Hammas poistettu keskiviikkona, normaalia, että vieläkin vihloo?
Eli siis multa poistettiin hammas tän viikon keskiviikkona. Poistopäivänä puudutuksen vaikutuksen vähentyessä tuntui vihlontaa/kipua, joka kyllä loppui kipulääkkeellä. Torstaina ei tuntunut minkäänlaista kipua (en tarvinnut särkylääkkeitäkään) ja ehdin jo ajatella, että olipas helppo hampaanpoisto.
No sitten eilen hammas tai siis se kohta, josta hammas poistettu alkoi uudestaan vihloa, ei ole minusta varsinaista särkyä vaan semmosta outoa vihlomista, joka kyllä poistuu kun ottaa särkylääkkeen. Sama on jatkunut tänäänkin.
Voiko tämä olla ihan normaalia vai kannattaisko viimeistään maanantaina olla yhteydessä hammaslääkäriin?
Kommentit (8)
Kannattaa olla yhteydessä, minulla esim viisurin poiston yhteydessä piti jatkaa antibioottikuuria kun kivut jatkui yli sen 3 pv tms mihin oli saanut standardisti kipulääkkeet ja antibiootit. Nimenomaan toi että kipu välillä lähti pois ja sitten palasi on yleensä minkä sairauden yhteydessä yleensä "huono" merkki.
Vierailija kirjoitti:
Onko verihyytymä paikallaan?
On
ap
Multa poistettiin eilen hammas. Eilen oli todella kipuisa päivä, särkylääkettä piti ottaa tasaisin väliajoin. Vihlominen tuntui etenkin puhuessa kun poski osui siihen kohtaan mistä hammas poistettiin. Tänään edelleen kipeä ja puhuessa vihloo. Vaikeutta avata suuta, mutta varmaan kuuluu asiaan. Onhan se iso urakka myös ikenille.
Jännittävää, mutta jos puhun hiljaisesti kipua ei tunnu, mutta jos puhun normaalilla äänellä tai kovempaa vihloo niin perkeleesti.
Vierailija kirjoitti:
Multa poistettiin eilen hammas. Eilen oli todella kipuisa päivä, särkylääkettä piti ottaa tasaisin väliajoin. Vihlominen tuntui etenkin puhuessa kun poski osui siihen kohtaan mistä hammas poistettiin. Tänään edelleen kipeä ja puhuessa vihloo. Vaikeutta avata suuta, mutta varmaan kuuluu asiaan. Onhan se iso urakka myös ikenille.
Jännittävää, mutta jos puhun hiljaisesti kipua ei tunnu, mutta jos puhun normaalilla äänellä tai kovempaa vihloo niin perkeleesti.
Mä pystyn puhumaan normaalisti ja avaamaan suunkin ilman ongelmia, mutta se mikä mietityttää on se, kun torstaina ei ollut enää mitään oireita ja eilen vihlonta tuli takaisin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa olla yhteydessä, minulla esim viisurin poiston yhteydessä piti jatkaa antibioottikuuria kun kivut jatkui yli sen 3 pv tms mihin oli saanut standardisti kipulääkkeet ja antibiootit. Nimenomaan toi että kipu välillä lähti pois ja sitten palasi on yleensä minkä sairauden yhteydessä yleensä "huono" merkki.
Mä en saanut ollenkaan antibioottikuuria, ainoastaan ohjeen, että särkyyn voi ottaa tarvittaessa särkylääkkeitä. Pitäiskö hampaan poiston yhteydessä saada aina antibiootit?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pystyn puhumaan normaalisti ja avaamaan suunkin ilman ongelmia, mutta se mikä mietityttää on se, kun torstaina ei ollut enää mitään oireita ja eilen vihlonta tuli takaisin.
ap
No eihän se varmaan hyvä oo jos kipu kerran poistunut ja tullut takaisin. Olisko ruokailu voinut ärsyttää sitä?
Pirauta hammaspäivystykseen ja kysy, ne nyt ainakin osaa antaa ohjetta ja ottaa kantaa siihen onko ok jos kipu palaa. Minä yritän selvitä tästä päivästä säryn kanssa, ehkä huomenna jo parempi.
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö hampaan poiston yhteydessä saada aina antibiootit?
ap
Ei pitäisi.
Kipua voi olla helposti parikin viikkoa. Kannattaa ottaa yhteyttä hammaslääkäriin, jos kipu selvästi kovenee tai tulee muita oireita. Muutoin ei.
Onko verihyytymä paikallaan?