Olen hulluna pesuaineisiin:
Harrastan pyykinpesuaineiden muotoilua ja käsittelyä. Tämä innostukseni on alkanut vuosia sitten ja nyt harrastukseni on jo saavuttanut valtavat mittasuhteet. Minulla on neljä kappaletta 31 litran Tokmannilta ostettuja muovilaatikoita. Olen täyttänyt nämä laatikot rakkailla lempipulvereillani jotka ovat siis Omo Sensitive, Omo Brilliant color sekä Bioluvil color. Lempiaineeni ovat puhtaan valkoista jauhetta, ilman sinisiä tai punaisia värintehostajia. Mitä teen aineilla? Muotoilen. Eli Bioluvilista ja sensitivestä pyöritän hieman vettä aineensitojana käyttäen palloja, joita kuivatan peilikaapissa. Kun ovat kuivuneet tarpeeksi, murennan pallon käsien välissä, kastelen ja hieron sitä käsiini ja huuhtelen. Käsieni iho ei ole koskaan ollut pehmeämpi ja tuoksuvampi. Toistan tämän useamman kerran päivässä, ehkä kerran tunnissa. Lisäksi muotoilen myös niin, että lasken suoraan pesuaineen sekaan muutaman mitalliset vettä ja se sitten siellä savettuu kovaksi. Sen sitten myös murennan ja pesen itseäni sillä.
Aineita kuluu noin 5kg viikossa, joten rahaa tähän menee jonkun verran. Ostan isoja säästöpakkauksia useamman kerran viikossa Tokmannilta. Myös ruokakaupasta tarttuu joka kerta mukaan ainakin yksi bioluvil color.
Tykkään myös muuten vaan työntää käsiäni syvälle jauheeseen ja hypistellä sitä. Se rauhoittaa ja tekee oloni onnelliseksi.
Pyykkiä en jauheilla pese, koska en halua pyykkeihini tai koneeseeni zeoliittia. Zeoliittiset aineet sopivat mielestäni paljon paremmin näihin leikkeihini. Eihän tämä mitään luonnonmukaista ole yhtään, mutta toisaalta minä en ajele ylsityisautoilla, polta tupakkaa enkä syö lihaa. Ja kierrätän. Joten ehkä tämä pesujauhepaheeni on ihan ok.
Vertaan tätä ASMR:ään. Olenkohan hullu?
Kommentit (12)
Hmmm, hiukan kuulostaa huolestuttavalta..
Omo sensitive myös maistuu hyvältä. Nuolaisen joskus sormenpäätä ja dippaan sen aineeseen ja laitan suuhun. Fantasioin ajatuksesta että joskus menen kavereiden kanssa pilnikille puistoon ja kaivan purkista pesuainepalloni, murennan ne ja sitten syön. Tai että lusikoin tyytyväisenä jauhetta suuhun suoraan sellaisesta pienestä 750gramman pesuainepaketista. Olisi ihanaa kun voisi elää vain pesuaineella.
Ei ole OCD koska teen tätä siksi että nautin siitä ja saan siitä iloa. Onko joka päivä hevostallilla norkoileva heppahullukin ocd-potilas?
-ap
Ehkä sun kannattais alkaa syömään lihaa...
Pakko-oireisesta häiriöstä kärsivälle nimenomaan oireiden toteuttaminen tuottaa mielihyvää. Pesuaineiden käsittely jatkuvasti ei ole terveellistä. Ne kuivattavat ihoa ja altistavat ihosairauksille.
Ei ole tervettä. Kannattaa jutella jonkun psykiatrian alan ihmisen kanssa tuosta.
En halua lopettaa tätä rakasta harrastusta! Toiveena on että saisin ison mittojen mukaan tehdyn kaapin pyykkihuoneeseen missä olisi mittojen mukaan tehdyt hyllyt lempiaineilleni. Lisäksi haluaisin laskea kylpyammeen täyteen jotain suosikkipulveriani ja mennä sinne sekaan (ilman vettä) ja nauttia sen ihanan tiiviin ja painavan aineen kosketuksesta.
Jotenkin autistisen/aspergermaisen kuuloista hommaa.
öö..okei