Sain Anttilalta kummallisen perintäkirjeen
Siinä peritään kahta noin 5e saatavaa ja näiden lisäksi 5e perintäkuluja. Olen aina maksanut tilaukseni heti enkä esim. osamaksulla. Aika paljon olen aiemmin siis sieltä esim. lapselle Kivatin talvivaatteita tilannut. En kuitenkaan ymmärtänyt mistä nuo laskut ovat peräisin. Maksoin laskun, koska en halunnut/jaksanut soitella Anttilan MAKSULLISEEN palvelunumeroon.
Miten jatkossa -onko lisää tuollaisia epämääräisiä laskuja tulossa? Ovatko muut saaneet?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän meni jo konkurssiin, eikai ne enää laskuttele mitään?
Siis tässä oli konkurssipesä saavana osapuolena. Sen tietoja ja yhteystietoja ei laskussa kuitenkaan ollut, vain y-tunnus. Järkyttävän epämääräistä, ehkä jopa laitonta toimintaa? Ap
Ei ole yhteystietoja, ei selviä mistä asiasta lasku edes on etkä olet mielestäsi ostanut mitään? Ei kellot soita yhtään?
On Anttilan yhteystiedot ja kahden laskun NUMEROT, jotka on jo maksettu. Laskut alkuvuodelta. Ap
No onko nuo kaksi laskua maksettu kokonaisuudessaan ja ajoissa? Jos ei, niin eihän tämän lasku sityen mikään kummallinen perintäkirje ole vaan ihan normaali perintäkirje.
Maksan aina laskut ajoissa, HETI, en odota siis lähellekään viimeistä eräpäivää. En ole koskaan saanut maksumuistutusta aiemmin.
Itse epäilen, että nuo summat ovat Anttilan -10÷ tarjouskampanjasta, jossa koodilla sai siis netissä 10÷ alea. Jostain syystä perivät nyt tuota alea takaisin. Ap
Mulle tuli kans tänään joku ihme lasku. Vuosi sitten tilasin puhelimen, jonka kuitenkin jätin noutamatta. Toimitustavaksi laitoin noudon liikkeestä, joka ei maksa. Nyt tuli lasku, jossa karhutaan 18€. Päiväys ja asiakasnumero viittaa tähän puhelimeen. Lukee, että alkuperäinen summa olisi ollut 25€, mutta olisin saanut hyvitystä ja nyt 18€ muistutuslisän kanssa. Aion selvittää tätä hommaa, koska tuntuu kusetukselta.
Huijausta? kirjoitti:
Sain myös Anttilasta laskun tällä viikolla. Kyseessä tuote, jonka olin tilannut ja jonka palautin elokuussa 2015. Maksutavaksi olin valinnut erämaksun. Nyt tulleessa laskussa yritettiin periä nähtävästi erämaksun aiheuttamia korkoja, summa ainakin oli sama kuin alkuperäisessä laskussa korkokulut. Jos olisin pitänyt tuotteen, olisi viimeinen maksuerä ollut heinäkuussa. Saamani lasku oli jo maksukehotus ja juuri tähän heinäkuussa muka erääntyneeseen laskuun.
Soitin puhelinpalveluun, jonotin vartin ja asia selvisi. Mutta jäi sellainen tunne, että yritetäänkö tässä huijailla rahaa vanhoilla palautuksilla tms.
Okei, tämä kuulostaa loogiselta vaihtoehdolta. Käsittääkseni Anttila ei kuitenkaan pysty mitään laskuja itse mitätöimään. Antoivatko sinulle perinnän yhteystiedot? Kysyn, jos sieltä tulee enemmänkin laskuja. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli kans tänään joku ihme lasku. Vuosi sitten tilasin puhelimen, jonka kuitenkin jätin noutamatta. Toimitustavaksi laitoin noudon liikkeestä, joka ei maksa. Nyt tuli lasku, jossa karhutaan 18€. Päiväys ja asiakasnumero viittaa tähän puhelimeen. Lukee, että alkuperäinen summa olisi ollut 25€, mutta olisin saanut hyvitystä ja nyt 18€ muistutuslisän kanssa. Aion selvittää tätä hommaa, koska tuntuu kusetukselta.
Minulla oli myös jotain ihme hyvityksiä laskussa. Ap
Minä sain alkuviikosta laskuna Anttilasta. Siinä oli tuotteita, joita en saanut vaikka kävin alkukuusta tavaratalosta hakemassa -eivät antaneet , koska konkurssi. Mutta siis tuo lasku tuli.
Soitin laskussa olevaan palvelupuhelinnumeroon ja sovin aspan kanssa, että laittavat laskuun lisäaikaa syyskuun loppuun. Kunnes tulee jotain tietoa sähköpostiin käytännöistä.
Siis lasku noudetusta, mutta saamattomista tuotteista!
No tänään 19.8. tuli sähköpostiin taas viesti, että tavarat on noudettavissa Anttilasta.
Menen huomenna hakemaan. Ihme touhua! Lähettelevät tavaroita sinne tänne. Luulisi tuonkin maksavan!
Anttilasta ei ole, mutta Tampereen sähkölaitokselta on.
Osittain oli omaa sähläys, mutta silti mielestäni kohtuuttoman vaikea selvittää laakuepäselvyys.
Laakun loppusumma oli xxx.93€.
Mi nä olin maksanut laskun ajallaan, mutta näpytellyt vahingossa xxx.39€.
Tuli huomautuskirje, jossa pyydettiin maksamaan laskun xyz summa kokonaisuudessaan +5 € laskutuslisä. Lopussa huomatus, jos olette maksaneet, tämä huomautus on aiheeton.
Ehkäpä hälyytyskelloni olisivat soineet, jos laskussa olisi pyydetty maksamaan tuo erotus 0.53€+ 5€ laskutuslisä. Nyt vain tarkistin tiliotteesta, että lasku on maksettu, enkä tietenkään huomannut tuota pientä eroa loppusummassa.
Kohta tuli perintätoimistolta uusi lasku. Jok a tällä kertaa oli 5.54€ + 5€ laskutuslisä. Jos laskua ei makseta eräpäivään mennessä katkaistaan sähköt.
Nyt kyllä huomasin tekemäni virheen. Mutta pidin kohtuuttomana 10€
lisää 0.54€ suuruisesta maksuvirheestä.
Soitto ja jumalattoman pitkä jonotusaika+ töykeä virkailija alkoi jo ottamaan päähän. Lisäksi virhe oli minun omani, joten maksaa piti nuo perintäkulut.
Tampereen sähkölaitoksen järkevällä toiminnalla olisi joko ensimmäinen perintäkirje ollut selkeä tyyliin laskusta xyz on jäänyt maksamatta osa. Tai tuo 0.54€ summa olisi liitetty seuraavaan laskuun.
Onneksi ei enää tarvitse maksaa sähkölaskua tuolle puljulle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hemmetissä maksoit? Halvemmaksi se palvelunumeroon soittaminen olisi kuitenkin tullut, ja olisit voinut selvittää asian perinpohjin.
Itse asiassa kannattaisi nytkin selvittää ja vaatia perusteettomasti laskutettuja rahoja takaisin.
Konkurssipesästä ei kyllä mitään saa ulos. Mahtoiko olla edes anttilan kirje lainkaan. Mikä lie huijausviesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hemmetissä maksoit? Halvemmaksi se palvelunumeroon soittaminen olisi kuitenkin tullut, ja olisit voinut selvittää asian perinpohjin.
Itse asiassa kannattaisi nytkin selvittää ja vaatia perusteettomasti laskutettuja rahoja takaisin.
En aio soittaa sinne, koska kuulemma eivät voi maksuja perua. Pitäisi olla ensin yhteydessä sinne ja sitten perintäyhtiöön, hirveät jonot ja vaivannäkö. Ja maksulliset palvelunumerot. Ap
Kohta ne lähettää suulle uudet laskut kun huomaavat että helppoa rahaa on saatavilla :)
Vierailija kirjoitti:
Huijausta? kirjoitti:
Sain myös Anttilasta laskun tällä viikolla. Kyseessä tuote, jonka olin tilannut ja jonka palautin elokuussa 2015. Maksutavaksi olin valinnut erämaksun. Nyt tulleessa laskussa yritettiin periä nähtävästi erämaksun aiheuttamia korkoja, summa ainakin oli sama kuin alkuperäisessä laskussa korkokulut. Jos olisin pitänyt tuotteen, olisi viimeinen maksuerä ollut heinäkuussa. Saamani lasku oli jo maksukehotus ja juuri tähän heinäkuussa muka erääntyneeseen laskuun.
Soitin puhelinpalveluun, jonotin vartin ja asia selvisi. Mutta jäi sellainen tunne, että yritetäänkö tässä huijailla rahaa vanhoilla palautuksilla tms.
Okei, tämä kuulostaa loogiselta vaihtoehdolta. Käsittääkseni Anttila ei kuitenkaan pysty mitään laskuja itse mitätöimään. Antoivatko sinulle perinnän yhteystiedot? Kysyn, jos sieltä tulee enemmänkin laskuja. Ap
Tarkennan sen verra, että maksukehotuksen lähettäjä oli Anttilan konkurssipesä. Asiakaspalvelija ei oikein osannut selittää asiaa, mutta kertoi että jokin on jäänyt perumatta (korkokulut erämaksusta?) palautuksen yhteydessä. Minunkin laskussa oli muuten hyvitetty jotain.
Onneksi kirjeeni tulevat netpostiin, sieltä kaivoin vuoden takaiset paperit esiin.
Huijausta? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huijausta? kirjoitti:
Tarkennan sen verra, että maksukehotuksen lähettäjä oli Anttilan konkurssipesä. Asiakaspalvelija ei oikein osannut selittää asiaa, mutta kertoi että jokin on jäänyt perumatta (korkokulut erämaksusta?) palautuksen yhteydessä. Minunkin laskussa oli muuten hyvitetty jotain.
Onneksi kirjeeni tulevat netpostiin, sieltä kaivoin vuoden takaiset paperit esiin.
Ja en saanut perinnän yhteystietoja, asia tuli kuntoon laskutuksen numerosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän meni jo konkurssiin, eikai ne enää laskuttele mitään?
Siis tässä oli konkurssipesä saavana osapuolena. Sen tietoja ja yhteystietoja ei laskussa kuitenkaan ollut, vain y-tunnus. Järkyttävän epämääräistä, ehkä jopa laitonta toimintaa? Ap
Ei ole yhteystietoja, ei selviä mistä asiasta lasku edes on etkä olet mielestäsi ostanut mitään? Ei kellot soita yhtään?
On Anttilan yhteystiedot ja kahden laskun NUMEROT, jotka on jo maksettu. Laskut alkuvuodelta. Ap
Onko maksanut laskut vähintään 14 päivää myöhässä? Muuten ei saa periä viivästymisestä maksuja.
http://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/julkaisut/kuluttaja-asiamiehen…'
Laissa saatavien perinnästä (513/1999) on säädetty, että maksumuistutuksesta velalliselta saa vaatia perintäkuluja vain, jos saatavasta on vähintään 14 päivää ennen sen erääntymistä lähetetty velalliselle lasku tai muu erääntymisilmoitus ja erääntymisestä on ennen maksumuistutuksen lähettämistä kulunut vähintään 14 päivää.