Äitihiukset
Miksi niin monet, nuoretkin, äidiksi tulleet naiset leikkaavat lyhyet hiukset? Mulle asiaa on selitetty sillä että ne on helpommat lapsen kanssa, mutta omasta mielestäni on helpompaa huitasta vaan hiukset nutturalle 😮
Kommentit (33)
Joo..se on tää 🐓persus tyyli. *puistatus*
Miksi täällä väitetään kaikkia lyhyitä hiuksia kananpersetukiksi? Kananperse on takaa lyhyt ja pystyyn nostettu ja edestä pitempi ja sliipattu.
Olen ihan mielenkiinnosta tässä viimepäivinä keskittynyt katselemaan naisten hiuksia ja tyyliä ylipäätään. Olet oikeassa, todella monella äidillä on lyhyt tukka. Vaikka kuinka yritän, en saa lyhyestä tukasta naisellista, en sitten millään. Joillekin todella harvoille naisille sopii lyhyt tukka joo, mutta kun suurimmalla osalla se valitettavasti näyttää vaan tylsältä, lesbomaiselta, epäseksikkäältä. Tiedän että tää mun kommentti saa alapeukutuksia, mutta saakoon :D
Eka lapsi kun syntyi, leikkasin vähän ennen synnytystä hiukset lyhyiksi. Koska se kuuluu asiaan kun tulee äidiksi. Kukaan ei selittänyt miksi enkä edes siinä huumassa kysellyt.
Seuraavassa tajusin jo itse ajatella enkä koskenut hiuksiin muuten kuin että synnytksen jälkeen kävin kampaajalla siistimässä alaselkään ulottuvien hiusteni latvat. Oma äitini valittaa kun en leikkaa hiuksiani vaikka ikää on 37 v. :D :D
Koska kun on äiti ja yli 30, pitää olla joku lyhyt viritys pirteällä tehotevärillä. Jos on alle 50 v, sen jälkeen käy vaan lyhyet eikä saa enää laittaa mitään tehostevärejä.
En ymmärrä mitä helppoa lyhyissä hiuksissa. Itselläni on ollut pariin otteeseen ja aina sama juttu. Kyllästyn siihen, että pitää jatkuvasti pestä, laittaa ja leikata. Pitkät hiukset on niin paljon helpommat.
Kaikilla ei kasva hiukset. Omani ovat yhtään pidempinä ruma hiirenhäntä, lyhyt malli sen sijaan saa kehuja. Minut on elämäni aikana pysäytetty kadulla kymmenisen kertaa ja kysytty, missä käyn kampaajalla kun minulla on niin tyylikäs leikkaus. Mies tykkää myös ❤️
Minusta paljas niska on naisellinen. Itse olen ollut 12 vuotta äiti kunnes leikkasin lyhyen tukan vaalennetun pitkän lirun tilalle. Leikkaus sopii suomalaiselle hiuslaadulle loistavasti.
Laitanpa kohta linkkiä inspiraatiokuvaan.
P.S.kyllä minua lyhyelläkin tukalla "kytätään" :)
Lyhyet (siis sellanen poikatukka) on kaikista hankalin malli. Paras on puolipitkä minkä saa tarvittaessa kiinni. Itellä ollu kaikkia pituuksia jiten kokrmusta on;). En kyllä tykkä liian pitkästäkään, se näyttää helposti lestatukalta.
Vierailija kirjoitti:
Eka lapsi kun syntyi, leikkasin vähän ennen synnytystä hiukset lyhyiksi. Koska se kuuluu asiaan kun tulee äidiksi. Kukaan ei selittänyt miksi enkä edes siinä huumassa kysellyt.
Seuraavassa tajusin jo itse ajatella enkä koskenut hiuksiin muuten kuin että synnytksen jälkeen kävin kampaajalla siistimässä alaselkään ulottuvien hiusteni latvat. Oma äitini valittaa kun en leikkaa hiuksiani vaikka ikää on 37 v. :D :D
Koska kun on äiti ja yli 30, pitää olla joku lyhyt viritys pirteällä tehotevärillä. Jos on alle 50 v, sen jälkeen käy vaan lyhyet eikä saa enää laittaa mitään tehostevärejä.
Jep :D Äläkä leikkaakaan! Monet sanovat pitkien hiusten vanhentavan - ja mihin tää väite todellisuudessa edes perustuu? Harvoin olen nähnyt lyhyttukkaista naista joka on pelkän tukkansa takia nuorekas/näyttää nuorelta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei kasva hiukset. Omani ovat yhtään pidempinä ruma hiirenhäntä, lyhyt malli sen sijaan saa kehuja. Minut on elämäni aikana pysäytetty kadulla kymmenisen kertaa ja kysytty, missä käyn kampaajalla kun minulla on niin tyylikäs leikkaus. Mies tykkää myös ❤️
Vai että kadulla oikeen pysäytetään........................
Vierailija kirjoitti:
Minusta paljas niska on naisellinen. Itse olen ollut 12 vuotta äiti kunnes leikkasin lyhyen tukan vaalennetun pitkän lirun tilalle. Leikkaus sopii suomalaiselle hiuslaadulle loistavasti.
Onnittelut kun olet löytänyt hyvän mallin hiuksillesi.
Minulla on toisin. Paksut, taipuisat hiukseni ovat parhaimmillaan pitkinä. Olen kokeillut montakin lyhyttä mallia. Aina on pitänyt ihan raa'alla kädellä ohentaa hiuksia että kampaus toimisi. Kanaperse oli joskus 15 vuotta sitten muodissa, se taisi olla ainut malli jossa kampaus pysyi kuosissa.
Ja koska pidän hiuksistani ja saan kyllä sen niskan näkyviin nostamalla hiukset ylös, ei tässä mitään hätää ole.
Vierailija kirjoitti:
https://farm8.staticflickr.com/7761/27077039851_d985a969f1_b.jpg
https://www.blogit.fi/ps/mustaakajalia_kesapaivanpiknikmeikkijaharmaatu…
anteeksi "huonot" kuvat, bloggaaja kuvaa itsensä yleensä noin. Mutta lyhyempi toiselta puolelta, samoin kuin takaa.
P.P.S. mistä te tiedätte että miehensä "kyttäämisestä" valittajat ovat lyhythiuksisia? Minulle ainakaan reaalielämässä ei kukaan ole tuollaisista edes valittanut, vain täällä
Vierailija kirjoitti:
Kuka leikkaa tukkansa koska "kuuluu asiaan?"
Vierailija kirjoitti:
joo ei näin saa sanoa. Saa kehua vaan pitkää tukkaa. sähän olet ihan ruma akka jonka mies kyttää muita!
terv: alapeukku
Vierailija kirjoitti:
myöskin tämän alapeukkuja ihmettelen? mitä negatiivista?
Mikä sitten on kenellekin lyhyt.. Mulla nyt lapaluiden alle hiukset, melko pitkät siis, ja mietin onko pian pakko leikata lyhyeksi. Eli olkapäille ulottuva polkka. Koska synnytyksen jälkeen hiukset alkoivat lähteä, tässä muutamassa kuukaudesa ponnari ohentunut puoleen. Onneksi minulla on suht paksut hiukset alunperin, nyt alkaa olla yhtä ohut kuin monilla normaalisti. Jos vielä paljon tukkaa lähtee, on kyllä leikattava. Pitkä ohut tukka näyttää kamalalta.
Sen lisäksi vauva-arjessa hiukset ovat koko ajan nutturalla, edes ponnarilla ei oikein voi pitää kun sitten hiukset on kuitenkin koko ajan itsen ja vauvan välissä, vauvan käsissä ja suussa.
Varmaan osalla syy on raskaudenjälkeinen hiustenlähtö ja näin ollen hiusten oheneminen.
Tosi harvoin törmään äitiin jolla olisi poikatukka. Pitkä polkka jonka saa ponnarille, taitaa olla tällä hetkellä se suosituin malli äitien keskuudessa *itselläkin on*. Minusta siinä ei ole mitään epänaisellista ^^ Etenkin kiharoilla ihana ja suht helppo.
Aww kananperse lookki😂 ja sit ihmetellään kun mies kyttää muita.