Työt alkoi ja niin myös kivut, säryt ja ahdistus. Mä en kestä.
Viikko töissä ja koko kroppa jumissa. Kättä särkee olkapäästä sormenpäihin, alaselkä ja lonkat jumissa, lapojen väli krampissa. Päätä särkee. Buranaralli jatkuu ja vatsa kiittää.
Tämän päälle vielä armoton v*****s ja ahdistus. Saan varmaan kohta sydärin.
Kommentit (20)
Montako vuotta eläkkeeseen vai kannattaisiko tehdä jotakin muuta?
Mitä työtä teet? Onko sitä mahdollista muuttaa mitenkään?
Asiakaspalvelutyötä päätteen ääressä 8-10 tuntia päivässä. Muutoksia työhön ei voi tehdä kun ei ole muuta työtä.
Työterveydessä käyty. Työpiste tarkistettu. Lähete fyssarille 3 krt vois hakea, auttais hetkeksi. Itselläni ei ole varaa maksaa vaikka kelan lähetteen saisinkin. Liian kallista.
Kärsittävä on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Montako vuotta eläkkeeseen vai kannattaisiko tehdä jotakin muuta?
Eläkkeeseen minimi 13 vuotta jos eläkeikää ei nosteta ennen sitä.
Muuta en osaa ja ruumiillista työtä en myöskään jaksais.
Ap
Tietäisitkö itse mikä auttaisi /helpottaisi, mutta työnantaja ei vain ole valmis siihen suostumaan? Se fysioterapia? Harmi jos työnantaja ei maksa sitä. Typerää. Katsoo mieluummin kun työntekijä kärsii. Sellaista se on.
Saisit varmaan siltä fyssarilta jumppaohjeet. Kuulostaa siltä, että tukilihaksistossa on kehittämisen varaa. Usein, kun saadaan vähän napakkutta lihaksistoon ja muutenkin liikettä kehoon (kierrot, avaukset jne.), alkaa vaivat ja kivut helpottaa. Kannattaa tsekkaa siis tuo kortti. Suuresti tsemppiä joka tapauksessa!
Ei työnantajat sun jumppaa maksa, itse pitää kunnostaan huolta pitää ja liikkua ja urheilla.
Olen samanlaisessa työssä. Suosittelen pilatesta ja zumbaa, niillä pysyy oma kroppani kuosissa. Hyvät kengät ja pehmeä matto jalkojen alla ovat ehdottoman tärkeät.
Voi olla että auttavat vitutukseenkin;-)
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelutyötä päätteen ääressä 8-10 tuntia päivässä. Muutoksia työhön ei voi tehdä kun ei ole muuta työtä.
Työterveydessä käyty. Työpiste tarkistettu. Lähete fyssarille 3 krt vois hakea, auttais hetkeksi. Itselläni ei ole varaa maksaa vaikka kelan lähetteen saisinkin. Liian kallista.
Kärsittävä on.
Ap
Fysioterapeuttinen työskentely ei tapahtu vastaanotolla, vaan arjessa ja kotona. Tämä helpotukseksi aplle.
Oletko koskaan käynyt fyssarilla? Kannattaa kyllä kokeilla niin saat hyvät ohjeet, tosin itse on treenattava eikä se duunipaikka siitä voi huolehtia. Tai haet muuta duunia muualta.
Meillä saadaan 3 krt vuodessa fysikaalista hoitoa. Yleensä hierovat ja viimeisellä kerralla saa jumppaohjeet. Jumppaamaan kun alan niin seuraavana päivänä armoton migreeni ja lihakset vetää vaan enemmän jumiin.
Näin aina.
Kotona yritän jotsin tehdä, mutta ei auta. Lomalla en tehnyt mitään, mutta ei ollut lihaksetkaan jumissa.
Viime viikolls alkoi säryt ja jumit sekä jokapäiväinen päänsärky.
Ap
Jäsenkorjaajaa kokeilisin. Minulla auttoi jo yksi kerta, kuukauden kuluttua oli toinen ylläpidoksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä saadaan 3 krt vuodessa fysikaalista hoitoa. Yleensä hierovat ja viimeisellä kerralla saa jumppaohjeet. Jumppaamaan kun alan niin seuraavana päivänä armoton migreeni ja lihakset vetää vaan enemmän jumiin.
Näin aina.
Kotona yritän jotsin tehdä, mutta ei auta. Lomalla en tehnyt mitään, mutta ei ollut lihaksetkaan jumissa.
Ap
Fibromyalgia?
Vaikka vaiva eri paikassa, niin kuulostaa tutulta. Ehkä pitäis alkaa hoitaan enemmän lihaksistoa. Ja siis omakohtaseen kokemukseen perustuen ehdotan.
Vanhassa työssä meni olkapää niin jumiin ettei käsi noussu. Eka oli saikulla muutaman päivän, että pahin meni ohi. Sit kävin työterveyden fyssarilla jolta sain jumppaohjeet (just sitä omaa vaivaa koskevia, ei hierontaa). Sen jälkeen ei ollu ongelmaa, kun aloin paikkoja hoitaan.
Jos oot tottumaton jumppaan, niin alussa kroppa voi reagoida siihen "pahentamalla" oloa. Sitten, kun jumppaan tottuu, niin se alkaa auttaan. Itellä ainakin meni näin.
Onko teillä seisomapöytä? Ellei niin vaadit sellaisen. Jumppaa iltaisin. Taukoja töissä.
Fyysinen kunnon parantaminen on todennäköisesti ainoa ratkaisu sulle. Jos lihaksisto on heikossa kunnossa, ei se kestä työstä tulevaa rasitusta.
Itse huomasin tämän, kun aloitin uuden työn, jossa seison ja kävelen koko päivän. Pelkäsin vanhojen kokemusten perusteella, että kroppa ja erityisesti jalat kipeytyisivät, mutta niin ei käynyt. Aiemmin olin täysi sohvaperuna. Nykyään olen paljon paremmassa kunnossa kuin 10 vuotta nuorempana viimeksi seisomatyötä tehdessäni, jolloin kipuja tuli.
En kuitenkaan ole mikään himourheilija. Riittää, että käyn sauvakävelyllä pari kertaa ja kuntosalilla kerran-pari viikossa. Jo niillä on fyysinen kuntoni kasvanut huomattavasti. Toki olen vasta 30, joten vanhemmalla ihmisellä voi fyysinen kunto olla huonompi, ja hyvään kuntoon pääseminen vaatia enemmän.
Voisiko osa kivun syistä olla henkisiä, työ ei miellytä ja siksi kroppa reagoi?
Vierailija kirjoitti:
Näin aina.
Ap
Kuulostaa siltä, että olet aivan jumissa fyysisesti. Olisit sitä ihan missä tahansa työssä. Nyt pian jumppaamaan ja venyttelemään, koska jos jatkat noin, ei tilanne muutu yhtään paremmaksi. Tarvitset lihaskuntoa ja vetreyttä. Varmasti tuletkin aluksi kipeäksi, mutta se helpottaa, kunhan jatkat liikkumista.
Mitä töitä? Olisiko ideaa mennä työterveyteen keskustelemaan työergonomiasta? Ja ehkä saisit lähetteen fyssarille. Varmasti sietämätön olo kyllä.