Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

jäykkäkouristus rokoite KIIRE

02.03.2006 |

voiko sen antaa alkuraskauden aikana, onko haittaa sikiölle? tietääkö ketään, koira pääsi raapaisemaan, ei tule verta mutta iho on kyllä sillai paisunut.. rokotus vanheni 06.02.2006 elikkä justiinsa, soitin ja kysyin mut eit ullu milee kysyy onko siitä sikiöl haittaa pitäis huomen aamull mennä ottamaan se heti. auttakaa pliis :) ei tk ole enään auki

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei itsellä ole varmastikkaan voimassa olevaa rokotetta ja kun meillä oli koira niin ihoni oli aina " raapimapaiseita" (jos näin voi sanoa) täynnä. Tavallaan ajattelin sen olevan ihon herkkä reagointi.. samoin käy jos raapaisen kovasti tylpälläkin esineellä ihoani..

Olen luullut että koiran/kissan pureman yhteydessä voi syljenkin mukana tulla se bakteeri..mutta jos koirallakin rokotukset ok ja muutenkin se on harvinainen!

Tuosta sikiölle aiheutuvasta haitasta jos rokottaa niin en tiedä mutta uskon ettei sitä helpolla laiteta mutta jos ois pakko..tietoa varmaan löytyy netistä kun googlettaa!

Vierailija
2/3 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottovasti kävit rokotuksessa, ei ainuastaan itsesi vaan myös sikiön vuoksi. Jokaisella odottavalla äidillä pitäisi olla tetanus eli jäykkäköuristus voimassa. Vauva nimittäin saa ensimmäiset vasta-aineet äidiltä eli esim jäykkäkouristuksen vasta-aineet ensimmäiseksi kolmeksi kuukaudeksi. Jos alkutaipaleella sattuu jotain, josta vauva saa bakteerin, voi tilanne olla kohtalokas. Itse olen nähnyt kehitysmaassa miten 2vk vauva kouristaa ja lopulta menehtyy jäykkäköuristukseen, ei ollut mukaa katsottavaa. Tuokin pieni olisi voitu pelastaa äidin rokotuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitin heti aamulla teratologiseen tietopalveluun HUSiin ja kysyin siitä ja he sanoivat että voi rauhallisin mielin ottaa jos lääkäri katsoo sen tarpeelliseksi koska rokote ei sisällä eläviä viruksia eikä siitä ole haittaa sikiölle, ainostaan rokotuksesta tulevat sivuvaikutukset voivat olla haitaksi (korkea kuume yms) mutta niitä voi /pitää tarvittaessa laskea panadolilla. hän myös kehotti nauttimaan multi plus valmisteita joissa on foolihappoa ja antoi monia muita hyödyllisiä tietoja. siltähän voi kysyä kaiken sikiöön vaikuttavat ulkoiset tekijät ja niiden vaikutusta ja he osaavat ammattitaidolla vastata kysymyksiin. puhelukin on maksuton joten soittamaan vaan muutkin jos on mitä tahansa kysyttävää, pientäkin. tosin puhelulinja ei ole avoinna kuin muutaman tunnin päivässä. onneksi löysin oikean numeron googlettamalla. oli todella ystävällisiä ja pyysivät soittamaan jos tulee ihan mitä tahansa pientäkin epävarmuutta niin heiltä saa varmasti oikean vastauksen, myös lääkärit yms käyttävät heidän palveluaan jos eivät ole itse varmoja sikiövaikutuksista.