Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK:n biletyskulttuuri ahdistaa

Vierailija
21.08.2016 |

Joka tuutista toitotetaan, että on tärkeää olla mukana erilaisissa tapahtumissa (eli pääosin ryyppäjäisissä), jottei jää porukan ulkopuolelle. No, minä en pidä bileistä. En lainkaan. En kovaäänisestä bilemusiikista, en väenpaljoudesta, en ryyppäämisestä (ja vielä vähemmän ryyppäävistä, joita täytyy selvin päin sietää). Joten käykö tässä nyt niin, että bilehileet ja baarikärpäset ovat niitä suosittuja, jotka pyörittävät sosiaalista sirkustaan, ja muut jäävät ulkopuolelle myös opintoihin kuuluvissa projekteissa jne? En välitä vapaa-ajalla niin ihmisten seurasta, jos seura ei ole todella hyvää, mutta opinnoissani tahdon edetä ja suoriutua hyvin, joten se puoli tässä ulkopuoliseksi jäämisessä pelottaa. Minulla on aiemmista opinnoistani jo hyvä alan osaaminen ja olen myös kova tekemään hommia, mutta jäänkö ulos tiimeistä, koska en ole ollut mukana kännäämässä ja olen siksi "tylsä"? :/

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5v opiskelua, kaikki  bileet olen  jättänyt väliin kun ikää on hieman enemmän kuin se 20v. Ei niihin ole pakko osallistua.

Vierailija
2/14 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi pysyä poiskin niistä bileistä jollei ne ole oma juttu. Kuka sinut sinne haluaisi mököttämään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole amk:ssa, mutta voin sanoa edellisten koulujen perusteella että ulkopuoliseksi jäät, voit saada muutaman kaverin jos olet ystävällinen, mutta olet silti usein ulkopuolinen. Paska homma, mutta yritä käydä niissä paskabileissä jotta opiskelusta tulisi miellyttävämpää. Tsemppiä

Vierailija
4/14 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin lapsi rajottaa tota biletystä aika paljon. Onhan niitä jotka vaan sanovat "no laita se vittu hoitoon" ymmärtämättä että se ei todellakaan ole aina mahdollista. Mutta jätän sellaiset omaan arvoonsa. 

Vierailija
5/14 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niillä riittää rahat bailaamiseen, kun joka päivä itketään, et opiskelijoilla ei rahat riitä elämiseen. Pappa betalar?

Vierailija
6/14 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on teoriassa mahdollista mutta en pidä tuota realistisena pelkona. Voisitko osallistua muutamiin alkupään bileisiin vesi/limpparilinjalla ja sitten keksiä kohteliaita syitä olla poissa niistä muista jos joku kysyy. Perussosiaalisuus koulussa pitäisi riittää pitkälle.

Monet ryhmätehtävätkin voivat olla melkoinen vitsi motivoituneelle opiskelijalle ja ei haittaa jos ne jäävät yhden tehtäväksi.

Vierailija
7/14 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tursajaisiin osallistuin ja joihinki saunailtoihin (en lähteny jatkoille baariin). Hyvin silti olin mukana porukassa. Oikeestaan mun lähipiirissä ei kauheesti käyty opiskelija-/haalaribileissä, porukat kävi lähinnä viikonloppusin viihteellä (ei kuitenkaan mitään hikipinkoja).

Vierailija
8/14 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opinnot menee paremmin kun ei sekaannu hölmöilyyn. Varmasti sieltä AMK:sta löytyy muitakin jotka ei tykkää biletyksestä. :)

Vierailija
9/14 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän sieltä löydy muitakin saman ajatusmaailman omaavia. Mikä tässä nyt on huolenaiheena? Ettet saa ryhmätöitä tehtyä vai mitä? Toki muiden vapaa-ajalla muodostamat sosiaaliset suhteet saattavat vaikuttaa luokassa vallitsevaan yleiseen ilmapiiriin, mutta ei ketään projekteista ja ryhmätöistä ulkopuolelle jätetä. Siitä pitää jo opettajakin huolen.

Vierailija
10/14 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain alkuaikoijen bileissä kannattaa käydä edes pistäytymässä juuri sen takia, että vähän tutustuu ihmisiin, mutta ryyppääminen ei ole pakollista. Ota vaikka pari alkoholitonta olutta messiin jos limupullosta hörppiminen tuntuu oudolta, tuskin kukaan tölkkejä alkaa syynätä niin tarkkaan, että huomaisi niiden olevan alkoholittomia. 

Vierailija
11/14 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osallistunut mihinkään, en hankkinut haalareita. Sen sijaan raahasin vauvaa luennoilla;) silti luokalta löytyi ja jäi sydänystäviä, enkä koe menettäneeni mitään! Ehdin riekkua baareissa ihan tarpeeksi jo amisaikana.

Joten älä ressaa, kivasti se menee!

Vierailija
12/14 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poika on absolutisti, myös siksi, että hänellä on pitkäaikaissairaus, johon lääkitys eikä muutenkaan ole koskaan ollut biletyyppiä. Kun asui kotona, löytyi saman henkisiä kavereita aina luokista. Nyt ei ole enää amk:ssa, joten olen tätä kysellyt, eikä koe koe ulkopuolelle jäävänsä, vaan olen jotenkin saanut puheistaan käsityksen, että on jopa haluttua ryhmätyöseuraa. Arvelen, että siksi, kun osaa paljon, mutta ei ole ylimielinen, vaan neuvoo mielellään kavereitaan, tykkääkin neuvoa. 

Itse olen myös käynyt amk:n nuorisopuolella, ollen ryhmän toiseksi vanhin. Meitä olikin sitten useampi vähän muuta porukkaa vanhempi ja kaikki me olimme perheellisiä. Saatoin jossain valinnaisaineessa tehdä ryhmätöitä jopa jonkun 19-20-vuotiaan miehen kanssa, eikä ollut mitään ongelmi.a, ainakaan minun mielestäni ja hyvin se poikakin hommansa hoiti. Asenne ratkaisee. 

Lähes joka luokassa on uskovaisiakin, jotka eivät biletä, ainakin se yksi. Aiemmissa opinnoissa tavistekussa uskovainen tyyppi ja bilettävä ateisti olivat parina lähes kaikessa ja hyvin heillä meni. 

Vierailija
13/14 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen amk-tutkinto ja oon käynyt varmaan yhteensä 5 bileissä.

Vierailija
14/14 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule sama juttu jatkuu valitettavasti työpaikoilla. Jos jonkinlaista ryyppäämisiltaa järjestetään tämän tästä. Yhteisenä nimittäjänä tosiaan se, että alkoholia menee lähes poikkeuksetta. Minua raittiina miehenä tämä puistattaa ja siksi jättäydynkin pois näistä turhista tapahtumista. Voit itsekin tehdä niin, tiedän että se ei välttämättä ole helppoa. Suomessa kun tuo ryyppäämiskulttuuri on niin vahva. Valitettavasti.

Mies