Olen alokas deittailussa ja tinderissä yms., miten näissä tapauksissa pitäisi toimia / mikä on "koodi"??
- tapasin yhden tinderistä, kun aloin sen jälkeen vielä miettimään niin tajusin että ei se ole ihan fiksu tyyppi (lisäksi liian vanha & henki haisi pahalle ja muutenkin vähän oudot jutut, eli epäilen että on jotenkin alkoholiongelmainen ja/tai muuten psykopaattinen tms.). Annoin tyhmä puh.numeroni. Nyt lähettelee viestejä, laitoin kyllä jo että pakko keskittyä nyt muuhun...
- kirjoiteltu nettitreffipalstalta yhden kanssa jonkun verran, ja juteltiin sitten puhelimessa ja tuli fiilis että ei se kuuleman perusteella ollut oikein sittenkään yhtään "samalla aaltopituudella". Ehkä vähän liian vanhakin (ei sikäli haittaisi mutta kuulosti puheiltaan paljon vanhemman oloiselta, ja ihan eri elämäntyyli, kun juteltiin). Puhe edetä hitaasti, ja ajattelin että se lutviutuu siitä itsekseen. Nyt se soittelee ja laittaa viestiä vaikka olen ilmaissut että minä soitan kun sopiva hetki.
- tapasin yhden muutaman kerran joka ensin sykähdytti, käsitin että sama tunne molemmin puolin, mentiin 3. treffeillä sänkyyn. Minä olin aloitteellinen aina tapaamisten ehdottamisessa. Ajattelin että hän saa tehdä seuraavan aloitteen kyllä jos tahtoo tavata. Onko se niin vätys ettei uskalla kysyä, vai jokohan senkin tunteet vähän laimeni (kuten omatkin)... Eli ei ehkä pidemmän päälle ainakaan kumppaniksi. Mutta mahdollisesti nyt joksikin aikaa seuraksi kuitenkin... Mutta en haluaisi koko ajan olla se joka ehdottaa tapaamista etten ole takertuva. Annanko tuon kuihtua vaan kasaan vai...?
- ne lukuisat joiden kanssa viestitellään jotain välillä, onko niitä tarkoitus / hyvä tavata... yhden toisenkin tapasin ex tempore ilman kummempia ennakkotietokyselyitä ja se oli ihan eri planeetalta kaikin tavoin, täysin ajanhukkaa... onko ärsyttävää jos pistää kauhean "tenttilistan" että tietäisi toisesta vähän edes jotain... (kun aika niin vähissä kun lapsivapaita harvoin)
- jos on viestitellyt jonkun kanssa hyvinkin paljon, mutta silti koko ajan ollut ajatus ettei se ole kuitenkaan tod.näk. sellainen jonka kanssa haluaisi mitään sen enempää, onko "väärin" jatkaa viestittelyä...?
Kommentit (5)
1. ja 2. En tiedä miksi mun on niin vaikea näköjään sanoa suoraan "ei". En kai mä voi sanoa "sori kuulostitkin puhelimessa erilaiselta, en halua jutella enää". Sitä paitsi... eihän sitä tiedä... kannattaisiko kuitenkin tavata edes kerran. Vaatii taas sitä ajan sovittelua kun kerran ehdottamani aika ei käynyt.
3. Sitä mietin että kiinnostaakohan mua oikeasti vai ei... Toisaalta tää nyt oli eniten jotain edes "mahdollista" säätöä tähän mennessä.
4. Tinder kätevin näköjään saada kontakteja ilman ylenpalttista kirjoittelua ja säätöä yms., ei mulla oo aikaa semmoiseen, siellä luontevampaa kai edetä nopeammin tapaamisiin tms. ja näkee nopeammin vastaako ihmiset sun yhteydenottoon vai ei. Mutta siellä siis ei voi seuloa paljoakaan etukäteen ja monella täysin tyhjä profiili.
ap
Vierailija kirjoitti:
1. ja 2. En tiedä miksi mun on niin vaikea näköjään sanoa suoraan "ei". En kai mä voi sanoa "sori kuulostitkin puhelimessa erilaiselta, en halua jutella enää". Sitä paitsi... eihän sitä tiedä... kannattaisiko kuitenkin tavata edes kerran. Vaatii taas sitä ajan sovittelua kun kerran ehdottamani aika ei käynyt.
3. Sitä mietin että kiinnostaakohan mua oikeasti vai ei... Toisaalta tää nyt oli eniten jotain edes "mahdollista" säätöä tähän mennessä.
4. Tinder kätevin näköjään saada kontakteja ilman ylenpalttista kirjoittelua ja säätöä yms., ei mulla oo aikaa semmoiseen, siellä luontevampaa kai edetä nopeammin tapaamisiin tms. ja näkee nopeammin vastaako ihmiset sun yhteydenottoon vai ei. Mutta siellä siis ei voi seuloa paljoakaan etukäteen ja monella täysin tyhjä profiili.
ap
1 & 2: Kohtelias torjunta on tosiaan taitolaji. Mieti, miten haluaisit itse tulla torjutuksi. Pahinta on yrittää välttää sitä, että toiselle koituu pettymys. Sitä sinä et voi estää.
3: Tämä on hyvin etuoikeutetun ihmisen ongelma. :) Heitä kolikkoa ja kun se pyörii ilmassa, huomaa, kumpaa lopputulosta toivot.
4: Tinder tosiaan toimii näin, ja nopeat treffit ovat ilman muuta hyvä ominaisuus palvelussa. Tinder-treffit saavat kyllä olla aika lyhyet (30-60 minuuttia), helpot, halvat ja kätevässä paikkaa. Se, että tapaamisen jälkeen ei sitten kiinnostakaan, on ihan jees. Jos on arka deittailija, Tinder ei välttämättä ole paras vaihtoehto, mutta viikkojen viestittelyyn verrattuna ne säästävät paljon aikaa. Ja vaikka sanon, että kysymyspatteristot ovat ärsyttäviä, voit hyvin kysyä esimerkiksi, onko toisella lapsia tai mikä dealbreakerisi nyt onkaan. -1
1. Tee selväksi, ettet haluaa enää puheluita ja viestejä.
2. Tee selväksi, ettet ole kiinnostunut enää pitämään yhteyttä.
3. Jatka aloitteien tekemistä, jos kiinnostaa vielä, ja sano, että ensi kerralla odotat treffikutsua häneltä. Jos ei kiinnosta, anna kuivua kasaan.
4. On ärsyttävää laittaa tenttilistoja. Käytä palvelua, jossa voit seuloa oleelliset jutut etukäteen (mm. OK Cupid).
5. Ei ole väärin, kunhan et anna ymmärtää, että olet valmis tapaamaan. Älä siis vetoa kiireisiin ja kiertele, kun saat ehdotuksen tapaamisesta.