Mitä mieltä tämmöisestä miehestä?
Asutaan yhdessä, molemmat käydään töissä. Mies haluaa siitä huolimatta olla ns. herrasmies ja maksaa kaiken elämisemme. Ei ole mitenkään superhyväpalkkainen, mutta silti. Mä ostan kuitenkin ihan omatoimisesti myös meille kaikkea, esim. ruokaa vaikka mies ostaakin suurimman osan.
Kuulostaa siis reilulta mieheltä, eikö? No sitä hän toki onkin noissa asioissa, mutta muutoin kärsii jonkinlaisesta tunnekylmyydestä eli ei oikein näytä tunteitaan minulle. Olen kuitenkin ajatellut, että välittää kun haluaa ostaa minun lempiruokia aivan kuten minäkin ostelen hänelle hänen lempiherkkujaan yms. Kosketusta tai muuta hellyyttä on vain silloin kun mies haluaa seksiä. Puhuminen ei auta, mies on hyvin varautunut aivan kaikkien ihmisten kanssa eli tunnekylmyys on osa hänen persoonaansa.
No, sitten vielä yksi aika mielenkiintoinen asia. Mies on yhdessä asiassa todella juntti eikä ole halukas muuttamaan käytöstään koska hänen mielestään siinä ei ole mitään väärää. Eli mun seurassa kääntyy katsomaan muiden naisten perään ja kaikenlaista tosi noloa ja minua kohtaa loukkaavaakin tapahtuu tuon asian merkeissä. Pahempaakin tapahtunut kuin kääntyilemistä, mutta sanoo ettei pettäisi kuitenkaan.
Ristiriitainen olo, mies on herrasmies ja toisaalta törppö joka ikäänkuin tahalleen haluaa loukata minua. Olen sanonut, että yksikseen ollessa voi tehdä mitä haluaa, mutta mun seurassa tuollainen ei ole ok. Ei vaikutusta.
Jatkaako vai ei? Mitä sinä tekisit?
Uutta miestä ei ole ainakaan helppo löytää, en ole enää mikään nuori kaunotar itse. Mies muuten sanoi suhteemme alussa, että olen kaunis, mutta sittemmin ei koskaan enää mitään positiivista.
Kommentit (16)
En jatkaisi. Ei se minua ilahduta, jos ukko ostaa mulle ruokaa, jos se ei osaa puhua ja käyttäytyy moukkamaisesti. Ostan mieluummin omat ruokani ja seurustelen mukavampien ihmisten kanssa.
Kyllä siusta tuli aika ristiriitainen olo, kun väität miestä herrasmieheksi ja että hän loukkaa sinua tietoisesti katselleessaan toisia naisia.
Mulle tulee tuosta miehestä se fiilis että on jotain asioita mitä hänen pitäisi itsessä kohdata. Tuo tunnekylmyys ym.
Ihmisillä on tietenkin erilaisia tapoja osoittaa välittämistä. Mutta mielestäni tietyt asiat pitäisi olla parisuhteessa itsestäänselvyyksiä, kuten se ettei loukata kumppania katselemalla muita. Tuollainen käytös kertoo vakavasta kunnioituksen puutteesta toista kohtaan eikä sitä kyllä korjata sillä, että sitten valitaan se itselle helpoin tapa osoittaa "välittämistä" (kuten tässä ruokien ostelu) ilman että oikeasti ollaan millään tavalla valmiita tekemään muutoksia ja ottamaan kumppanin tunteet huomioon.
En ajattele että miehen pitäisi olla juuri sellainen kuin haluan, mutta jos edes omat tunneperäiset perustarpeet eivät tule täytetyiksi niin ei tarvitse loputtomiin venyä samalla kun toinen tekee mitä itse lystää olematta valmis kehittymään mitenkään.
En jatkaisi. Tulee sellainen olo että mies ei oikeasti arvosta sua kovinkaan paljon. Kustantaa sun elämisen että samalla saa henkisen yliotteen. Näyttää avoimesti että muut naiset kiinnostaa. Ei hellyyttä vaan pelkkää seksiä. Voi kai noinkin elää ja joku vastaavalla tavalla kylmä nainen voisi olla onnensa kukkuloilla ja mikäs siinä. Vaikuttaa kuitenkin siltä että kaipaat lämmintä suhdetta ja tämä ei tule sellaiseksi muuttumaan.
Mies tuntee selvästi epävarmuutta.Tuolla ostelulla voi olla tarkoitus saada sut riippuvaiseksi hänestä.Entä jos hän katsoo muita siinä toivossa että naiset vastaavat flirttiin ja sinä tulisit mustasukkaiseksi.Raukkaparka.
Mä en kyllä näe naisen elättämistä minään herrasmiehen merkkinä, jos kumpikin käy töissä ja saa suht samaa palkkaa. Päinvastoin, yhdistettynä muihin epämiellyttäviin ominaisuuksiin se tuntuu vain yhdeltä keinolta korostaa naisen asemaa miehen omaisuutena.
Vähän samaa sarjaa kuin nämä ukot, jotka ostavat baarissa viinaa ja loukkaantuvat, kun nainen ei tule kaupan päälle.
Kuulostaa vallankäytöltä. Elättää sinut, jotta olet ikuisessa kiitollisuudenvelassa ja hallitsee elämistäsi, tunnekylmyys pitää sinut mukavasti etäällä, seksiä ottaa kun haluaa, muiden naisten vilkuilun on tarkoitus osoittaa sinulle, ettet ole hänelle minkään arvoinen naisena.
En nyt näe sitä herrasmiesmäisyyttä missään kohtaa? Kuulostaa sellaiselta tyypiltä, joka lasten syntymän jälkeen pettää ja hakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa vallankäytöltä. Elättää sinut, jotta olet ikuisessa kiitollisuudenvelassa ja hallitsee elämistäsi, tunnekylmyys pitää sinut mukavasti etäällä, seksiä ottaa kun haluaa, muiden naisten vilkuilun on tarkoitus osoittaa sinulle, ettet ole hänelle minkään arvoinen naisena.
En nyt näe sitä herrasmiesmäisyyttä missään kohtaa? Kuulostaa sellaiselta tyypiltä, joka lasten syntymän jälkeen pettää ja hakkaa.
Juuri tätä olin tulossa kirjoittamaan! Täälläkin harvasen kertaa luettu kuinka on jouduttu taloudellisesti riippuvaiseksi miehestä joka on lytännyt naisen itsetunnon maanrakoon ja on sitten muuttunut kamalaksi tyranniksi ja/tai väkivaltaiseksi. Lähtisin vielä kun ehtisin, varoitusmerkit on ilmassa. Ansaitset parempaa joten älä tyydy tuollaiseen koska luulet ettet saisi muuta, Mielummin sitten yksin onnellinen kun tuollaisen kanssa onneton. Ja kyllähän sä olet hänetkin saanut joten miksi et voisi tavata miestä joka olisi sinulle OIKEASTI hyvä koska RAKASTAA sinua AIDOSTI.
Vierailija kirjoitti:
Aivan samaa mieltä. Enkä nyt ymmärrä yhtään miksi tuo jako olisi reilu? Siis kun mies maksaa. Sehän on täysin epäreilu jako, tosin aloittajan itsensä eduksi. Mutta ilmeisesti mies kuitenkin odottaa tiettyä käytöstä vastapalveluksena kustannuksista huolehtimisesta. Ilmaisia lounaita ei ole.
Mies kuvittelee ostavansa sinut, koska hänellä ei oikeasti ole suhteeseenne mitään muuta tarjottavaa kuin raha.
Kiitos silmien avauksesta, olette oikeassa.
Parisuhteen päättäminen vaan niin rankkaa, mulla tietenkin tunteita miestä kohtaan, vaikka järki sanoo toista. Laitan tämän keskustelun muistiin ja haen voimaa kommenteistanne suhteen päättämiseksi.
-Ap
Hän ei ainakaan kunnioittaa sinua.
Mitä sinä saat sellaisesta suhteesta?
Tällaisia lipevät herrasmiehet ovat