Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laadukkaampi villakangastakki

Vierailija
22.08.2016 |

Olen päättänyt hankkia talveksi laadukkaamman, aikaa ja kulutustakin kestävän, oikeasti lämpimän villakangastakin. Ei enää näitä henkkamaukkojen/vilojen/veromodien jne. sekoitetakkeja, jotka myydään villakangastakkeina, mutta materiaalilappu kertookin olevan isoksi osaksi muovia.

Kroisos en kuitenkaan ole, joten n. 500e on kipurajani. Luulin, että tämä on helppo homma, mutta olenkin kuluttanut jo ikuisuuden selaten nettikauppoja. Tällä hieman kalliimmalla budjetillakin löytyy paljolti vain noita sekoitekangastakkeja. Ehdin jo valita yhden, jossa on 80% villaa ja 20% polyamidia, luettuani, ettei polyamidia villan seassa tule säikähtää, koska se tuo kestävyyttä. Mutta toisaalla taas polyamidikin nähtiin vain hiostavana, nyppyntyvänä tekokuituna.

Onko jollain vinkkejä?
Hyviä kokemuksia joistain tietyistä takeista?
Mielipiteitä näistä materiaaliasioista? Nettikauppavinkkejä? Olen selannut perinteiset zalandot, booztit ja vastaavat. Palautuksen pitäisi olla vaivatonta ja ilmaista, jos ei osukaan nappiin.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viimeistä talvitakkiani olen hankkinut Marimekosta ja Vuokosta. Edellistä pidin varmaan liki 10 vuotta, nykyisellä alkaa arviolta viides talvi. Edellisen hintaa en muista, Vuokon takki oli "reputetuissa" n. 400 e. 

Molemmat loistavia takkeja Helsingin vaihteleviin talvisäihin: aina tuulee, joskus on raakaa ja kosteaa, joskus paljon lunta ja enemmän pakkasta kuin pohjoisessa. Kunnon villakangas (alpakkaa seassa), ylimääräinen vuorikerros selässä, pitkässä takissa napitus alas asti. Ja hyvännäköinen. 

Pääsetkö yhtään kiertelmään kauppoja, vai onko netti ainoa vaihtoehto? Kuvittelisin että 500:llä saa hyvän takin, mutta pitäähän sinun voida sitä tunnustella, sovittaa, testailla. 

Ota sen mallinen, että alle mahtuu vaatetta myös. Mulle sopii pitkä takki (alle polven), mutta se ei saa näissä talvisäissä lepattaa miten sattuu. Kunnon napitus pitää reidet ja polvet lämpiminä. Silti mun on voitava ottaa normaali, pitkä askel. 

Vierailija
2/32 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, jos löydät, sillä minäkin olen etsinyt vastaavaa puolella silmällä jo vuosikausia.

100% puuvillaa olevien farkkujen kohdalla luovutin, kun kävin jokaisessa vähän isommassa vaatteita myyvässä puljussa, kyselin myyjiltä, ja selailin nettiä. Miehille toki sellaisia myydään, mutta naisten kohdalla ei nettiliikkeissä aina vaivauduttu edes materiaalia ilmoittamaan. Kai täytyy odottaa että tämä pillifarkkumuoti jää aivan kokonaan pois muodista ja toivoa etteivät sen jälkeen valmistajat pysyttele rahat silmissä vilkkuen halpisfarkkulinjalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 13v vanha takki on Citymarketista ja maksoi 90€. Joskus ne halvatkin osuu nappiin. Ei ole takki eteisen naulakossa, en voi tarkistaa villaprosenttia, mutta on lämmin eikä nyppyynny.

Vierailija
4/32 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkaisehan #1 marimekon sivuja, niin näet siellä sekoitekangastakkeja. Pituus on varmasti yli polven, koska tikkulaiha malli on arvioilta 180cm pitkä. Suomen ilmastoon välttämätön huppu puuttuu. Takin sisuskaluista en osaa tietenkään sanoa mitään. Missä nuo on muuten valmistettu? 

Vierailija
5/32 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Lisää otetaan vastaa!

Asuinpaikkakuntani ei ole hirveän suuri, joten koin netin helpoimpana ostopaikkana. Ja siellä kun voi shoppailla juuri silloin kun ehtii. Toki täälläkin jotain paremman laadun kauppoja on. Täytynee kierrellä jos ei netissä onnista.

Marimekko pitää stekata. En osannut sitä ajatellakaan koska olen aiemmin kokenut Marimekon vaatteet kooltaan aika isoiksi. Olen hoikka, ja keskipituista pidempi ja haluaisin kerrankin kunnolla istuvan takin. Noista nuorisovaateliikkeistä koon puolesta sopivaa voi löytyäkin, mutta se materiaali..

Ap

Vierailija
6/32 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro, jos löydät, sillä minäkin olen etsinyt vastaavaa puolella silmällä jo vuosikausia.

100% puuvillaa olevien farkkujen kohdalla luovutin, kun kävin jokaisessa vähän isommassa vaatteita myyvässä puljussa, kyselin myyjiltä, ja selailin nettiä. Miehille toki sellaisia myydään, mutta naisten kohdalla ei nettiliikkeissä aina vaivauduttu edes materiaalia ilmoittamaan. Kai täytyy odottaa että tämä pillifarkkumuoti jää aivan kokonaan pois muodista ja toivoa etteivät sen jälkeen valmistajat pysyttele rahat silmissä vilkkuen halpisfarkkulinjalla.

Leviksellä on monenmoista, onko kaikissa strechia?

http://thejeansblog.com/raw-denim/raw-jeans-for-women/

http://www.railcarfinegoods.com/Railcar_Fine_Goods_womens_Vixen_X001_p/…

Vierailija
7/32 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaa myös klingelin nettikauppa.

Vierailija
8/32 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Henry Lloydin villakangastakki. Ostin sen alesta 8 vuotta sitten ja se on vieläkin kuin uusi. Se on lämmin, kirkkaapunainen väri ei ole haalistunut ja kaikki napitkin on tallella. 

Vierailija
9/32 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leviksellä on monenmoista, onko kaikissa strechia?

http://thejeansblog.com/raw-denim/raw-jeans-for-women/

http://www.railcarfinegoods.com/Railcar_Fine_Goods_womens_Vixen_X001_p/…

En yleensä tilaa netin kautta, koska koen vaivalloiseksi sovittaa vasta kotona (koska mahdollinen palautusrumba ja mitä jos yhden numeron isompi/pienempi istuisikin vielä paremmin), mutta kivijalkakaupoissa käydessäni ei Levikseltäkään löytynyt stretchittömiä. Kiitos kuitenkin vinkeistä, ehkä tilanne on paranemassa ja osaan nyt kysellä paremmin esim. noiden raakafarkkujen perään :D Omasta ristiretkestäni on puolitoista vuotta aikaa, joten voisihan sitä ehkä alkaa kerätä voimia uuteen yritykseen!

Vierailija
10/32 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletusta se vähän vaatii, mutta ehkä pitäisi löytää jokin no nonsense-merkki kuten Uniqlo jossa ei brändillä on lisähintaa.

Marimekon tuotteista en tiedä, mutta kallis aina on "merkkinä".

Vierailija
11/32 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ted baker. Villaa, polyamidia ja cashmiria

Vierailija
12/32 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
13/32 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin itse kirpparilta vanhan Filippa K:n villakangastakin, jolla tais jo olla vuosia takana mutta näytti vielä hyvältä. 80 prossaa villaa, 10 kashmiria ja 10 polyamidia. En tiedä Filippa K:n uusien takkine hinnoista, mutta ehkä kannattaa tsekata?

Vierailija
14/32 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut useita Stockan Etesectra merkkisiä villalangat takkeja ja ovat kyllä hinta-/laatusuhteeltaan olleet tosi hyvät.

Vierailija
15/32 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa, että vaikka olisi kuinka laadukas villakangastakki, kun sää yityy oikein inhaksi, ei takki riitä mihinkään - vähintäänkin pitäisi olla hupullinen. Mulla on ollut nyt Gloverall jonkin aikaa ja sen etu on se, että mahtuu tavaraa alle. Netistä tilaamalla saa Gloveralleja, pitää vaan huomioida, että hinta on punnissa. Laadukkain takkini on Manuela Conti, mutta se menee juuri ja juuri pikkupakkasessa. 

Vierailija
16/32 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vielä kaikille vastanneille! Täytyy tutkailla antamianne vinkkejä.

Sen vielä tarkennan, että itse en ole etsimässä villakangastakkia, joka käy joka tuulelle ja tuiskulle. Minulla on jo hyvä ja lämmin takki kovemmille pakkasille. Etsin takkia joka käy silloin kun tuo paksu takki on jo liikaa tai vaikka kaupungille käynneille tai kun haluaa pukeutua vähän hienommin. Noissa halvemmissa sekoitetakeissa, omalla kokemuksella, tulee kylmä jo pikkupakkasella ja ne hiostavat esim kaupassa ollessa.

Ap

Vierailija
17/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vanhaa ketjua kysyäkseni miten villakangastakkia pitäisi hoitaa - tuulettaa, harjata- millä? Voiko sen suihkuttaa suoja-aineella?

Vierailija
18/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä Ajatar, siellä on laadukkaita takkeja ja nyt loppuunmyynti.

Minulla on äitini Ajattaren takki 70-luvulta ja joskus 90-luvulla se korjattiin minun mittoihini ja on edelleen kuin uusi.

Samoin Marimekon takit ovat tosi laadukkaita.

Jos haluat istuvan takin, omille mitoillesi, kannattaa laittaa muutama kymppi lisää ja tarkistuttaa istuvuus ompelijalla ja kuosittaa omille mitoille.

Vierailija
19/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päättänyt hankkia talveksi laadukkaamman, aikaa ja kulutustakin kestävän, oikeasti lämpimän villakangastakin. Ei enää näitä henkkamaukkojen/vilojen/veromodien jne. sekoitetakkeja, jotka myydään villakangastakkeina, mutta materiaalilappu kertookin olevan isoksi osaksi muovia.

Kroisos en kuitenkaan ole, joten n. 500e on kipurajani. Luulin, että tämä on helppo homma, mutta olenkin kuluttanut jo ikuisuuden selaten nettikauppoja. Tällä hieman kalliimmalla budjetillakin löytyy paljolti vain noita sekoitekangastakkeja. Ehdin jo valita yhden, jossa on 80% villaa ja 20% polyamidia, luettuani, ettei polyamidia villan seassa tule säikähtää, koska se tuo kestävyyttä. Mutta toisaalla taas polyamidikin nähtiin vain hiostavana, nyppyntyvänä tekokuituna.

Onko jollain vinkkejä?

Hyviä kokemuksia joistain tietyistä takeista?

Mielipiteitä näistä materiaaliasioista? Nettikauppavinkkejä? Olen selannut perinteiset zalandot, booztit ja vastaavat. Palautuksen pitäisi olla vaivatonta ja ilmaista, jos ei osukaan nappiin.

Mä valitsen aina keinokuituja villan sekaan, koska eihän ne kestä ilman sitä, eikä niistä haittaa ole, jos ne ovat juuri tuommoisia 20%. 

Taas alle 10% sekoitukset ovat hajonneet alle vuodessakin.

Zinkkis Chan

Vierailija
20/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Ralph Laurenin takki, on laadukas ja lämmin. Ainoa miinus että huppua ei ole, sellaista etsin pitkään mutta mieleistä ei löytynyt. Tämä oli mulle sopivan pituinen eli ei liian pitkä, olen 165cm ja polven päälle käy. Muuten näytän tantalta. Räntäkelejä varten mulla on hupullinen parka, joten tämä on nk parempi takki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi