Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

20-vuotias on monessa maassa vielä alaikäinen.

Vierailija
16.08.2016 |

Suomi taitaa olla poikkeus tässä suhteessa. Miksiköhän meillä annetaan lasten päättää itse asioistaan?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä maissa? Nyt faktat peliin.

Vierailija
2/8 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No parikymppinen onkin kyllä yleensä vielä niin sinisilmäinen kläppi, ettenpä ihmettele!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettele vaikka 20 tuollaista maata

Vierailija
4/8 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan! Kyllä pitäisi ehdottomasti täysi-ikäisyysikäraja nostaa 25 vuoteen. Miksi lasten annetaan päättää itse sellaisista asioista, mihin he ovat täysin kypsymättömiä?! Joku saattaa vaikka alkaa seurustella jonkun 35-vuotiaan miehen kanssa, ja pilaa elämänsä!

Vierailija
5/8 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä maita tarkoitat, mutta ainakin kaikissa Euroopan maissa ja USA:ssa (muutamaa osavaltiota lukuun ottamatta) täysi-ikäisyys on 18. Japanissa täysi-ikäisyys on juurikin tuon 20 eli sielläkään 20-vuotias ei ole enää alaikäinen. 

Vierailija
6/8 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/8 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No parikymppinen onkin kyllä yleensä vielä niin sinisilmäinen kläppi, ettenpä ihmettele!

Samaa mieltä, mutta sitä pidempään hän on sinisilmäinen mitä pidempään hänet luokitellaan lapseksi. Eli 18-vuotiaana harjoittelemaan itsenäistä elämää, niin ehkä joskus ennen 25 ikävuotta osataan jo käyttäytyä.

Vierailija
8/8 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa on vaan alettava itse päättämään asioistaan ja se on ihan hyvä juttu. Vanhempien kannattaisi muistaa, että liiallisella huolehtimisella tai määräilyllä he yleensä karkottavat nuoren vaan nopeammin pois ja kauemmaksi.