Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkuraskauden ruokahaluttomuus?

Vierailija
17.08.2016 |

Nyt on menossa rv 5+5 ja ongelmana on se, ettei mikään ruoka maistu tai ei tee edes mieli. En kärsi muuten pahoinvoinnista, mutta ruuan ajattelu alkaa ällöttämään ja jos syön väkisin ruokaa jota ei tee mieli, alkaa tuntien ällötys ja oksentelu. :/
Sama ongelma kaikkien juomien kanssa, pystyn juomaan vain greippimehua ja kokista, kaikki muu tulee ylös, mukaanlukien vesi. Vesi on alkanut jotenkin haisemaan ja maistumaan ihan karsealle, joten yökkäilen jo juodessa kun nenään tulee sellainen "kalanhaju" (mies pitää kohta hulluna, hänen mielestään kotimme vesi ei ole koskaan haissut kalalle)

Ainoa mikä maistuu on keitetyt kananmunat... En viitsisi noillakaan elää, joten olisikohan jollain konkarimammalla vinkkejä, mikä saattaisi maistua raskauden ruokaällötyksessä. Ja kuinkahan kauan tämä vaihe kestää?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mikä maistuu, on ihan yksilöstä kiinni! Mä söin salaatteja, lämmintä ruokaa en pystynyt edes ajatella. Syö niitä kananmunia, jos ne maistuvat, ravitsevaa ruokaahan ne ovat. Alkuraskauden ruokahaluttomuus on aika tavallista, kyllä se kohta ohi menee.

Vierailija
2/12 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt sitä mitä pystyt. Ei kannata stressata liikaa tuosta juomisestakaan, kunhan jotain saat juoduksi ja syödyksi. Kokista nyt ei kannata ylettömästi juoda sokerin ja kofeiinin takia, mutta tuo greippimehu kuulostaa oikein hyvältä, saat siitä hyviä vitamiinejakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama pari vuotta takaperin, pelkkä tiettyjen ruokien haju oksetti. Tämäkin vaihteli päivittäin että mikä ruoka haisi ja mikä tuoksui :D jos menimme ravintolaan syömään niin mulla saattoi vaihdella vartin välein että mitä pystyn syömään ja mitä en.

Vierailija
4/12 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, itsellä 14+1 ja sama homma edelleen. Viime raskaudessa kärsin pahoinvoinnista ja oksentamisesta "vain" viikolle 22 asti. Pahoinvoinnin ja yököttelyn sekä hajuherkkyyden kesto ja voimakkuus on kovin yksilöllistä. Toisilla sitä ei ole lainkaan, ja toisilla pahana niin kauan, kunnes vauva syntyy - monesti jotain siltä väliltä. Usein neuvolassa (ainakin minulle) lohdutetaan, että loppuu viikolla 12. Ei loppunut viimeksi eikä näköjään nytkään.

Itsellä on se mentaliteetti, että syön mitä tekee mieli. Välillä minulla oli kova himo vesimeloniin (sai nestettä ja vähän energiaa), kaupan valmiiseen mehukeittoon, suklaavanukkaaseen, liharuokiin, hesen hampurilaisiin. Yhdessä vaiheessa en voinut juoda vettä pelkiltään, vaan oli pakko lipittää maitoa ja sokerimehuja -hampaat kiittää... Tällä hetkellä minun tekee mieli maitoa ja makaronilaatikkoa..

Vierailija
5/12 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle maistuivat sitrushedelmät, näkkäri ja kasvissosekeitot. Kyllä se helpottaa jossain vaiheessa. Voit tuntea pian myös väsymystä.

Vierailija
6/12 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli vedestä ihan sama ällötys. Aloin sitten lisätä viipaleen sitruunaa veteen niin ei haise ja maistuu ällötykseen paremmalta. Söin vaan ruokia mitä todellakin tekee mieli eli jos tekee mieli pihviä niin menin sen syömään tai hain kotiin ruokaa jos en jaksanut syödä ulkona.

Vierailija
7/12 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin omassa raskaudessa oli se että teki mieli kaikkia suomalaisia ruokia mitä ei tietenkään ulkomailta saa. Niille mieliteoille oli vaikeaa löytää mitään korvaavaa ruokaa. Esim hesen hampurilainen ja majoneesi olisi maistunut.

Vierailija
8/12 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni ohi vain ajan kanssa. 1.raskaus oli kirjaimellisesti RASKAS ensimmäiset 4 kk.

Söin silloin kun pystyin mitä tahansa mikä maistui. Vanha konsti on juoda piimää ja syödä esim. näkkileipää, jos aamulla yököttää. Tosin viilitkin olen antanut ylen. Pahimmillaan ruokahalun puute oli 2-3.kuulla. Päänsäryt ja oksentelu meni ohi 4.kuukauden jälkeen.

Vierailija
9/12 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruksien kanssa pitää tosiaan muistaa hampaiden hoito. Greippimehun kanssa ei kannata ottaa lääkkeitä. Se vie monista tehon.

Vierailija
10/12 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kans tuo vesiällötys! On kaiketi ihan suhteellisen yleinenkin vaiva, koska monet puhuvat etteivät ole voineet juoda vettä ollessaan raskaana.

Vierailija
11/12 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa ruokahaluttomuutta. Nyt rv 10 niin alkanut jo helpottaa. Ruokahaluttomuutta ja toisaalta öisin vaikka olisin kuinka syönyt niin herään nälkään. Viime yönä söin proteiinivanukkaan klo 2 ja aamulla oksensin vatsahapot. Ei ole oksettanut kuin satunnaisesti, mutta ruokahaluttomuus vaivannut. Mulle meni aluksi Kolmen hedelmän mehu alas ainoana. Olen kyllä huomannut, että aluksi jokin voi ällöttää mutta jos kokeilee niin se saattaa mennä alas. Ehkä kannattais koettaa muitakin mehuja? Olen myös pakottanut itseni syömään vaikka ei ole maistunutkaan. Ei se ylös ole tullut.

Vierailija
12/12 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo runsas limu ja greippimehu kyllä tulee tuhoamaan hampaasi niin totaalisesti. Sitrushedelmien käyttöähän ei suositella raskaana oleville, koska raskaana olevan hampaat menevät herkemmin pilalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän