Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko jokaisella ihmisellä joku persoonallisuushäiriö?

Vierailija
19.08.2016 |

Diagnoosia ei tietenkään useimmilla ole, mutta jos leikitään, että jokainen kävisi terapian ja diagnosoitaisiin sen jälkeen, niin tulisiko kaikille joku diagnoosi? Vai voiko olla ihmistä, jolla ei olisi mitään persoonallisuushäiriötä?

Mikä näistä häiriöistä sinulla on tai voisi olla? Linkissä lueteltu eri häiriöt:

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet noista piirteistä on normaaleja piirteitä, mutta se, jos ne hallitsevat elämää ja/tai aiheuttavat ihmiselle itselleen tai hänen läheisilleen haittaa, on ongelma. Lisäksi niistä piirteistä täytyy riittävän monen löytyä samasta ihmisestä, jotta häiriön määritelmä täyttyy.

Epäilen oikeasti, että mieheni on ns. elämässään menestyvä psykopaatti, sillä hän on ihan aidosti todella tunnekylmä ja epäempaattinen, mutta osasi peittää sen erittäin taitavasti silloin, kun tutustuin häneen. Lisäksi hän on väkivaltainen impulsiivisella tavalla ja erotessani väkivaltaisesta exästäni luulin nykyisen mieheni olevan aivan toista maata, mutta väärässä olin. :/

Miehen äiti sekä hänen tätinsä ovat hieman samantyyppisiä. Mm. hänen tätinsä antoi lopettaa heidän terveen, nuoren lemmikkikoiransa pitkän lomamatkan takia "käytännön syistä"/rahansäästön takia, vaikka he ovat varakkaitakin. Mieheni on myös lapsena tappanut huvikseen kymmeniä linnunpoikasia sekä kertoi minullekin, miten olivat rääkänneet niitä. Olin järkyttynyt, mutta miehessä ei tuntunut mitään katumusta tai edes nolostumista. :(

Mulla oli koira, kun tapasimme ja mies uhkasi ampua koirani, ellen luopuisi siitä mahdollisimman pian. Annoin koirani sitten sukulaiseni hoiviin, hyvään kotiin sinänsä. Mutta siis ei mun mieheni ole ihan tasapainoinen tai tunne-elämältään normaali, vaikka onkin hyvässä asemassa työelämässä, korkeasti koulutettu ja varakas.

Vierailija
2/2 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole persoonallisuushäiriötä. Kaikilla on varmaan joitakin piirteitä jostakin persoonallisuushäiriöstä. Jos kaikki kävisivät oikein perusteellisissa tutkimuksissa, luulen, että useimmista löytyisi jotain diagnosoitavaa. Ei ehkä persoonallisuushäiriötä, mutta jotain muuta pientä. Ei toki kaikista. Mutta jos oikein halutaan diagnosoida, kaikista saadaan hulluja, lue vaikka siitä yhdestä psykiatriketjusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla