Mini-Pill ja järjetön ahdistus
Olen nyt syönyt noita minipillereitä noin puolitoista laattaa ja olo on ollut aivan kamala vähintäänkin sen ajan. Minulla on masennus- ja syömishäiriödiagnoosit eli koskaan ei mielialani ole mitenkään erityisen hilpeä ollut, mutta alkukesän paremman jakson jälkeen olen taas ollut erittäin ahdistunut. Olen eristäytynyt, itkuinen, lamaantunut ja mietin itsemurhaa. Voiko nuo pillerit oikeasti aiheuttaa näin pahoja mielialaoireita vai pitäisikö etsiä syitä muutokseen muualta? Onko kellään kokemuksia vastaavasta?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Gynet sanoo että ei voi aiheuttaa, kun niissä on niin vähän hormoneja versus ye-pillerit. Vaan kyllä mulle tuli ihan karmeat pms-angstikiukut anyway.
Itse en ole vielä gynellä käynyt, aika on ensi kuussa, mutta terkkari väitti että ei mahdollista... Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gynet sanoo että ei voi aiheuttaa, kun niissä on niin vähän hormoneja versus ye-pillerit. Vaan kyllä mulle tuli ihan karmeat pms-angstikiukut anyway.
Itse en ole vielä gynellä käynyt, aika on ensi kuussa, mutta terkkari väitti että ei mahdollista... Ap
Samaa mieltä ovat lääkäritkin mutta mulla vaihteli mielialat minipillereiden kanssa tosi voimakkaasti. Ilman hormonaalista ehkäisyä ei ole mitään tuollaisia ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä ovat lääkäritkin mutta mulla vaihteli mielialat minipillereiden kanssa tosi voimakkaasti. Ilman hormonaalista ehkäisyä ei ole mitään tuollaisia ongelmia.
Joo, ei varmaan auta kuin viskata pillerit mäkeen jos tää olotila nyt tämmösenä jatkuu. Ap
Miksi käytät jo valmiiksi depressiivisenä hormonaalista???
Vierailija kirjoitti:
Miksi käytät jo valmiiksi depressiivisenä hormonaalista???
Käytin aiemmin pitkään yhdistelmäpillereitä ilman mitään suurempia sivuvaikutuksia. Nyt jouduin riskien takia vaihtamaan mineihin ja olotila onkin tätä luokkaa.
Minipillereistä en tiedä, mutta yazeista sain kunnon itsemurhaolot. Ahdisti ja itketti niin maan perkeleesti :D lopetin käytön, ei vaan mielenterveys sallinut.