Minkälaiset kengät zumbaan?
Elikkä olen aloittamassa zumban ja nyt täytyisi hankkia siihen sopivat kengät. Olen kuullut että kengän pohjassa olisi hyvä olla pivot point- ominaisuus?
Onko sinulla suositella minulle hyviä kenkiä kyseiseen harrastukseen, minkälaisia kenkiä itse olet käyttänyt?
ostopaikkoja ja hintoja voi myös vinkata.
Kiitos.
Kommentit (14)
Mulla tulee polvet kipeeksi sisäpelikengillä, kun jarruttavat liikaa liikettä ja polvi kiertyy pahasti.
Oon käyttänyt aikoinaan tavallisia sali/jumppakenkiä. Sisäpelikengät on kovin tukevat. Vieläkö Zumbaa jossain ohjataan?
Tavallisia fitness/aerobic -kenkiä olen käyttänyt. Jos on paljon hyppimistä, iskunvaimennus on hyvä. Zumbassa voi myös olla vaikka paljain jaloin. Ei toki ole mitään estettä sille, että käytät Zumbassa kalliimpia, tanssiin tarkoitettuja kenkiä.
Tavallisilla salikengillä olen käynyt mutta tuo pivot point ominaisuus olisi hyvä (eli sellaiset ympyräkuviot kengän pohjassa). Tavallisilla kengillä jalat väsyy ja polvet kipeytyy herkästi.
Zumba on kivaa ja tehokasta ;)
Vierailija kirjoitti:
Tavallisilla salikengillä olen käynyt mutta tuo pivot point ominaisuus olisi hyvä (eli sellaiset ympyräkuviot kengän pohjassa). Tavallisilla kengillä jalat väsyy ja polvet kipeytyy herkästi.
Jos polvet kipeytyy, kannattaa tarkistaa tekniikat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos polvet kipeytyy, kannattaa tarkistaa tekniikat.
Polvet kipeytyy sen takia, että kengissä ei ole niitä ympyröitä pohjissa. Tavallisten kenkien pohjat jumittaa käännöksissä.
Vierailija kirjoitti:
Oon käyttänyt aikoinaan tavallisia sali/jumppakenkiä. Sisäpelikengät on kovin tukevat. Vieläkö Zumbaa jossain ohjataan?
Kyllä täällä meilläpäin ainakin zumbaa ohjataan useammassakin paikassa ja etelä-suomessa asun. Nyt ajattelin itsekin mennä kyseisille tunneille.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos sinulle vastauksesta, osaisitko kertoa mistä noita pivot point- kenkiä voisi lähteä etsimään. Ihan urheiluliikkeistäkö?
Hyvät kengät on kuitenkin varmaan kaikista tärkein zumbassa. Olen myös kuullut että zumba olisi mukava harrastus.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee polvet kipeeksi sisäpelikengillä, kun jarruttavat liikaa liikettä ja polvi kiertyy pahasti.
Kiitos vastauksestasi.
Tämän olen myös minäkin kuullut, siksi ajattelinkin kysellä minkälaisia kenkiä yleensä käytetään. Ei ole kiva jos joutuu ostamaan useammat kengät todetakseen parin käytön jälkeen että ne eivät toimi kyseisessä harrastuksessa.
-ap
Nostetaanpa vielä kerran jos jollakin olisi vielä vinkata hyviä kenkiä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi.
Tämän olen myös minäkin kuullut, siksi ajattelinkin kysellä minkälaisia kenkiä yleensä käytetään. Ei ole kiva jos joutuu ostamaan useammat kengät todetakseen parin käytön jälkeen että ne eivät toimi kyseisessä harrastuksessa.-ap
Siis todellako heität kengät roskiin jos ne ei juuri siinä toimi mihin ne on alun perin hankittu. Eikö tullut mieleen että voi kai niitä käyttää jossain muussa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi.
Tämän olen myös minäkin kuullut, siksi ajattelinkin kysellä minkälaisia kenkiä yleensä käytetään. Ei ole kiva jos joutuu ostamaan useammat kengät todetakseen parin käytön jälkeen että ne eivät toimi kyseisessä harrastuksessa.-ap
Siis todellako heität kengät roskiin jos ne ei juuri siinä toimi mihin ne on alun perin hankittu. Eikö tullut mieleen että voi kai niitä käyttää jossain muussa tilanteessa.
Vastaus tulee kyllä vähän myöhässä mutta siis missä kohtaa olen väittänyt että heitän kengät roskiin?? Itse olet tämän päätelmän kyllä omassa päässäsi tehnyt.
-ap
Tavan sisäpelikengät. Eivät ne kaikissa pyörähdyksissä luista tarpeeksi, mutta ihan zumbaan välttää.