Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyi hitto, miten voitte käydä kirppareilla?

Vierailija
18.08.2016 |

Siellähän on kamala hajukin ja kaikki on käytettyä ja kulunutta. Eikö ihmisillä ole minkäänlaista omanarvontuntoa? Varsinkin vaatteiden ostaminen on kirpparilta todella ällöttävää. Ja taitaakin siellä käydä vain sellaista sateelta haisevaa tuulipukukansaa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonaurua....

Vierailija
2/23 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on kirppareita ja sateelta haisevaa tuulipukukansaa, että sinäkin voit tuntea kuuluvasi parempaan ihmiskastiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

95% vauvan vaatteista ostanut kirpparilta. Käyttää kuitenkin vain max 2 kuukautta samaa kokoa. Miksi tuhlata monta sataa euroa uusiin jos ei ole pakko? Melkeimpä aina menen ensin kiroparille ja jos ei sieltä löydy niin vasts oikeaan kauppaan. Kengät taitaa olla ainut mitä harvemmin ostan kirpparilta. Olen kai sitten sitä tuulipukukansaa ja ylpeä siitä.

Vierailija
4/23 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa ei ole pesukoneita?

Vierailija
5/23 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy sieltä paljon uudenveroista ja täysin käyttämätöntäkin (laput kiinni).

Vierailija
6/23 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua myöskään. Mutta eivät nuo kirppishaukat kai huomaa sitä lemua, ovat tottuneet siihen kun itse ja kotinsakin haisevat siltä. Se lemuhan ei lähde pesussa.

Vierailija
7/23 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyy sieltä paljon uudenveroista ja täysin käyttämätöntäkin (laput kiinni).

Se haju tarttuu kyllä uuteenkin tavaraan.

Vierailija
8/23 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on kirppareita ja sateelta haisevaa tuulipukukansaa, että sinäkin voit tuntea kuuluvasi parempaan ihmiskastiin.

Osui ja upposi? Pahoittelut.

Vierailija
9/23 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee miettineeksi että mistä nämä porvoolaiset naiset tietävät miltä kirppareilla haisee jos eivät siellä edes käy? :D

Olen kyllä itsekin käynyt yhdesällää kirpparilla, jossa haisi. En ole siellä enää käynyt. Muut kirpparit eivät kyllä ole haisseet. :D

Vierailija
10/23 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämähän oli provo, mutta mulla on joskus vaikeaa käydä vaatekaupoissa, koska niissä haisee niin pahalta. Asun pienellä paikkakunnalla, ja mun piti jompaakumpaa lasta odottaessani käydä ostamassa alkkarit tai sukkahousut tai vastaavaa Seppälästä, ja piti kyllä suunnitella reitti etukäteen, että pääsee mahd. nopeasti pois, ja toivoa, ettei kassalla ole jonoa. Seppälä on siis ehkä pahin. Haju tulee vaatteisiin suihkutetuista kemikaaleista, jotka ovat oikeasti haitallisia, toisin kuin kirpparin haju. (Ja onhan siellä kirpparilla sellainen haju, ei sitä käy kiistäminen. Oon käynyt kirppareilla ihan lapsesta asti, se on ihan tuttu haju.)

Vierailija
11/23 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua myöskään. Mutta eivät nuo kirppishaukat kai huomaa sitä lemua, ovat tottuneet siihen kun itse ja kotinsakin haisevat siltä. Se lemuhan ei lähde pesussa.

Se haju on enimmäkseen pesuaineiden hajua. Se lähtee pesussa kyllä. Tosin kun käyttää hajusteettomia pesuaineita, pesuaineen hajun haistaa vaatteesta pitkään, useampi pesu pitää tehdä. Paitsi mulla on yksi villapaita, josta se hajusteaineen haju ei ole lähtenyt näiden n. viiden vuoden aikana, joina olen sen omistanut.

10

Vierailija
12/23 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kun ostaa täysin ehjän virheettömän Dolce & Gabbanan paidan 2e niin voi miettiä, että joku on maksanut tästäkin sen 100e. Kummasti mieli muuttuu kirparilla.

Vierailija
13/23 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan vaatteet ovat yleensä hyväkuntoisia ja lähes ilmaisia. Pilalle pestyt kierrän kaukaa (jos haistan esim. voimakkaan pesuaineen vaatteissa, se ei pesemällä meinaa haihtua millään).

Tupperwarea löytyy usein käyttämättömänä ja halvemmalla kuin kutsuilla (käytetyt usein haisee valkosipulille tai sipulille tai jollekin epämääräiselle, ne jätän väliin).

Ostan myös työvaatteita; huppareita, collegehousuja, jos vaan saa halvalla ja ei haise pesuaineelle.

Tekstiilit heti kotona 60 asteen pesuun jos sen kestävät, jos ei kestä niin sitten laitan pakastimeen muutamaksi päiväksi tai paukkupakkasilla jätän ulos, jotta kaikki mahdolliset kuoriaiset ja koit kuolee.

Huonekaluja en osta, koska ovat voineet olla homekämpässä ja altistuneet homeitiöille, en halua hometta kotiini.

Vierailija
14/23 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisee siellä, se on totta, mutta kyllä se haju lähtee pesemällä. Tupakanhajuisia tai muuten epämääräisen näköisiä vaatteita / tavaroita en tietenkään osta, mutta siistejä ja puhtaita kyllä. Viimeksi ostin kolme Hackmannin kattilaa, kuin uusia ja hintaa oli 5-7 e /kpl, samalla kertaa ostin kaksi uutta sisustustyynynpäällistä, joku oli itse ommellut ja hintaa oli 2 e / kpl. Jokin aika sitten löysin kaksi ihan uudenveroista Marimekon pallopaitaa, vitosen kappale. Ja mariskoolin kympillä, niitä kalliimpia.

Meidän talo on sisustettu lähinnä kirpparilöydöillä ja mun vaatekaapin sisällöstä suurin osa on kirpparilta. Ekologista ja edullista, jää rahaa muuhun. Eikä meillä taatusti haise kirpparilta.

Vierailija
15/23 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol apua sairaalavaatteillakin on aikaisempia käyttäjiä, ties kuinka kipeitä ne on ollu! Ja ravintola-aterimet on voinu olla jonkun deekun suussa!

Vierailija
16/23 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lol apua sairaalavaatteillakin on aikaisempia käyttäjiä, ties kuinka kipeitä ne on ollu! Ja ravintola-aterimet on voinu olla jonkun deekun suussa!

Tai armeoja, jossa käytetään tavarat loppuun asti. Samoja kalsareita pitänyt jo oma isäkin, jos samaan varuskuntaan eksyy.

Vierailija
17/23 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten vaatteet olen lähes kaikki ostanut kirppareilta, ja kohta munkin vaatevarasto alkaa kallistua enemmän kirppislöytöjen puoleen.

Myös lähes kaikki lasten lelut ja kirjat on kirppareilta. Paljon löytyy hyväkuntoista ja uudenveroista kun vain viitsii kiertää. Likaiset, risat ja liian kalliit tuotteet jätän ostamatta.

Ruokapöytä ja tuolit, tv-taso ja sohvapöytäkin on kirppislöytöjä.

Ei ole basilleja ja ödeemia tullut ja haju lähtee vaatteista pesemälllä.

Vierailija
18/23 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi sietää hajustepesuaineita. Teinkin tässä mielenkiintoisen havainnon, että monesti kirppiksellä järkihintaiset, hyväkuntoiset merkkivaatteet on pesty hajusteettomilla aineilla, kun suurin osa muista vaatteista löyhkää metrien päähän.

Hajupommit jätän ostamatta merkistä riippumatta. Samoin olen lopettanut käymisen muutamalla epäsiistillä kirppiksellä, käyn vain tietyissä siisteissä paikoissa, mistä oikeasti saattaa löytyä jotain ostettavaakin.

Vierailija
19/23 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppareilla tosiaan haisee ja on vähän ällöttävän oloista muutenkin. Tosin oikeilla kirppareilla on hyvää tavaraa myynnissä, toisinkuin täällä tuppukylän pikkukirpputorilla on ihan karmeeta tavaraa. Ei mitään minkä voisi edes eurolla ostaa

Vierailija
20/23 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti en pysty hengittämään kirpparikaasua ;-(