Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UPS on varmasti ylivoimaisesti surkein jakelufirma ikinä

Vierailija
22.08.2016 |

Tilasin Amazon UK:sta tuotteen, UPS ei vaivautunut edes soittamaan (jos tiesivät edes numeron, Amazon UK:n profiilissa puhelinnumero on kyllä) ja kysymään ovikoodia. Ovestakin menee joku 5 minuutin välein, ei sitä ovikoodia edes tarvitse, muut jakelufirmat tulevat sisään ilman koodejakin, puhelinnumerokin löytyisi julkisesta rekisteristä 10 sekunnissa. Vain viikon jälkeen tämä UPS lähettää paketin takaisin Britanniaan. Aivan uskomattoman paskaa asiakaspalvelua. Tulipahan ekan kerran haukuttua firma englanninkielisen asiakaspalvelun kautta, suomenkielisen asiakaspalvelun tarjoaminen olisikin tietysti ihan liikaa vaadittu.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri täsmälleen sama asia tapahtui minullekin ups kanssa, uskomatonta..

Vierailija
2/29 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait varmaan seurantakoodin, mikset soittanut UPSille ja sopinut parempaa toimitustapäivää/-osoitetta, kun paketti oli tulossa?

Miksi syytät toisia omasta osaamattomuudestasi?

UPS on yllättävän joustava muihin kuriireihin nähden. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sama tapahtui juuri ups:n kanssa. Olivat kuulemma käyneet kolmesti oven takana, mutta eivät olleet päässeet ovesta sisään. No ei kai, siinähän on soittokello... Kun vain ottaisi ovinumeron esiin ja painaisi kelloa, mutta kun ei osaa niin ei osaa...eivätkä edes osanneet soittaa edes puhelinnumerooni...

Sitten soitin, kun pakettia ei kuulunut, ja jouduimme itse hakemaan sen jostan tikkurila/lentokentän suunnalta.

Mitenköhän kauan firma tuolla asiakaspalvelun laadulla pysyy kannattavana?

Vierailija
4/29 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa kyllä toimii ongelmitta. DHL tietty ykkönen, mutta ihan sujuvasti mennyt UPSinkin kanssa.

Vierailija
5/29 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on UPS pelannut parhaiten.

Joku kämmi on tilaajalla osoite/yhteystietojen kanssa käynyt.

Soittavat joka kerta ajoissa ja kysyvät vielä toimituksen yksityiskohdista. Voi muutta toimituksen työpaikalle, jos kohtuu lähellä.

En yleistäisi kämmiä, kun aloittajan oma näkemys, tai jopa torveilu voi olla kyseessä. 

Tietysti myös kilpailijan trolli voi olla.

Vierailija
6/29 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan saman kokenut! Olin toimistossamme paikalla kun ups ajoi ohi. Juoksin ulos enkä saanut kuskia kiinni. Soitto asiakaspalveluun. Kas kas, kuljettaja oli väittänyt ettei osoite täsmää?!?!? Kaikki muut paketit ovat kyllä aina tulleet perille. Seuraavana päivänä löysi kuitenkin perille?! Meni sitten sekin homma päin persettä kun tavara tuli päivän myöhässä.

Ai niin, paketissa oli puhelinnumeroni kun sain sen. Eli olisi ekana päivänä voinut sitten vaikka soittaa jos osoite oli niin "hankala". Ps. Toimisto on kaupungin keskustassa. Ihan niin perusosoite kun olla ja voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/29 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. Olemme käyttäneet useita vuosia DHL:ää ja UPS:ia, aina loistavaa palvelua.

Vierailija
8/29 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, UPS on surkein!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/29 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 jatkaa.

Ehkä eniten harmittaa se, että annoin asiasta palautetta, eikä mitään pahoittelua tullut. kunnon firma olisi vähintään pahoitellut, ja vielä parempi firma olisi palauttanut kotiinkuljetusmaksun, koska sitä ei kotiin toimitettu.

Vierailija
10/29 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

UPS ei soita, koskaan, joten sopiminen on ihan mahdotonta. Ehdotin kerran asiakaspalveluun, että voisivatko soittaa kun ovat paikalla, niin tulen ulos vastaan. Ei voi kun kuskilla ei ole puhelinta tms. Toimitusaikaa tarjotaan vain keskelle päivää, mikä on toisella paikkakunnalla työssä käyvälle mahdotonta. Ai niin, voi hakea terminaalista, mikä on auki klo 16 asti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/29 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

UPS ei soita, koskaan, joten sopiminen on ihan mahdotonta. Ehdotin kerran asiakaspalveluun, että voisivatko soittaa kun ovat paikalla, niin tulen ulos vastaan. Ei voi kun kuskilla ei ole puhelinta tms. Toimitusaikaa tarjotaan vain keskelle päivää, mikä on toisella paikkakunnalla työssä käyvälle mahdotonta. Ai niin, voi hakea terminaalista, mikä on auki klo 16 asti...

Ja terminaali Vantaalla, parin sadan kilsan päässä.

Vierailija
12/29 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaupungissa näin on tapahtunut? Asun Turussa ja täällä ainakin UPS toimii moitteettomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/29 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

DHL on paljon parempi kuin UPS, heillä on se noutolokerokin ja yleensä sekin on vielä jossain ihmisten ilmoilla. UPS on aivan perseestä, eivät edes välttämättä käy siellä oven takana sovitusti, vaan jättävät lapun, jossa vain kertovat käyneensä kerralla siellä ovella sen kolme kertaa, tätä ei kuitenkaan ole tehty sovittuna kellonaikana kertaakaan, saati sitten kolmesti. Ilmeisesti UPS:n kuriiri on soittanut asiakkaan ovikelloa sen kolme kertaa -> kolme yritystä silloin kuin heille sopii, harmi vaan että asiakas on silloin töissä. Paketti lähtee siis takaisin ja joku kiukkuinen ämmä soittaa sieltä ja vielä syyllistää asiakasta asiasta. DHL:n kanssa taas ei ole ikinä ollut mitään ongelmia.

Vierailija
14/29 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sait varmaan seurantakoodin, mikset soittanut UPSille ja sopinut parempaa toimitustapäivää/-osoitetta, kun paketti oli tulossa?

Miksi syytät toisia omasta osaamattomuudestasi?

UPS on yllättävän joustava muihin kuriireihin nähden. 

Höpö höpö, joustavuuden täydellinen vastakohta. En tiennyt todellakaan edes mitä kautta Amazon tuon paketin lähettää, vaaditaanko todellakin, että koko ajan pitää vahdata Amazonin sivuilta seurantakoodia ja olla heti kärppänä yhteydessä paketin toimittajaan, ei tuo kyllä mitään joustavaa asiakaspalvelua ainakaan ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/29 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kaupungissa näin on tapahtunut? Asun Turussa ja täällä ainakin UPS toimii moitteettomasti.

Helsinki, Lauttasaari.

Vierailija
16/29 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kaupungissa näin on tapahtunut? Asun Turussa ja täällä ainakin UPS toimii moitteettomasti.

Itäinen helsinki.

3

Vierailija
17/29 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DHL on paljon parempi kuin UPS, heillä on se noutolokerokin ja yleensä sekin on vielä jossain ihmisten ilmoilla. UPS on aivan perseestä, eivät edes välttämättä käy siellä oven takana sovitusti, vaan jättävät lapun, jossa vain kertovat käyneensä kerralla siellä ovella sen kolme kertaa, tätä ei kuitenkaan ole tehty sovittuna kellonaikana kertaakaan, saati sitten kolmesti. Ilmeisesti UPS:n kuriiri on soittanut asiakkaan ovikelloa sen kolme kertaa -> kolme yritystä silloin kuin heille sopii, harmi vaan että asiakas on silloin töissä. Paketti lähtee siis takaisin ja joku kiukkuinen ämmä soittaa sieltä ja vielä syyllistää asiakasta asiasta. DHL:n kanssa taas ei ole ikinä ollut mitään ongelmia.

Sama juttu, DHL:n kanssa ei ongelmia. Lähettävät tekstiviestejä, soittavat...kaikki toimii. Mutt UPS... huoh...🙁

Vierailija
18/29 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläkin ollut ongelmia UPS:n kanssa. Oli aivan mahdotonta saada pakettia toimitettua kotiin! Asiakaspalvelu- ja siirrot toimi teoriassa, mutta eivät käytännössä. Tässä esimerkki viimeisimmästä fiaskosta:

1. toimitusyritys: Ei mitään ilmoitusta tai ennakkovaroitusta toimituksesta. Olin pyykkituvassa ja olisin voinut tulla ovelle jos olisi soitettu/lähetetty ennakkotekstari (kuten DHL tekee nykyään). Tein lappusen kanssa toimitussiirron parin päivän päähän, jolloin olisin taas kotona päivällä.

2. toimitusyritys: Pakettia oli siirrosta huolimatta yritetty turhaan toimittaa seuraavana päivänä kun ketään ei ollut kotona. Huolestuin ja soitin asiakaspalveluun. Pelotti, että palauttavat paketin takaisin ulkomaille kuten lapussa uhkailtiin. Sovittiin, että paketti toimitetaankin miehen työpaikan vastaanottoon, josta mies voisi napata sen mukaan kotiintullessa. Tein siirron varmuudeksi vielä netissä ja laitoin siihen tarkat tiedot työpaikasta (osoite, firman nimi, yhteyshenkilön nimi ja numero yms.).

3. toimitusyritys: Mies tuli kotiin ja sanoi ettei mitään pakettia ollut jätetty respaan. Järkytyin kun toimituslokista huomasin, että paketti oli kuitattu vastaanotetuksi ja kuittaajana oli ihan vieras sukunimi. Pitkällisen selvityksen jälkeen selvisi, että kuriiri oli jättänyt paketin väärän firman respaan! Onneksi sain lopulta paketin, mutta päätin etten enää ikinä tilaa mitään mistään jos toimittajana on UPS.

Vierailija
19/29 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on UPS pelannut parhaiten.

Joku kämmi on tilaajalla osoite/yhteystietojen kanssa käynyt.

Soittavat joka kerta ajoissa ja kysyvät vielä toimituksen yksityiskohdista. Voi muutta toimituksen työpaikalle, jos kohtuu lähellä.

En yleistäisi kämmiä, kun aloittajan oma näkemys, tai jopa torveilu voi olla kyseessä. 

Tietysti myös kilpailijan trolli voi olla.

Ei  ole trolli, voin vakuuttaa. En tiedä onko kyseessä ollut harvinaisen ääliömäinen kuljettaja vai mistä on sitten ollut kiinni. UPSin asiakaspalvelija vain sössötti jotain, ei kuulemma mitään enää tehtävissä, paketti palautuu Britanniaan. Tosiasiassa paketti on varmasti edelleen Suomessa.

Vierailija
20/29 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 jatkaa, anteeksi tuli virhe muistellessani näitä ärsytystä aiheuttaneita toimitusyrityksiä. Siis asiakaspalvelusta yritetään kerran soittaa, mutta numeroon ei pysty soittamaan takaisin eli jos et pysty vastaamaan juuri silloin, niin ohi meni. Paketti yritetään toimittaa tietämättä onko osoitteessa joku paikalla ja kuski ei soita kenellekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme