Suositelkaa halpaa autoa
Mikä olis n. 700-1500€ hintainen max 17 vuotta vanha auto, joka kannattais ostaa? Mahdollisimman luotettava siis hakusessa.
T. Autoja ymmärtämätön köyheliini
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Nissan almera
Mikä vuosimalli olisi hyvä?
En tiedä oliko tämä koko aloituksen tarkoitus, mutta miksi juuri maksimissaan 17 vuotta vanha?
VW tai Toyota. Mahdollisimman uusi ja hyvänä pidetty tietenkin.
Toyota, Nissan tai Ford.
Itse ostin juuri 500e vm 2000 Ford KA:n, harvinaisen vähän ajettu (alle 150000). Ruostetta on mut hyvin pelittää ja bensaa vie tosi vähän.
Halpaa autoa ei voi suositella kenellekään, paitsi sellaiselle, jolla on kyky ja taito korjata se itse.
Ehjäpeltinen pieni yleinen japanilainen, Toyota, Nissan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nissan almera
Mikä vuosimalli olisi hyvä?
Heh en tiedä :D Voi olla vanhempikin mutta 20 vuotta vanha kuulostaa tosi vanhalta.. Edelleenkään en oo perehtyny autoihin hirveesti.
Vierailija kirjoitti:
Ehjäpeltinen pieni yleinen japanilainen, Toyota, Nissan...
Joku mies sanoi mulle että noi on aika ruosteessa, en tiedä pitääkö paikkansa
Ap, ellei itse pysty tekemään autoremontteja ja huoltoa, vanhan auton pito tulee kalliiksi. Neuvoisin,että kun ostat auton, ota mukaan ystävä, joka ymmärtää autoista jotain. Tehkää koeajo. Japanilaisilla olen ajanut ikäni,suht uusilla, vanha auto on aina riski. Pystytkö maksamaan kalliit korjaukset, niitä tulee kun on kilometrejä kertynyt.
Ooppelit on meillä toettu hyväksija halvaksi, perheessä on kolme 98,00,01 vuosimallin ooppelia(Vectra) ja hyvin on menty jo 09 alkaen. Autojen arvo yhteensä on varmaan n.3000, ja korjauksiin on mennyt n.600e
Vierailija kirjoitti:
Nissan almera
Ei ole hyvä, jos enklantissa sumpeamin tehtaassa tehty. Opel corsa on hyvä
Nissanit on hyviä ja kestäviä autoja. Micraa en Ostaisi, mutta katsopa nettiautosta hintaluokkaan sopivat almerat ja primerat. Heti löytyi pari erittäinkin hyvää hl 1000+. Osta katsastettu suoraan käytöstä niin sillä ajelee vielä pitkästi. Miksei joku Peugeot 205 tai Toyotan voisi olla hyvä. VW:t usein Tuon hintaisena ihan loppu.
Halvin vasta katsastettu, minkä löydät ja ajat niin kauan kun kulkee eteenpäin ilman huoltoja ja korjauksia. Kun hajoaa taas halvin vasta katsastettu tilalle. Halvinta auton pitämistä.
Vierailija kirjoitti:
Ap, ellei itse pysty tekemään autoremontteja ja huoltoa, vanhan auton pito tulee kalliiksi. Neuvoisin,että kun ostat auton, ota mukaan ystävä, joka ymmärtää autoista jotain. Tehkää koeajo. Japanilaisilla olen ajanut ikäni,suht uusilla, vanha auto on aina riski. Pystytkö maksamaan kalliit korjaukset, niitä tulee kun on kilometrejä kertynyt.
Eihän varmasti ole tarkoituskaan millään 1000e ropposella loppuikää ajella eikä 100tkm/ vuosi. Ostaa sen verran hyvän ettei tarvi niitä korjauksia tehdä ja myy pois tai vaihtaa ennen pitkää. Siististi kun pitää ja ajelee normaalisti ja huoltaa hyvin niin ei niitä kalliita korjauksia kovin usein tarvi tehdä. Ja siinä ei mitään "asiantuntevia kavereita" tarvita jos ostaa 1000e käyttöauton. T. N40 (se nissanin suosittelija)
17. Sitä ei voi kukaan etukäteen ennustaa hajoaako esim.vaihdelaatikko. Noin niin kuin esimerkkinä.
Aina on riski, maksoi auto tonnin tai vaikka kymppitonnin.
Ja huolimatta ajokilometreistä.
W124 mersu. 200d ei ni tarvii ku ajaa
Ihan turha suositella mitään merkkiä tai mallia tai edes auton ikä tuossa hintaluokassa. 1500 eurolla voi hyvällä onnella saada auton, joka kuljettaa kohtuullisen pienillä remonteilla vuoden pari. Todennäköisempää on kuitenkin että tuon hintaluokan auto on täysi pommi. Japanilaiset ovat yleensä jo tosi pahoin ruosteisia ja alustat ihan loppu. Moottorit ja vaihdelaatikot normijapseissa kestävät, koska edustivat jo tuolloin aika vanhaa tekniikkaa (eli ei turboja tai muuta kallista). Japsi-dieseliä ei kannata hankki, sillä eurooppalaiset ovat dieseltekniikassa valovuosia edellä jo tuolloin. Euro-autojen kori ja alustatekniikka todennäköisesti paremmassa kunnossa, mutta kannattaa välttää ahdettuja (eli turbo tai muu ahdin). Joku Golf 1.6 vapaastihengittävällä koneella kestää maailman tappiin, jos vähänkään on huollettu. Meillä on ollut tuollainen vuoden -96 Golf nyt ollut yli 10 vuotta kakkosautona ja siinä on mittarissa yli 400 tkm ja ainoat isommat remontit ovat tämän 10 vuoden aikana olleet kytkimen vaihto ja etujarrulevyt sekä jarrusatulat. Kytkin hankittiin uutena osana (n. 170€) ja etusatulat käytettynä (100€) ja jarrulevyt uutena (n. 120 €). Nuo kaikki asennettu itse, joten kuluja ei ole niistä tullut. Muutoin mennyt pikkunippeleiden laitolla.
Nissan almera