Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten narsisti perustelee tekonsa jäätyään kiinni pettämisestä?

Vierailija
22.08.2016 |

Alkaako valehteluryöppy, syyttely vai mikä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä oikeutus: "Minulla on oikeus tehdä mitä haluan ja tavata ketä haluan, kukaan ei minua omista" esimerkiksi. Ei koe/ymmärrä tehneensä mitään moraalisesti väärää.

Vierailija
2/28 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että syyttää puolisoaan pettämisestään: "petin koska sinä sitä ja tätä".. tai sit kieltää kaiken, pitää mykkäkoulua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinä ajoit minut tähän tilanteeseen."

Vierailija
4/28 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa muissa on vika paitsi pettäjässä itsessä.

Vierailija
5/28 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyttää puolisoaan/tilannetta yleensä, ei kykene ottamaan vastuuta omista teoistaan.

Vierailija
6/28 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No oletko itse pettänyt?" oli meillä tuttu lause. Mies käänsi oman tekonsa minuun.

Vierailija
7/28 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsensä oikeutus: "Minulla on oikeus tehdä mitä haluan ja tavata ketä haluan, kukaan ei minua omista" esimerkiksi. Ei koe/ymmärrä tehneensä mitään moraalisesti väärää.

Meillä just tää, ja lisäksi korostaa vielä ylivertaisuuttaan ns. muka korkea moraalisuuttaan julistamalla että kantaa itse vastuun teoistaan, joka todellisuudessa on että häipyy tilanteesta ja etsii uuden "uhrin" entisten rinnalle ja sama homma jatkuu puhtaalta pöydältä.

Vierailija
8/28 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet naimisissa tai yhdessä narsistin kanssa niin kysyt väärää asiaa. Sinun pitäisi kysyä: "Miten pääsen nopeimmin ja kivuttomimmin eroon tästä pettäjästä, joka lisäksi saattaa olla narsisti".

Vierailija
9/28 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei narsisti koe tehneensä mitään väärää. Joten ei sitä pettämistä tarvitse perustella. Hänellä on siihen oikeus vaikka koko muulla maailmalla ei olisikaan hänen mielestään.

Vierailija
10/28 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä narsisti puolustautuu kääntämällä syytöksen sinua vastaan: "Sinä petit!"

Vierailija
11/28 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. vaihe: Kiistäminen ja raivo että edes KEHTAA epäillä (vaikka olisi todistusaineistoa ja mustaa valkoisella, kuten mulla, miehen ja työkaverinsa panotreffien sopimisviestejä), loukkaantuminen ja asian kääntäminen täysin päinvastoin; SINÄ olet pettänyt MINUN luottamukseni kun menit lukemaan MINUN viestejäni.

2. vaihe: Selittely. Sain ainakin viisi erilaista vaihtoehtoista selitystä pettämiselle. Milloin kyse oli tuon naisen kiinnostuksesta mieheeni, milloin olin ymmärtänyt väärin koko asian, Milloin kyse oli vain huomion kaipaamisesta kun minä en antanut miehelle riittävästi huomiota

3. vaihe: Marttyyrimainen tunnustaminen "mutta" aspektilla. Eli mies tunnusti (ei kaikkea, väitti viimeieen asti että pettäminen ei ollut johtanut niihin panotreffeihin koskaan, mutta toinen osapuoli kertoi asian olevan toisin) mies siis tunnusti vähätellen että "jotain" juttua tuon naisen kanssa oli mutta missään vaiheessa ei aidosti katunut. Hän oli kaikenaikaa uhri ja viaton, minkä hän sille voi että tuo työkaveri halusi häntä ja että minä olin niin kylmä nainen jne jne. Jatkuvaa vähättelyä ja joka käänteessä minun syyllistämistäni.

Vierailija
12/28 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa nasauttaa ja erota. Otat jyrkän kannan "pettämistä en hyväksy missään olosuhteissa piste". Ja pidät sen kannan järkkymättä, siinä väsyy narsistikin jankkaamaan, kun toinen on tarpeeksi puusilmä.

Eli perustelunsa on, ei tuollaisen idiootin kanssa voi keskustella. Mutta sitten ei tarvitse keskustella, joka on hyvä asia.

Vierailija
13/28 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, puoliso on tietenkin syyllinen.

Vierailija
14/28 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vannon ettei ollut sisällä"

Vierailija
15/28 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun narsisti (diagnosoitu) lähinnä kohautti olkapäitään, "no tiedäthän sä et mä oon tällainen".

Vierailija
16/28 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko exälläni persoonallisuushäiriötä. Häneen sopi kohta 1, jonka jälkeen veti turpaan. Hän ei ole pettänyt ja minä olen hirviö. Asiassa ei ollut keskusteluvaraa.

Vierailija
17/28 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole pettänyt. Kuvittelet asioita. Ehkäpä sinä olet se, joka onkin pettänyt."

Kun on mustaa valkoisella:

"Käditätkö ollenkaan, miten paljon olet lihonut ja rumentunut viime aikoina? Olet päästänyt itsesi menemään. Sinussa on kaikki vastenmielistä kuten x z y. Ja itseluottamuksesi on nykyään epämiellyttävän alhainen, se ei ole seksikästä. Ryhtisikin on huono. Olit ennen paljon iloisempi ja energisempi. Olet muuttunut ikäväksi luonteeksikin, nalkutat ja puhut valittavalla äänellä ja sinulla on tympeitä ilmeitä. Olet myös lopettanut huomioimasta minua, meistä on tulossa kämppikset sinun välinpitämättömyytesi vuoksi. Joo, meillä on ollut seksiä, mutta et ole ollut siinä aidosti mukana. Olet niin vaisu sängyssä nykyään. Minusta ei ole kiva harrastaa seksiä ihmisen kanssa, jos hän ei tunnu nauttivan siitä täysilllä itsekin."

Vierailija
18/28 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä "siinä vaan kävi niin" ja pettäjän tekemä avioerohalemus. Tarkoitus ei ollut edes jatkaa tämän uuden naisen kanssa, vaan päästä eroon tilanteesta.

Myöhemmin syyteltyään minua aikansa avioerosta (sä olet tollainen ja tällainen) tietysti katui kaikkea kun huomasi jääneensä yksin.

Tällä ihanuudella ei kyllä ole diagnoosia, mutta nykyään jo tunnustaa itsekin itsessään narsistisia piirteitä olevan.

Vierailija
19/28 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on aina toisen syy. Ja jos epäilet, niin sulle joko nauretaan tai syyllistetään epäilystä.

Vierailija
20/28 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on perusteena kun narsisti selittää uudelle uhrilleen miksi pettää puolisoaan kun uhrille totuus selviää ja uhri vielä omaa normaalin moraalikäsityksen ennen kuin narsisti on manipuloinut hänetkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan