Vauva-arki huono tekosyy, ettei voi muka liikkua ja lihoo vain!!
Vauva mitä mainioin liikunta kumppani. Vauva vaan syliin ja voit tehdä kyykkyjä ja kaikenlaisia liikkeitä. Kanniskelet ympäri asuntoa, heilut ja tanssit. Vaunulenkkeily säällä kuin säällä on myös hyvä! Vauva on tyytyväinen ja äitikin saa vähän energiaa, kun liikkuu. :)
Kommentit (66)
Huomaa, että on sun eka muksus eikä kovin vanhakaan vielä
Isosisarukset päiväkotiin päivän ajaksi? Moni äiti saa sitä liikuntaa reilusti, kun kanniskelee ja heijaa koliikkilasta ja vie iltaisin kovavauhtisille lenkeille, että lapsi olisi edes hetken huutamatta iltaisin, että isosisarukset saisivat nukahtaa. Silloin ei liikkumista estä sekään, että vauva heräilee kymmeniä kertoja yössä, kun vauva suorastaan vaatii näitä mainioita liikuntahetkiä.
Siihen vielä kolmevuotias, niin lenkkeilykin on 100 metriä puolessa tunnissa, kun jokaista mönkiäistä pitää pysähtyä ihmettelemään.
Vierailija kirjoitti:
Siihen vielä kolmevuotias, niin lenkkeilykin on 100 metriä puolessa tunnissa, kun jokaista mönkiäistä pitää pysähtyä ihmettelemään.
Niinpä. Itsekin kävin just vauvan ja 3-vuotiaan kans postissa kilometrin päässä. Aikaa meni 1,5h
Olen aina ollut samaa mieltä. Tosin sikisinkin vain kahdesti (4v ja 2v) sillä tiedostan jaksamiseni rajat.
Lapsi voi muuten myös olla isänsä kanssa äidin kuntoilun ajan, kuten muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ollut samaa mieltä. Tosin sikisinkin vain kahdesti (4v ja 2v) sillä tiedostan jaksamiseni rajat.
Okei, mitähän isän työnajantaja sanoo kun käyn heivaamassa vauvan miehelle kesken päivän ja itse menen lenkille?
Vaikka tanssisit puoli päivää vauva sylissä, se ei juuri kaloreita kuluta. Liikunnan osuus painonhallinnassa on lähes 0.
Vierailija kirjoitti:
Samoilla linjoilla. Mutta jos ei ehdi liikkumaan, on syynä jokin muu kuin lapsi/lapset.
Joooooo joooooooo.
Mun vauvat ovat vihanneet vaunuja, olleet tyytyväisiä vasta kun ovat olleet niin isoja että on voinut laittaa rattaisiin istumaan.
Kantoliinassa kyllä viihtyneet, mutta en ole osannut alle 3kk ikäistä tukevasti sinne laittaa.
Jotenkin kummasti myös kehoni on reagoinut imetykseen niin että kiloja vain tulee, paino on lähtenyt laskuun vasta imetyksen loputtua.
Sitä voi olla niin väsynyt jo pelkästään siihen että on koko ajan 24/7 valmiudessa, milloin ruokaa, vaipanvaihtoa, itkua, seuraa... ja se väsymys tuntuu ruumiillisenakin. Sitten sitä väsymystä koittaa syömällä poistaa että sais energiaa että jaksais. Lihoohan sitä sitten. Itse koitin vauva-aikana käydä kuntosalilla mutta olin niinä iltoina aivan loppu ettei jaksanut enää kotitöitä tehdä niin lopetin.
Kehnot yöunet aiheuttaa monilla lihomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, mitähän isän työnajantaja sanoo kun käyn heivaamassa vauvan miehelle kesken päivän ja itse menen lenkille?
Tekeekö lapsesi isä 7-päiväistä työviikkoa, 24h vuoroissa?
Vierailija kirjoitti:
Joooooo joooooooo.
Mun vauvat ovat vihanneet vaunuja, olleet tyytyväisiä vasta kun ovat olleet niin isoja että on voinut laittaa rattaisiin istumaan.
Kantoliinassa kyllä viihtyneet, mutta en ole osannut alle 3kk ikäistä tukevasti sinne laittaa.
Jotenkin kummasti myös kehoni on reagoinut imetykseen niin että kiloja vain tulee, paino on lähtenyt laskuun vasta imetyksen loputtua.
Itse muistan vihanneeni vaunuja siksi, että minut peiteltiin aina ihan liian lämpimästi.
Sitten kun potkimisen jälkeen sain peiton pois, niin kohta taas peiteltiin ja vielä niin että peiton reunat taitettiin patjan alle, jolloin niitä oli hankalampi potkia pois. Jos sen jälkeen vielä sai peiton sieltä irti, niin sitten olikin jo niin hiki, että pian oli oikeasti kylmä.
Ohje: tutkikaa tilannetta, sillä lapsellanne saattaa olla ihan liian kuuma, vaikka yritätte epätoivoisesti vain pitää hänet lämpimänä.
Kotiäidit eivät liho liikunnan puutteesta vaan siitä että kotona on aikaa mussuttaa herkkuja ja syödä useasti ja kaupassakin pistäytyy päivittäin mistä tarttuu patukka kotimatkalle suuhun. Laihduin kun menin töihin vaikka rattaiden kanssa kävely pitkin päivää vaihtui istumatyöhön = hyötyliikunta väheni ja jumppiin/salille ehdin edelleen harvoin kun kiire hakea lapset pk:sta.
No, minä olin ainakin niin stanan väsynyt vauvan äiti, että huippas vaan ja oksetti. Siinä ei kyllä ylikilot ollut mielessä, nukkuminen ja sydärinpelko ennemminkin.
Oi, sait ekan lapsen, onnea. Muista kuitenkin, etteivät kaikki lapset ole samanlaisia luonteeltaan. Minun kolmanteni tässä syö rintaa n. tunnin välein, joskus useamminkin. Eikä hän pidä vaunulenkkeilystä, vaikka sitä toki yritämme päivittäin. Vartin-kahden päästä on palattava kotiin, kun en halua huudattaa sitä ihmisten ilmoilla kauempaa. Tuohon vauvan ravisteluun en edes ota kantaa.
Sovitaanko niin, että teet miten sinun vauvallesi on parhaaksi, niin minä jatkan täällä omani kanssa pärjäämistä vaikka sitten jopa lihoen. Tämä vauva-aika on kovin lyhyt, ja ehdin laihduttaa sen jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joooooo joooooooo.
Jotenkin kummasti myös kehoni on reagoinut imetykseen niin että kiloja vain tulee, paino on lähtenyt laskuun vasta imetyksen loputtua.Itse muistan vihanneeni vaunuja siksi, että minut peiteltiin aina ihan liian lämpimästi.
Sitten kun potkimisen jälkeen sain peiton pois, niin kohta taas peiteltiin ja vielä niin että peiton reunat taitettiin patjan alle, jolloin niitä oli hankalampi potkia pois. Jos sen jälkeen vielä sai peiton sieltä irti, niin sitten olikin jo niin hiki, että pian oli oikeasti kylmä.
Ohje: tutkikaa tilannetta, sillä lapsellanne saattaa olla ihan liian kuuma, vaikka yritätte epätoivoisesti vain pitää hänet lämpimänä.
Plaaaplaaaplaaaaa. Ei ollut liian kuumaa kellään, eikä liian kylmää, vihasivat makaamista niin ettei näe mitään. Kantoliinassa tuli kyllä lämpimämpää kuin vaunuissa.
Minä sitten aina jaksan ihmetellä, miten nämä jotkut superäidit eivät tajua unen ja levon merkitystä. Jos ainoa ajatus koko päivänä on se, koska pääset seuraavan kerran nukkumaan, ei tosiaankaan tulee mieleenkään lähteä reippaille lenkeille ja kuntoilla vauvan kanssa heiluen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö lapsesi isä 7-päiväistä työviikkoa, 24h vuoroissa?
Eikö isät saa saada mielestäsi ollenkaan unta?
Aha.