Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukiolaisen opintotuki, kirjoihin vai nuoren omaan käyttöön?

Vierailija
18.08.2016 |

Jos saa pitää itse, annate lisäksi itse rahaa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoihin.

Vierailija
2/17 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa pitää rahansa itse, sillä jos siitä ostettaisiin kirjoja, joutuisin kuitenkin antamaan käyttörahaa ja oltaisiin kuitenkin samassa lopputuloksessa molempien kannalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksajien lahjoittamaa diskorahaa tietysti.

Vierailija
4/17 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laittanut sen lapsen säästötilille lapsilisien kanssa. Menee sitten vuokraan ja muuhun elämiseen kun muuttaa toiseen kaupunkiin yliopistoon mennessään. 

Vierailija
5/17 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sai vain 15 euroa ja sitten kun sain töitä, ei mitään. Annoin laittaa omalle tilille tulevia opintoja varten. 

Vierailija
6/17 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä iästä lähtien saa opintotukea?

Vierailija
7/17 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hölmö käyttää opintotukikuukausia, jos asuu kotonaan ja asunto on alla ja ruokaa pöydässä.

Vierailija
8/17 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenellekään opiskelijalle kuuluisi penniäkään mitään rahaa.

Saisitte olla kiitollisia kun on ilmainen koulu!

Vierailija
9/17 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla yh tai pienituloiset vanhemmat että lukiolainen edes saa opintotukea.

Vierailija
10/17 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hölmö käyttää opintotukikuukausia, jos asuu kotonaan ja asunto on alla ja ruokaa pöydässä.

Kuluttaako lukio opintotukikuuksusia? Uutta mulle kun tuommoista ei ollut omana opiskeluaikana. Ja opintotukeakin sai jonkun perussumman, vaikka ihan hyvin tienaavat vanhemmat.

Vierailija
11/17 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä kuukausia käytetään vasta korkeakouluissa.

Vierailija
12/17 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Kelan sivuilla katsomassa summat. Luulin että opintotuki jatkuu heti siitä, mihin lapsilisä loppuu, vaan eipä näköjään meidän teinit tule saamaan mitään.

Vierailija
13/17 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuluta.

Vierailija
14/17 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuluta opintotukikuukausia. Korkeakoulussa eri opintotukisysteemi. Toisen asteen opintotuki ei vaikuta korkeakouluopintotukeen.

Vierailija
15/17 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin Kelan sivuilla katsomassa summat. Luulin että opintotuki jatkuu heti siitä, mihin lapsilisä loppuu, vaan eipä näköjään meidän teinit tule saamaan mitään.

Niin, 61 000 siinä on tulorajana. Aika matala summa minusta, mutta toisaalta hyvä niin. Minä olen yksinhuoltaja, joten meillä saavat tuota.

Vierailija
16/17 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

M

Vierailija kirjoitti:

Minä olen laittanut sen lapsen säästötilille lapsilisien kanssa. Menee sitten vuokraan ja muuhun elämiseen kun muuttaa toiseen kaupunkiin yliopistoon mennessään. 

Miten ihmeellä nuori on saanut opintotukea, jos asuu kotona? Vai elätkö toimeentulotuella. Me ollaan todella pienituloisia, eikä saatu mitään. Lapsilisät päättyvät 17v.

Vierailija
17/17 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee kirjoihin.

Opintotuki ei riitä kattamaan edes lapsilisää, joka samaan aikaan loppuu. Kiva olla pienituloinen yksinhuoltaja, 17-vuotiaasta lukiolaisesta ei saa enää lapsilisää ja vuoden päästä nuori katsotaan asumistukea laskettaessa toiseksi tulonsaajaksi (asumistuki siis laskee), vaikka on edelleen lukiossa eikä saa opintotuen asumislisää koska asuu kotona. Osa-aika- tai kesätyön löytäminenkin näyttää olevan aika epätoivoista nykyään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän