jäykkäkouristus rokoite?KIIRE
hei,.
vastatkaa nopeesti jos tiedätte, voiko alkuraskaudessa rv 6 antaa jäykkäkouristus rokoitteen?koira pääsi raapaisemaan naarmun, ei tullut verta mutta iho on kyllä vereslihalla tai sillai paisunut. jäykkäkouristus rokote vanheni 6.02.06, soitin ja kysyin mut ei tullu mileen kysyä onko siitä haittaa sikiölle, pitäis huomenna heti aamulla mennä ottamaan. kiitti jos joku tiätäis
Kommentit (6)
Hei,
mulla oli eri rokotteesta kyse, mutta olisikohan sulle tästä mun saamasta vastauksesta yhtään mitään hyötyä:
https://secure.mawell.com/kysy/hyvis/answers.php?qid=6333
Tai onko teilläpäin sellaista puhelinpalvelua johon vois soittaa ihan näin illalla tai aikaisin aamulla?
no mitä idiotteja ( sori vaan ) täälllä liikkuu oikein, siis siitä tietenkin on se 10v aikaa kun viimeksi sen olen saanut!!!!!!!! eipä ole tullut mileen aiemmin että pitäisi uusia ja nyt sit sattumalta olikin mennyt umpeen jo. m
Mulla ois työn puolesta pitäny ottaa(mul kans vanhentunu rokotteen voimasolo). Sairaanhoitaja siel sano et ei saa ottaa raskaana ollessa,sillon viikkoja oli jotai päälle 12... olin sit ilman.. onneks mitään ei sattunu...Mut soittele viel aamul sinne ennenku meet ja kysäse, niin ei tartte turhaa reissua tehä =)
Mutta ihan vinkkinä myös ettei heti kannata hermostua ja alkaa huutelemaan jos joku haluaa vain auttaa.
Käsittääkseni ei ne rokotukset ihan päivälleen 10 v mene umpeen. Eli jos sua on koko ikäs säännöllisesti rokotettu, on sulla suojaa siitä huolimatta, vaikka se 10 v edellisestä pistämisestä on kulunut umpeen. Mun mielestä sun ei tarvii olla huolissas, varsinkin, jos putsasti kunnolla nirhaman.
Terveisin
Triku
että edellisestä on se 10 vuotta? vai että olet hankkinut rokotteen kaappiin ja se vanhenee? ei kait teho lakkaa kovin äkisti, ja jos ei tullut vertakaan, niin kannattaako ottaa.
Kerro ainakin rokottajalle, niin osaa päättää jättääkö rokottamatta.