Mitä sinä PERHEENÄITI tekisit, jos sinulla olisi kahden vuorokauden loma perheestäsi? (2 päivää, 2 yötä)
Olisi hauskaa, jos antautuisitte tälle ajatusleikille ilman tuomitsevia "tarvitsetko sinä lomaa perheestäsi!?! Huono äiti!!" hiekkalaatikkotyylisiä tööttejä ;)
Eli, jos sinulla (kenties väsynyt) kotiäiti taikka (vielä väsyneempi) työssäkäyvä äiti jolla on pienet lapset, olisi ruhtinaalliset kaksi vuorokautta vain ja ainoastaan itsellesi niin MITÄ tekisit tuolla ajalla? :) Olisi mielenkiintoista kuulla ideoita, mitä kaikkea sitä ehtisi/voisi tehdä, vai ottaisitko kenties hotellihuoneen ja nukkuisit 2vrk putkeen? :D
Jään odottelemaan... :)
Kommentit (57)
Jos nyt ei ihan sylivauvaa perheessä oo niin miks toi ois joku "ajatusleikki"? Kyllä kai äidilläkin on oikeus joskus vapaa-aikaan, herran jumala. Et voi lähtee vaikka kavereiden kanssa laivalle, minilomalle tms.
En voi varmaan muuta sanoa kun että kiitos oma mies ja tukiverkosto <3
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt ei ihan sylivauvaa perheessä oo niin miks toi ois joku "ajatusleikki"? Kyllä kai äidilläkin on oikeus joskus vapaa-aikaan, herran jumala. Et voi lähtee vaikka kavereiden kanssa laivalle, minilomalle tms.
Voi taivas... AINA joku löytää jonkun "lapiolla päähän" -tyylisen kommentointiaiheen. Sä taidat todella olla sen breikin tarpeessa :'D
Ps. Laivamatka ei ole 2vrk mittainen, vain vuorokausi ;)
Pps. Haaveilu on ihanaa ja sallittua, puolimatkaa jo ja kyllä, olen lähdössä kahden yön lomalle... <3
Vierailija kirjoitti:
Ajatusleikki = unelmointia/päiväunia/ihanaa herran jumala
Vetäisin kahden vuorokauden kalsarikännit. Eniten kaipaan juuri sitä että voisi joskus vetää kännit ja elää boheemisti ja rentusti edes pari päivää :D
Ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi varmaan muuta sanoa kun että kiitos oma mies ja tukiverkosto <3Voi taivas... AINA joku löytää jonkun "lapiolla päähän" -tyylisen kommentointiaiheen. Sä taidat todella olla sen breikin tarpeessa :'D
Ps. Laivamatka ei ole 2vrk mittainen, vain vuorokausi ;)
Pps. Haaveilu on ihanaa ja sallittua, puolimatkaa jo ja kyllä, olen lähdössä kahden yön lomalle... <3
Päivä Tukholmassa -risteily on kyllä aika liki sen 2 vrk, pidempikin jos ei ihan pk-seudun lähellä asu :)
Ja tämä alkuperäinen kommenttini oli vähän yliampuva lähinnä sen vuoksi että toi aloitusviesti oli taas niin ärsyttävää marttyyriäiti-tyyliä: "nyt haaveillaan ilman että meitä syyllistetään sen vuoksi huonoiksi äideiksi".
Ihan kun se haaveilukin nyt olis jotenkin paha asia, kun mielestäni se irtiottokaan ei ole.
Varaisin hotellin, kävisin hierojalla ja kosmetologilla, kaiken maailman sokeroinnit ja rapsuttelut ottaisin. Söisin hyvin ja joisin hyvin 😂 Skumppaa ja herkkuja. Yrittäisin väsyttää itseni että osaisin nukkua yksin yöni. Keskittyisin pään tyhjentämiseen ja siihen että olen yksin. Ehkä kävisin järven rannalla istuskelemassa ajatuksineni. Mutta mitään askareita en itselleni järjestäisi.
Terv. 2 alle 2V:n äiti.
Eli et saa vastata, jos et ole pahin marttyyri sitten jeesuksen? Jos on arki tasapainossa perheen ja oman ajan suhteen niin olet lapiolla päähän lyöjä?
Pahoittelut, jos ymmärsin väärin.
Vierailija kirjoitti:
Varaisin hotellin, kävisin hierojalla ja kosmetologilla, kaiken maailman sokeroinnit ja rapsuttelut ottaisin. Söisin hyvin ja joisin hyvin 😂 Skumppaa ja herkkuja. Yrittäisin väsyttää itseni että osaisin nukkua yksin yöni. Keskittyisin pään tyhjentämiseen ja siihen että olen yksin. Ehkä kävisin järven rannalla istuskelemassa ajatuksineni. Mutta mitään askareita en itselleni järjestäisi.
Terv. 2 alle 2V:n äiti.
Tehtiin just tälläinen retki tyttökaverin kanssa. Lähdetkö ensikerralla mukaan?
Terv. 1 alle 2V:n äiti + kaveri Terv. 3 alle 2V:n äiti.
Haaveilen uudesta etelänmatkasta, josta palasin 2vko sitten. Ehti sopivasti lepäämään, vetämää kännit ja kiertelemään.
kylpylähotelliin varmaan menisin ja kävisin ravintoloissa ja kahviloissa syömässä ja nauttisin olostani
Olisin tietokoneella yömyöhään ja rekisteröityisin AV-palstalle ja tekisin yöaikaan ärsyttäviä provoja. Siinäs luette, mutta ette voi kommentoida mitään! HAH
Vankilassako te kaikki olette, jotka vain haaveilette?
Minulla oli tällaisia breikkejä kun lapset olivat pieniä ja mies lähti mummolaan heidän kanssaan (lähtee edelleen, ei sillä). Parasta oli vain olla kotona kaikessa rauhassa! Nukkua pitkään, lukea sängyssä, rauhalliset aamukahvit. Katsoin leffoja tai tv-sarjoja, tapasin ystäviä jos riitti intoa, illalla pullo punaviiniä ja jotain naposteltavaa. Toivoisin että kaikki saisivat joskus tällaisia hengähdystaukoja, niin harvoin on äideillä lomaa.
Maalaisin yläkertaan vievät portaat (minun unelmassa myös koirat on poissa kotoa), kävisin parissa jumpassa, lämmittäisin saunan ihan vain itselleni, kävisin leffassa ja hakisin jotain ihanaa take away -ruokaa ja joisin sen kanssa samppanjaa. Makaisin sohvalla ja lukisin kaikki rästiin jääneet lehdet.
Mies vie pari kertaa vuodessa lapset mökille ja mä saan olla koko viikonlopun yksin kotona.
1. EN siivoa tai tee muita kotitöitä!!!!
2. EN laita ruokaa (syön ulkona yksin tai ystävien kanssa)
3. Ostan paljon herkkuja kotiin ja syön kaikki itse
4. Valvon myöhään ja nukun pitkään
5. Saatan shoppailla
6. Saatan katsoa romanttisen elokuvan
Siinä tärkeimmät
Leipoisin kakun ja pullaa, tämä on nykyään mahdotonta ellen palkkaa lapsille hoitajaa. Nukkuisin! Voi olla, että menisin kakkuni ja pullieni kanssa sänkyyn/sohvalle peittojen ja tyynyjen sekaan ja katselisin leffoja, tähänkään minulla ei ole keskeytyksettä mahdollisuutta. Kävisin saunassa ja pesisin itseni oikein kunnolla jynssäten, sheivaisin paikat sileäksi. Pukisin päälleni jotain nättiä tai olisin alasti, tai molempia. Kävisin ehkä parturissa, jos millään jaksaisin. Tilaisin pitsaa ja söisin sen, kun se on vielä kuumaa.
Todellisuudessa lapsivapaalla yrittäisin käydä parturissa ja kaupassa oikein pitkän ostoslistan kanssa. Pesisin lattiat ja ikkunat, tämä nyt on vähän mahdotonta ellen öisin pese tai teippaa lapsia seinälle pesun ajaksi. Tuulettaisin petivaatteet, matot ja verhot, pesisin sohvan ja nojatuolit. Muuten en voisi nauttia rötväämisestä ja tekemättömyydestä jos tehtävälistalla kuitenkin olisi paaaaaaaljon hommia.
Minä kävisin salilla ja lenkillä, söisin herkkuruokiani, ottaisin lasin viiniä, katsoisin leffoja. Olisin vaan. Ihan taivaallista!
Toiseen kaupunkiin hotelliin kahdeksi yöksi. Liikuntaa, hemmotteluhoitoja, shoppailua, hyvää ruokaa, herkkuja, ehkä elokuvissa käynti.
Veikkaan, että monilla kotiäideillä tai pienituloisilla työssäkäyvilläkin raha on olennainen ongelma. Ei sitä hoitorahalla niin vaan lähdetä monen sadan euron reissuun tai ylipäätään tuhlata rahaa ns. turhaan.
Mä lähdin kolmen päivän vaellukselle kaverin kans. Ens kesänä uudelleen :)
Menisin mökille, nukkuisin hyvin, kävisin uimassa, katsoisin leffoja ja lukisin kirjoja ja söisin jotain oikein hyvää.