nyrkkien lutsaamisesta
Meillä 3kk typy on alkanut lutsaamaan nyrkkejä oiken olan takaa. Peukut ja etusormet on ihan punaisena. Terkka ehdotti tutin antamista, mutta kun neiti ei huoli tuttia.
Eli onko kellään hyviä neuvoja nyrkkien lutsaamisen lopettamiseen? Muuta ku olla vieressä vahtimassa ja ottamassa kädet suusta pois... Neiti on nimittäin nii nopee...
Kiitos etukäteen!
Kommentit (5)
Poitsu söi nyrkkejä ihan hirveesti ja roikkui rinnalla ihan vain huvikseen. Sit kuulin että noista luononkumituteista ja kokeilin sellaista TODELLA HYVÄLLÄ menestyksellä. Aluksi toki sylki sen pois mutta tutti lopulta jäi suuhun. Ei meilläkään ennen sitä tuttia syöty eikä tuttipullo huolittu, kamalan huudon sai jos meni kokeilemaan niitä (silikonitutilla).
Kannattaa kokeilla kyllä se on sen väärtti ja huomaan ettei pojallani tutti ole niin tärkee kuin pelkäsin. Vieläkin menee sormet suuhun jos en anna tuttia. Se on se imemisentarve niin suuri vauvoilla että ihan sata varmasti ne jotakin luttuuttaa.
Nelli ja poitsu 5kk
Myös meidän 3 kk -vauvamme työntää nyrkin suuhun rystysiä myöten, mieluiten jopa kaksi (uskomatonta kyllä, ne molemmat mahtuvat!). Neuvolassa kerrottiin tämän olevan normaalia tässä vaiheessa ja liittyvän siihen, että vauva on löytänyt kätensä. Saapa nähdä, seuraavassa vaiheessa heppu oppii tarttumaan tavaroihin ja suuhun ne menevät yhtä lailla...
Neuvolan viisaista puheista huolimatta yritin vähentää nyrkin syömistä tarjoamalla tuttia. Pikkuisemme sylkäisee pois sekä silikonisen että luonnonkumisen ja jatkaa innolla nyrkin puremista. Sen olen huomannut, että nyrkki unohtuu, jos vauvalla on jotakin kiinnostavaa seurattavaa kuten mobile tai huoneen tapahtumat. Väsyneenä nyrkki menee suuhun helpommin.
Kreatiivi
3kk neiti tykkää syödä nyrkkejä. Myöskään meillä ei tuttia huolita. Ei sitä huolita oli se sitten silikoninen, luonnonkuminen, anatomisesti muotoiltau tai tavallinen.
Mä olen kans huomannut että tyttö syö nyrkkejä vähemmän kun keksii muuta tekemistä. Väsyneenä myös ne nyrkit maistuu ja etenkin jos vähänkin jää nälkä tai tulee nälkä. nälkä onkin meillä suurin syy yleensä siihen käsien luttaamiseen.
Eli mitään takuuvarmaa reseptiä nyrkkien syömiseen ei ole. Pitää vaan siirtää huomio muualle nyrkeistä. Siinähän riittää puuhaa koko päivälle...!
Meillä sama tilanne. Tutti ei kelpaa ja kädet koko ajan kuolassa kuten myös koko naama. Bepanthenia olen laittanut ja välillä on ohuet tumput käsissä, mutta nopeesti nekin on märät... Joten hyviä neuvoja vailla ollaan täälläkin.