KLAMYDIASTA tietävät, apua!!
Viime vuoden marraskuussa harrastin seksiä yhden illan jutun kanssa, sain sekä annoin suuseksiä ilman suojaa, mutta yhdynnässä oli kondomi enkä ainakaan huomannut että mies olisi ilman sitä pannut missään välissä.
Helmikuussa HIV, klamydia ja tippuritestit puhtaat.
Nyt kuitenkin epämääräisiä vti oireita, mutta pikatesti ei näyttänyt tulehdusta, odotellaan vielä viljelyä. Lääkäri kysy voiko olla klamydia, mutta sanoin että alkuvuodesta testattiin ja oli puhdas. Sen tiedän että voi vasta tälleen myöhemmin oireilla.
Voiko siis oireeton klamydia olla näkymättä testissä? Eli voiko mulla olla se vaikka testi helmikussa näytti negatiivista? Tästä ei mistään netistä löydy tietoa!
Jos olen saanut klamydian suuseksistä nieluuni, voiko se levitä sukupuolielimiin, ja hoituuko molemmista paikoista klamydia sillä samalla lääkkeellä? Tätäkään ei netistä löydy!
Voinko saada klamydian siitä että olen saava osapuoli suuseksissä?
Kommentit (5)
Jatkan vielä edellistä: oireeton klamydia näkyy ihan normaalisti testissä, jos se on oikein otettu ja asiakas noudattanut ohjeita. Klamydia voi levitä suusta sukupuolielimeen ja päinvastoin. Edellyttää siis limakalvokontaktia. Sama bakteeri aiheuttaa, eli samalla antibiootilla hoituu alapään klamydia ja suun klamydia. T: se sh
Kaikki taudit voi levitä kaikenlaisen suuseksin kautta aivan kuten alapäästä. Eli kondominkäyttö ei poista kuin raskauden mahdollisuuden. Alapäähiiva suussa varsinkin on kamala. Mene uudestaan testeihin ja ota opiksesi.
Pissaamisen lopussa kirvelyä tiistaista asti, sekä tihentynyt tarve käydä vessassa. Kirvelyä ei kuitenkaan ole joka kerta, vaan esim kaksi kertaa kirvelee/sattuu ja kolmannella ei tunnu mitään, pissaamisväli myös vaihtelee 45min-yön 5h. Eilen oli kipeä olo, mutta parani kun lepäsi ja söi. Leukosyytit oli 1+ mutta muuten ei pikatestissä ollu mitään.
Olen syönyt 2500-1500mg/pvä c-vitamiinia ja juonut sitruunavettä ja karpalomehua siitä tiistaista asti. C-vitamiini ja veden kittaus "paukun" jälkeen yleensä ollu noita kivuttomampia pissailuja. Tänään 4h tauolla ei sattunut yhtään ja siitä 3h niin sattu.
Klamydia näytteen annoin ihan oikein, nyt tosin en muista neuvottiinko tekemään alapesu vai ei silloin.
Muita oireita on ollut hiivatulehdus reilu kk sitten, nyt on paksua valkoista valkovuotoa tullut paljon tai joinain päivinä vähemmän varmaan pari kolme kk, mutta laitan sen epillereiden piikkiin.
Tällä viikolla on väliliha kutissut (mietin jo onko siitä menny rapsuttaessa pöpö rakkoon) ja ollut koko ajan epämiellyttävä tunne alakerrassa. Toi kutina helpottu kyllä ihan bepanthenilla.
Varmasti osittain on psykosomaattista, jos mietin onko pissahätä niin varmasti on, mutta jotain tehdessä menee helposti yli tunti etten huomaa hätää.
-ap
Mulla oli noilla oireilla mycoplasma genitalium vuos sitten.
Kaikki muut testit näytti negaa, mut silti oli vti tuntemuksia, hiivaa, runsasta valkovuotoa ( ja alavatsakipu).
Menin sit ihan Helsingin sukupuolitautien klinikalle ja otettiin kaikki "harvinaisemmatkin" tautitestit ja positiivinen pamahti tosta! :(
Jos sulla nyt todetaan klamydia niin ainoa mahdollisuus on, että ensimmäinen testi on näyttänyt väärää tulosta. Et ole esim. noudattanut annettuja ohjeita ennen virtsanäytteen antamista tms.
Itse epäilen, että jos klamydianäyte on ollut puhdas ja et ole sen jälkeen harrastanut seksiä ilman kondomia, niin kärsit jostain muusta alapäävaivasta. Millaisia oireita sulla tasan tarkkaan on? Kirvelyä virtsatessa? Veristä vuotoa? Pahaa hajua? Kutinaa? T: sh