Inhoan itseäni. Ei ole rahaa ruokaan eikä yhtää mihinkään.
Olen itse aiheuttanut tilanteeni.
Olen parikymppinen ja nuorena hölmöilin huonossa seurassa.
Otin pikavippejä ja törsäilin. En hallinnut alkoholinkäyttöä tai juuri muutakaan.
Nyt olen poissa koko piiristä, lopettanut alkoholin käytön ja käyn töissä ja vaikka teen pitkiä päiviä niin velkaa on ja ulosotto vie palkasta paljon. Sen lisäksi pakollisten menojen ja velkojen jälkeen jää alle satanen rahaa.
Sitten kun stressaan yritän saada rahaa pelaamalla lisää.
Ja pilaan kaiken taas ja itseinho palaa.
Pistin pelitilit jäihin ja yritän jotenkin elää itseni kanssa.
Saldona kaikesta on 10€ rahaa jäljellä ja kaksi viikkoa seuraavaan tiliin.
Laskupino kasvaa ja saan helvetti paniikkikohtauksen.
Jospa aikaa voisi siirtää ajassa taaksepäin..
Oikeasti asiat olisivat hyvin jos en olisi näin idiootti. Miksi pelaan viimeisistä rahoista, kuinka tyhmä ihminen voi olla.
20 minuutissa meni 30€ kun olin suunnitellut tuntia aikasemmin miten hyvin pärjäisin sillä pari viikkoa mutta halusin lisää kun mietin millä saisin bussikortin ladattua.
No olisin saanut tuolla summalla sen minkä pelasin mutta nyt en saa mitään.
En ruokaa tai mitään.
Mielessä on käynyt jo huoraaminen sekä huonekalujen myynti..
Luulin olevani jo viisastunut kaikesta vanhasta mutta ei..
Ahdistaa.
Kommentit (48)
Leipäjonosta saa myös ruokaa. Säästät vähän kauppakustannuksissa.
Kuinkas paljon ajattelit veloittaa? Tuskin ihan hirveästi, sillä tuskin muutenkaan rahaa saat. Oletko missä mitoissa? Ethän ylipainoinen ainakaan?
No voi nyyh. Toivottavasti sulla ei ole ainakaan lapsia!?
Katsokaa lapset. Tässä kouluesimerkki häviäjästä.
Vierailija kirjoitti:
Pelihimo on riippuvuus johon saa apua. Ent miten ois talous- ja velkaneuvonta?
Olen sulkenut jokaisesta paikasta pelitilit. Ei onneksi voi pelata.
Velkaneuvonnassa olen ollut.
Soiteltu perintätoimistoihin ja yrittänyt sopia laskujen maksusta. Isoimmat vaan ulosottoon neuvoi ja näin tein.
Pitkä matka vielä tasapainoiseen talouteen mutta nämä pari viikkoa tulee olemaan pitkät.
Kun ei vaan kehtaa oman typeryyden takia edes kysellä toimeentulotukea tai diakonitoimistosta ruokalappua kauppaan.
Tunnen täysin ansaitsevani tän kärsimyksen ja vituttaa niin paljon, että pakko tästä on jotain oppia.
Ap
Mene kaupungin velkaneuvontaan (ilmaista). Tosin sieltä ei välttämättä paljoa apua saa, riippuu kaupungista ja neuvojasta. Kirkon diakoniatyöstä voit myös saada apua, ei tarvitse kuulua kirkkoon. Voit saada esim. maksusitoumuksia kauppaan, joilla saat ruokaa.
Sitten ota selvää velkasaneerauksesta. Minä olen saanut sen. Nyt pitää kituutella vain 3 vuotta maksamalla muutama kymppi kuukaudessa, sitten on 70 000 velat kuitattu, ja voin aloittaa nollasta, "alusta".
Muista ettet ole yksin, on paljon muitakin samanlaisessa tilanteessa kuin sinä. Keskusteluapu jo auttaa paljon (esim. joillain kaupungeilla on ilmainen psykiatrinen hoito, sinne voi mennä ihan vaan kertomaan ongelmistaan ja ahdistuksestaan).
Ihan sama paljonko sulla on rahaa, pelaisit ne kuitenkin. hae apua.
Vaikea tässä yhteiskunnassa on auttaa edes itseään kun jotkut kermaperseet saavat mammalta ja papalta kaiken, samaan aikaan kun toiset eivät tule palkallaan edes toimeen. Vittuun tällainen yhteiskunta.
No mene nyt ihmeessä sinne diakoniatoimistoon!! Tiedän että se nolottaa, mutta sitten kun saat ruokaa olet onnellinen ja kiitollinen!!
Yhtenä vinkkinä voin antaa, että mene viikonloppuna (vars. la-yönä) kerämään pulloja. Siitä voi saada jo monta euroa. Itse olen tehnyt tuota, kun ei ole ollut ruokaan rahaa. (Enkä siis tod. juo tai käytä mitään, vaan oli vaan kertakaikkisen surkea elämäntilanne.)
Paljonko sulla on jäljellä? Kannattas kokeilla kultajaskaa.
Oletko sen näköinen että huoraus onnistuisi?
Tarvitset apua, sen varmasti jo itse tiedostatkin. Olet peliriippuvainen etkä osaa hallita raha-asioitasi. Tsemppiä sinulle, toivon, että saat tilanteeseesi pian ratkaisun:
http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Maksut-laskut-perinta/talous--ja-ve…
Myy jotain ja kerää pulloja, saat jotain raavittua kasaan. Hae joltain tutulta tai tutun tutulta omenoita. Mene leipäjonoon. Hyvä että oot ottanut itseäs niskasta kiinni. Selviät kyllä!
Kysele siitä henk koht konkurssista velkaneuvojalta jos pääsisit?
Vierailija kirjoitti:
Sitten ota selvää velkasaneerauksesta. Minä olen saanut sen. Nyt pitää kituutella vain 3 vuotta maksamalla muutama kymppi kuukaudessa, sitten on 70 000 velat kuitattu, ja voin aloittaa nollasta, "alusta"
Valtioko nuo loput maksaa?
Sieniä ja marjoja keräämään, niistä maksetaan kivasti. Tai jos yhtään voi myydä mitään tavaraa pois niin silläkin saa jo vähän helpotusta.
Pitäisiköhän sinun hakea jostain vertaistukea ja apua tuohon peliongelmaan...
Velkaneuvontaa saa kunnalta ilmaiseksi vain jos velallinen ei ole velkaantunut kevyin perustein kuten pelaamalla ja humputtelemalla.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea tässä yhteiskunnassa on auttaa edes itseään kun jotkut kermaperseet saavat mammalta ja papalta kaiken, samaan aikaan kun toiset eivät tule palkallaan edes toimeen. Vittuun tällainen yhteiskunta.
Ah niinpä niin, muiden vikahan se tietenkin on, että vanhemmat ovat aikoinaan olleet ahkeria ja tehneet töitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ota selvää velkasaneerauksesta. Minä olen saanut sen. Nyt pitää kituutella vain 3 vuotta maksamalla muutama kymppi kuukaudessa, sitten on 70 000 velat kuitattu, ja voin aloittaa nollasta, "alusta"
Valtioko nuo loput maksaa?
Ei, vaan sen lopun mitä velkojat ei saa, sen joutuvat ottamaan tappiona, eli esim. luottotappiona. Ei valtio (eli veronmaksajat) maksa kenenkään velkoja. Minun tapauksessani (yllä) ei onneksi ole yksityisiä velkojia, ja suurin osa velasta on verovelkaa, joten valtio ei vain saa sitä mitä olivat laskeneet minulta saavansa.
Pelihimo on riippuvuus johon saa apua. Ent miten ois talous- ja velkaneuvonta?