaa ja karjuu eikä millään lopeta, ja kun lopettavat eivät millään meinaa sulkea puhelua vaikka myyjä toivottaisikin mukavaa päivänjatkoa jne.

Itseäni puhelinmyyjänä vituttaa työpaikan säännöt siitä, miten puhelimessa toimitaan. Meidän on pakko tehdä vähintään 2 kaupanehdotusta joka puheluun, ellei saada luuria korvaan. Vaikka jo alussa kuulisi että nyt on äärimmäisen huono hetki ehdotella kauppaa eikä asiakas ole yhtään kiinnostunut, puhelu pitää silti käydä loppuun saakka pitkän kaavan kautta.

Palkkaa saa vain onnistuneista kaupoista, ja imo onnistumisia tulisi enemmän mikäli ei käytettäisi arvokasta työaikaa niihin hankaliin asiakkaisiin joita aihe ei kiinnosta, vaan panostettaisiin niihin keitä kiinnostaa edes vähän. Ja palkka on äärimmäisen huono: Jos saat yhden kaupan / tunti, palkka meidän työpaikalla on myydyistä asioista riippuen 4-6€/h. Jos et saa yhtään kauppaa, niin se on nollatulos siltä päivältä. Palkka lasketaan kuukauden keskimääräisen tuloksen perusteella. Tauot on palkattomia, samoin ruokatauko, ja näistä tulee yhteensä 1 tunti mikä syö työaikaa ja palkkaa reippaasti...

Onneksi työsoppari on määräaikainen ja teen tuota työtä osa-aikaisena... Ei ikinä enää puhelinmyyntiin.

Vierailija
5/11 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun kävi sääliksi. Puhelinmyyjän keskeyttäminen menee niin rutiinilla, että vasta puhelun jälkeen aloin miettiä sitä nuorta miestä siellä toisessa päässä.

Puhelinmyyjienkin kannalta olisi kivempi, jos ne voisivat soittaa vain sellaisille ihmisille, jotka on erikseen antaneet luvan eikä niiden tarvitsisi soittaa ikäville ihmisille, jotka eivät ole kiinnostuneet yhtään.

Sähköpostimainontaa ei saa lähettää ilman suostumusta. Puhelinmyyntiä taas saa tehdä - se pitää nimenomaan erikseen kieltää. Tyhmää. Puhelinmyynti ärsyttää kuitenkin enemmän kuin joku yksittäinen roskaposti.

Ap

Vierailija
6/11 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä lähtien kun puhelinmyyntifirma jättää kylmästi yhdellekin maksamatta lupaamansa palkan, luuri napsahtaa korvaan välittömästi jos joku yrittää kaupankäyntiä puhelimitse.

Vierailija
7/11 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä niiltä anteeksi pyytele. Piruako soittavat. En mä ole niille numeroani antanut. Mä olen alkanut vittuilemaan niille ihan avoimesti. Kyllä tyhmyydestä pitää sakottaa. Jos ei ole rahkeita kunnon ammattiin, niin kärsikööt koko rahan edestä.

No miten sinua sakotetaan?

Vierailija
8/11 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon surkimus. "Vittuilempas puhelinmyyjille, että saan edes hetken tuntea ylemmyyttä." Ei mene sullakaan hyvin.

Vierailija
9/11 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis "haloo"????Kyllä anteeksi pitäisi pyytää näiltä nuorilta eikä puhelinmyyntifirmoilta!

Puhelinmyyntifirma jättänyt palkat maksamatta - nuoret karhuavat 300 000 euroa.

http://www.uusisuomi.fi/raha/66165-puhelinmyyntifirma-jattanyt-palkat-m…

Sitten pikkasta kusetusta lisää eli...

Puhelinmyyntifirmoissa teetetään nuorilla ilmaisia harjoittelujaksoja, joiden ajalta kesätyöntekijä ei saa palkkaa, vaikka perehdytysjaksolta pitäisi lähtökohtaisesti maksaa palkkaa.

http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-2000000775244.html

Vierailija
10/11 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuria tuossa työssä tulee paljon, ja tuollainen asiallinen kieltäytyminen on täysin ok. Pahimpia on ne, jotka huutaa ja karjuu eikä millään lopeta, ja kun lopettavat eivät millään meinaa sulkea puhelua vaikka myyjä toivottaisikin mukavaa päivänjatkoa jne.

Itseäni puhelinmyyjänä vituttaa työpaikan säännöt siitä, miten puhelimessa toimitaan. Meidän on pakko tehdä vähintään 2 kaupanehdotusta joka puheluun, ellei saada luuria korvaan. Vaikka jo alussa kuulisi että nyt on äärimmäisen huono hetki ehdotella kauppaa eikä asiakas ole yhtään kiinnostunut, puhelu pitää silti käydä loppuun saakka pitkän kaavan kautta.

Palkkaa saa vain onnistuneista kaupoista, ja imo onnistumisia tulisi enemmän mikäli ei käytettäisi arvokasta työaikaa niihin hankaliin asiakkaisiin joita aihe ei kiinnosta, vaan panostettaisiin niihin keitä kiinnostaa edes vähän. Ja palkka on äärimmäisen huono: Jos saat yhden kaupan / tunti, palkka meidän työpaikalla on myydyistä asioista riippuen 4-6€/h. Jos et saa yhtään kauppaa, niin se on nollatulos siltä päivältä. Palkka lasketaan kuukauden keskimääräisen tuloksen perusteella. Tauot on palkattomia, samoin ruokatauko, ja näistä tulee yhteensä 1 tunti mikä syö työaikaa ja palkkaa reippaasti...

Onneksi työsoppari on määräaikainen ja teen tuota työtä osa-aikaisena... Ei ikinä enää puhelinmyyntiin.

Sun kannattaa vaihtaa paikkaa. Esim. DNA:lla mulle maksettiin 11€/t pohjapalkkaa ja siihen päälle tietty vielä provikat myynnin mukaan.

Vierailija
11/11 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle soitti myös kerran puhelinmyyjä. Sanoin etten ehdi juttelemaan, sillä teen ruokaa. Hän kysyi, eikö nyt edes hetki löydy. Juu, jos joku haluaa syödä palanutta ruokaa, vasta silloin älysi.

Jostain lasten kirjakerhosta on joskuss oitettu ja ymmärretty kun olen sanonut, että en tilaa mitään, koska meillä on jo paljon kirjoja.