Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häälahja 12€

Vierailija
21.08.2016 |

Olen menossa ensi viikolla ystäväni häihin. Kutsussa mainittiin matkakassasta, johon saisi halutessaan laittaa rahaa.

Olen pienituloinen nainen ja ajattelin lahjaksi viedä kukkia, kortin ja noin 8-9€ viinipullon. Matkakassaan ajattelin laittaa 12€.

Mitä mieltä olette lahjastani? Onko tämä liian vähän tai noloa? Kyseessä ovat isot häät 100-200 henkeä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita mieluummin se raha mitä aiot käyttää kukkiin ja viiniin sinne matkakassaan.

Vierailija
2/25 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä lahja ostamatta ja laita matkakassaan 20 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita mieluummin se raha mitä aiot käyttää kukkiin ja viiniin sinne matkakassaan.

En haluaisi mennä paikalle tyhjin käsin. Ja näin voisin antaa lahjaksi enemmän.

Vierailija
4/25 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat 30€ ja teet itse kortin. Ei mitään viinipulloa ja kukkia.

Vierailija
5/25 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääparille on varmasti paras lahja se, että menet juhliin. Noilla taustoilla itse laittaisin hääparille kortin ja matkatilille 20€. Viinipullon vieminen häälahjaksi kuulostaa vähän oudolta, varsinkaan kun et aio viedä mitään erityistä viiniä (vuosikertaviiniä, itse tekemääsi, jotain erityisen hyvää/arvokasta, jotain mihin liittyisi joku muisto tai sisäpiirin vitsi)

Vierailija
6/25 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kukkia ainakaan viedä häihin, aika turhaa. Laita ainakin se raha matkakassaan. Minä jättäisin sen viininkin ostamatta ja laittaisin siis suuremman summan matkakassaan, vaikka sitten 20-30 euroa, jos se on budjettisi mukainen summa. Kortti on tietysti kiva. 

Vierailija
7/25 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahaa pyydetään ei siiloon kukaan edes odotta että hääpaikalle ilmestyvään lahjakassein kanssa eli parempi vaan laittaa sinne matkakassaan.

Vierailija
8/25 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit varmasti tehdä ihan siltä kuin sinusta tuntuu ja se on ok, mutta minäkin laittaisin 20 euroa tilille, enkä veisi mitään muuta.

Vierailija
9/25 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkia häihin, joissa on jo kukka-asetelmia? En veisi.

Lahjoita 20-30 euroa ja vie kortti. 

Vierailija
10/25 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se halpisviini viemättä, on vähän noloa viedä noin halpaa... 

Se on toki ymmärrettävää että pienituloisena et pysty paljoa rahaa lahjaan laittamaan, ja kyllä se nyt pitäisi kaikkien ymmärtää.

Vierailija
11/25 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pyydetty rahaa, muuta ei tarvitse viedä. Teet kortin, jossa teksti "Olen kartuttanut häämatkatiliänne" tms.

Vierailija
12/25 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi mennä paikalle tyhjin käsin. Ja näin voisin antaa lahjaksi enemmän.

Useimmat tulevat pelkän kortin kanssa ja ovat laittaneet lahjan tilille. Ei kukkia, ei viiniä, eikä muutakaan tarvitse viedä, normaalli käytäntö antaa pelkkä rahalahja.

Vierailija
13/25 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista koskaan nähneeni kenenkään tuovan häälahjaksi kukkia... 30 e matkakassaan kuulostaisi paremmalta kuin kukat ja viini.

Vierailija
14/25 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe, että tämä olisi millään tavalla noloa. Jokaisen pitäisi voida osallistua siten miten itsellä on varaa. Jos on varaa järjestää 100-200 henkilön häät luulisi, että tuo 12 euroa ei hirveästi matkakassaa kasvata. Sitä paitsi kyseinen kassa oli vapaaehtoinen. Itse unohtaisin kukat. Häissä yleensä on kaiken näköisiä kukkaviritelmiä jotka siirtyvät sitten kotiin. Itse sijoittaisin rahat viiniin ja korttiin :) Mukavia häitä !

Vierailija
15/25 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisiko järkevämpää viedä vain kortti ja laittaa se 12€? Viini, jonka ajattelin ostaa on itseasiassa ihan hyvää valkoviiniä. Etelä-Afrikkalaista, vaikka halpa ja hieno pullo onkin.

16/25 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä viini ja kukat ostamatta ja lisää niiden summa siihen matkakassarahaan. Vie pelkkä kortti mennessäsi. Jos hääpari on toivonut rahaa, eivät he muita lahjoja odota eivätkä välttämättä edes halua.

17/25 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on kehnot häät jos vaativat rahaa. Ei kannata mennä.

-IISAK SONNI

Nyt on maha täynnä

Vierailija
18/25 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kutskun häihini vain ihmisiä joiden toivon paikalle tulevan.

En toivoisi kenenkään heistä joutuvan taloudelliseen ahdinkoon tai laskemaan kolikoita häideni takia.

Ilahdun eniten siitä jos kutsutut tulevat paikalle ja juhlivat kanssamme.

Moni kaverini on vähävarainen yksinhuoltaja. Ja aivan yhtä arvokas häävieras kuin setäni joka tuo 100e kortin välissä. Lahjan arvolla ei ole oleellista merkitystä.

Jos olet minun häihini tulossa, olet lämpimästä tervetullut!

Vierailija
19/25 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häihin viedä kukkia lahjaksi.

Vierailija
20/25 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole tapana viedä häihin kukkia, esim. Baltian maissa se on tapana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi