Paremmissa piireissä ei lisäännytä 20-vuotiaana.
Vain köyhä ja kouluttamaton roskasakki hankkii lapsia, kun on itsekin vielä lapsi. Ei voisi vauvalle olla kurjempaa kohtaloa kuin nuori äiti. Parikymppisellä ei ole mitään mahdollisuutta elättää lasta saati henkistä pääomaa olla hyvä vanhempi.
Itse ainakin raivostuisin ja vaatisin aborttia, jos tyttäreni tulisi raskaaksi parikymppisenä. Sen ikäisesti nyt ei vain ole äidiksi.
Kommentit (24)
Niissä ns. "paremmissa piireissä" on kaikkea sitä mitä muissakin piireissä - vahinkoraskauksia, teiniäitejä, alkoholismia, huumeita, riitaisia avioeroja jne. Ero on vaan siinä, miten ne asiat hoidetaan. Nuorta äitiä on mahdollisuus tukea taloudellisesti, auttaa asunnon hankkimisessa, tukea niin, että voi opiskella sitten kun lapsi vähän kasvaa jne. Sieltä paremmista piireistä ei vaan päädytä sossun asiakkaaksi tai kaupungin vuokrakämppään niin kuin jossain muualla.
Ai, minä tulin raskaaksi 23-vuotiaana. Olin vastavalmistunut terveydenhoitaja. Tein 3-vuorotyötä, ja minun ja mieheni yhteiset tulot tuolloinnoin 6000e. Myöhemmin jatkoin vielä erityisluokanopeksi ja sain pari lasta lisää. Minun tutuissani monet, koulutetut ihmiset, ovat saaneet lapsia nuorina. Mikäs sen ihanampaa, jos halua ja kiinnostusta on.
Taas aloitus aiheella "parikymppinen ei sovi äidiksi"? Huoh.
Iällä ei sinänsä ole merkitystä, vaan sillä että itse osaa suunnitella oman elämänsä siten että lasten hankkiminen on tilanteeseen sopivaa. Joillekin on oikeasti helpompaa tehdä ne lapset parikymppisinä. Osa on valmiita vanhemmiksi nuoremmalla iällä, osa ei aikuistu koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vain köyhä ja kouluttamaton roskasakki hankkii lapsia, kun on itsekin vielä lapsi. Ei voisi vauvalle olla kurjempaa kohtaloa kuin nuori äiti. Parikymppisellä ei ole mitään mahdollisuutta elättää lasta saati henkistä pääomaa olla hyvä vanhempi.
Itse ainakin raivostuisin ja vaatisin aborttia, jos tyttäreni tulisi raskaaksi parikymppisenä. Sen ikäisesti nyt ei vain ole äidiksi.
Sä olisit varmasti ollut yksi niistä ihmisistä jotka natsisaksassa hiljaa mielessään myhäili, että kyllä nyt juutalaiset saa "ansaitsemansa".
Minä tuli raskaaksi 21-vuotiaana. Oli muuten koulutus ja työpaikka ja siinä raskausaikana ostettiin miehen kanssa asuntokin.
Näin kymmenen vuotta myöhemmin pyyhkii edelleen hyvin.
Kartanoissa naisilla oli jo pari lasta kaksikymppisenä ja niin on nykyisinkin paremmissa piireissä, missä raha ei ole rajoite. Puhut köyhästä keskiluokasta, joka yrittää rikastua omalla työllään. Sille lapsi pn kayadtrofi missä iässä tahansa. Siksi keskilapsiluku on 1,6 kun sen pitäisi olla 2,1.
Joo ei lisäännytä eikä mitään muutakaan. Seurapiiripillua pantataan pahimmillaan.
Vain rupusakilta puuttuu täysin kyky ymmärtää ja hyväksyä erilaisia ihmisiä, valintoja ja kohtaloita kuin omansa. Valitettavasti tämä rupusakkius ei välttämättä parane sen enempää koulutuksella kuin rahallakaan.
Joo,näinhän se on,vaikka aloitus onkin provosoiva.Mies on pohjanmaalta ja kyllä kouluttamattomat nuoret maalla lisääntyy todella nuorena.Jos tätä ilmiötä ei tunne,niin vaikea ehkä uskoa,että sellaista on.Itsekin muista kuinka yläasteen jälkeen muutama aika toivoton tapaus aloitti lisääntymisen. Kyllä vaan sanon,että harvemmin noin on kouluttautuneiden parissa,katsokaa nyt vaikka kehitysmaitakin.Sori tästä realiteettikatsauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Joo,näinhän se on,vaikka aloitus onkin provosoiva.Mies on pohjanmaalta ja kyllä kouluttamattomat nuoret maalla lisääntyy todella nuorena.Jos tätä ilmiötä ei tunne,niin vaikea ehkä uskoa,että sellaista on.Itsekin muista kuinka yläasteen jälkeen muutama aika toivoton tapaus aloitti lisääntymisen. Kyllä vaan sanon,että harvemmin noin on kouluttautuneiden parissa,katsokaa nyt vaikka kehitysmaitakin.Sori tästä realiteettikatsauksesta.
Tilastojen mukaan alaikäisiä synnyttäjiä on vuosittain vain 0,5% kaikista synnyttäjistä. Samoin noin 18-19 vuotiaita ei ole kuin hippusellinen. Kyseessä on hyvin marginaalinen asia. Teiniäitiys on vähentynyt radikaalisti viimeisen 10vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Tästä RealiteettiKatsauksesta huokui kirjoitusasuineen kaikkineen nyt kyllä sellainen sivistyneisyys, että Hra Pohjammaam rouvan on pakko olla ns. paremmista piireistä. 8-)
menneinä vuosisatoina kuninkaallisilla on ollut nuoria rakastajia, joitten kanssa on saatu äpäriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastojen mukaan alaikäisiä synnyttäjiä on vuosittain vain 0,5% kaikista synnyttäjistä. Samoin noin 18-19 vuotiaita ei ole kuin hippusellinen. Kyseessä on hyvin marginaalinen asia. Teiniäitiys on vähentynyt radikaalisti viimeisen 10vuoden aikana.
No niin,mä en kyllä puhunut vain Suomesta.Enkä ole rouva.Enkä paremmista piireistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin,mä en kyllä puhunut vain Suomesta.Enkä ole rouva.Enkä paremmista piireistä.
Pakko lisätä,että ei kai 20-vuotias ole alaikäinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä alle 28 vuotiaat on verrattavissa teineihin. Turhaan yrität noilla tilastoillasi päteä.
Ei, vaan keskiluokkaisissa orjapiireissä ei lisäännytä nuorena.
"Paremmissa" piireissä parikymppisellä on mahdollisuus elättää lapsi jos sellaisen haluaa tehdä, toisin kuin keskiluokan opiskelijanuorilla jotka joutuvat käymään jossain K-Marketissa töissä, jotta on vara opiskella (tai saavat perheeltään juuri sen verran, että pärjää jotenkuten).
Huvittavaa kuinka jotkut luulevat, että keskiluokka olisi jokin "paremmat piirit".
Varmaan jos ei paremmasta tiedä ja tuntee keskiluokkaisten tavisten lisäksi vain vielä köyhempiä ja tyhmempiä..