Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävä vittuili siitä, etten ole matkustellut

Vierailija
21.08.2016 |

Hänen on ollut mahdollista matkustaa runsaasti koko lapsuutensa ja nuoruutensa ajan perheensä kanssa ja jopa asua vieraissa maissa.

Minulla ei moista mahdollisuutta ole ollut. Olen käynyt vain viidessä maassa.

Tuntuipa hyvältä kuulla vittuilua aiheesta, aina kun olen matkustamaan halunnut ja aionkin matkustaa, kun rahaa on säästössä tarpeeksi.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin on vaimo kehuskellut aiempia matkailujaan ym. mitä en itse nuorena saanut kokea. Enpä tuota kokenut tarpeeliseksi jättää sen takia, jätin vaan kommentit huomiotta, ei se niitä jaksanut monta kertaa jauhaa...

Vierailija
22/33 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko semmoista rakastavaa vit**ilua vai vähättelyä ja leuhkaa?

Osaatko kuvitella että paras ystäväsi puhuisi sinulle matkustelusta noin?

Ihminen joka välittää sinusta ja toivoo sinulle hyvää, ei vit**ilisi vaan suunnittelisi kanssasi matkaa ja haluaisi näyttää sinulle maailmaa.

Kenen rahoilla hän on matkannut? Onko kyseessä poikaystävä matkustellut vai poikaystävän vanhemmat ovat vieneet hänet matkoille? Käyttäytyykö hän niin että ottaa kunnian vanhempiensa maksamista+järjestämistä reissuista ja vielä vähättelee muita joiden vanhemmat ovat tehneet erilaisia ratkaisuja? ..se kertoo ihmisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsena vanhempien kanssa kerätyt 15 maata joku ylpeilyn aihe jollekin?

Vierailija
24/33 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt vain kolmessa eri maassa ja ne kaikki kliseisiä suomituristimaita, Ruotsi, Viro ja Espanja. Rahasta ei ole puute, mutta aikaa eikä matkaseuraa löydy.  Tahtoisin matkustella paljon useissa maissa ja tulen tulevaisuudessa matkustelemaan, mutta vielä siihen mahdollisuutta ei ole. Tahtoisin kumppanin, joka on valmis lähtemään reppureissaamaan kanssani, mutta tuollaiselle miehelle antaisin heti ensimmäisenä pakit.

Vierailija
25/33 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töniikö mies myös?

Vierailija
26/33 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah! Minäpä en ole käynyt edes Viron tai Ruotsinlaivalla :D So what? Ei vain ole rahaa matkustella ympäriinsä eikä edes ketään, kenen kanssa lähteä matkalle. Yksin en ainakaan vieraisiin maihin lähde.

Vierailija
27/33 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa:

Täysin vanhempiensa rahoilla on matkustellut ja siitä sitten tuntee ylemmyyttä, kuten myös esim. vanhempiensa ostamasta autosta

Vierailija
28/33 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tuommoinen "hemmoteltu" kakara, jonka listalta löytyy yli 20 maata, suurin osa sellaisia joissa olen lapsena/nuorena käynyt vanhempien kanssa. Poikaystävälläni on samanlainen tausta. Monesti ollaan juteltu aiheesta ja parhaat tarinat löytyy kyllä niistä reissuista, missä ollaan oltu ilman vanhempia. Perhereissuista voi kertoa lähinnä sen, että sinne mentiin ja siellä sitten oltiin. Sinun poikaystäväsi varmaan ajattelee, että olet hirveästi kärsinyt matkustelemattomuudestasi nuorena ja siksi näkee oman taustansa saavutuksena. Jotkut eivät aikuistuessakaan ymmärrä sitä, että heidän elintasonsa voi nyt olla eri kuin heidän vanhempiensa elintaso.

Vierailija
29/33 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustellut lähemmäs 20 maassa, noista suurin osa euroopassa. En kuitenkaan koe tuossa mitään erikoista, viikko tai pidennetty vkonloppu matka maksaa saman verran, kuin viikko Suomessa lomaillessa.

Autot olen ostanut aina itse, se nyt vain kuuluu asiaan.

Vierailija
30/33 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosissaan: sulla on idiootti poikakaveri, mistä kannattaa pyrkiä mitä pikimmiten eroon

Esimerkkinä: minä olen köyhän yh:n ainoa lapsi ja lapsuuteni oli todella niukka. Matkoista en voinut haaveillakaan, onnekseni minulla oli rakas harrastus, minkä siivin pääsin käymään todella pienillä kustannuksilla muutamassakin maassa. Myöhemmin rakastuin rikkaan perheen poikaan, joka oli matkustellut perheensä kanssa TODELLA paljon, ja sen lisäksi myös reilannut kavereidensa kanssa parinakin kesänä. Vittuiliko hän minulle? Ei todellakaan, vaan kun aloimme olla yhdessä, hän otti lähes kunnia-asiakseen "näyttää" minulle maailmaa!

Nyt kymmenien vuosien avioliiton jälkeen olemme reissanneet sekä yhdessä että erikseen, ja asuneetkin ulkomailla.

Vielä - eihän tuo kusipääpoikaystäväsi 15 maata ole mitään! Vasta kun niitä alkaa olla satakunta, niillä VOISI alkaa leuhkia (jos olisi idiootti, kuten poikaystäväsi).

Tsemppiä Sinun elämääsi, ja ihania matkoja jonkun fiksun, ihanan ja rakkaan ihmisen kanssa!

Vierailija
31/33 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt jo ottanut etäisyyttä ystäviini, jotka ovat hyvin ympäristötietoisia ja arvostelevat jokaista ostostani. Satasen imuri on ökyilyä ja turhaa kuluttamista, vaikka joudun syömään joka päivä allergialääkkeen  ja jouduin vaihtamaan ammattiakin vähemmän pölyiseen.  Mitään ei saisi koskaan ostaa edes kirpparilta eikä ostoksesta saisi koskaan iloita. Terveyssyistä arvostan mukavia, pehmeitä vaatteita, en ole käyttänyt esim. farkkuja vuosiin. Olen niin iloinen jos löydän jotain käyttökelpoista edullisesti, mutta jopa kirpparilta pyrin ostamaan eettisesti ja ekologisesti tuotettua.

Nämä ystäväni kuitenkin reissaavat paljon, jopa toistakymmentä kaukomatkaa vuodessa. Yhtä kaukomatkaa puolusteltiin sillä, että perillä ollaan melkein 3viikkoa, joten ympäristön rasitus päivää kohden ei ole niin paha. Kotimaan matkatkin yleensä lennetään. Reissaaminen tekee heistä kokeneita ja ajattelevia ihmisiä, joten toisia on pokkaa arvostella. Kuten minua, kun en enää raaskisi kauas matkustella, kun se on niin saastuttavaa  ja elitististä.

Vierailija
32/33 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin noin päin kuin että nainen tuhlaisi jokaisen ylimääräisen pennin matkusteluun ties missä. Maailma on täynnä parempia miehiä. Ukko vaihtoon jos ei osaa arvostaa.

Vierailija
33/33 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No etkös ole matkustellut, jos olet käynyt viidessäkin maassa?

Missä maissa olet muuten käynyt? suomessa muuten on ihmisiä, jotka eivät ole omaa kuntaa kauempana pistäytyneet. tuosta on tehty tytkimuksiakin, että esim. Helsingissä on lapsiperheitä, joiden vanhemmat eivät ole lapsiaan vieneet edes Helsingin keskustaan/lähimmälle uimarannalle, vaikka lapset olisivat jo varhaisteinejä.

Ap vastaa:

Päivän risteily Viroon

Päivä Ruotsissa

Pari päivää Tanskassa

Espanja, luokkaretki

Ranska

No periaatteessa kyllä muutamassa maassa olen ollut, mutta poikaystävääni verrattuna en lähes lainkaan. Hänellä maita on varmaan 15 ja tosiaan asunutkin muutamassa eri paikassa. Rakastan matkustamista ja haaveilen siitä paljon.

En vain pidä hänen alentuvasta suhtaumisestaan itseeni, ihan kuin olisin sivistymättömämpi tai jotain....

Rupesi melkein naurattamaan, kun pääsin tähän asti. Joku on käynyt 15 maassa ja on mielestään matkustellut paljon. Ja tosiaan jos ne on "kerätty" vanhempien mukana lapsena...

Rehellisesti sanoen, minun mielestäni taustanne ovat suunnilleen samanlaiset. Molemmat ovat päässeet piipahtamaan muutaman kerran hieman kauemmaksi, niin maiden laskeminen on aika huvittavaa.

Toki, jos poikaystäväsi on tosiaan käynyt koulua ulkomailla pari vuotta tai asunut nuorena aikuisena omillaan ulkomailla useamman kuukauden, on se jossain määrin omanlaisensa kokemus, mikä sinulta puuttuu. Ei se silti mikään leveilyn tai varsinkaan ilkeilyn aihe ole.

Osaako poikaystäväsi puhua näistä (tai mistään muistakaan) asioista rakentavasti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi