Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teenkö lastensuojelu ilmoituksen vai en?

Vierailija
15.08.2016 |

Tuttava kärsii mielenterveysongelmista, jotka vaikuttavat jaksamiseen. Hänellä on pieniä lapsia (alle kouluikäisiä) ja hän on monesti maininnut, että pelkää ettei jaksa hoitaa lapsia saati itseään. Hän on pienituloinen, eikä saa tai ole hakenut kotiapua tai muutakaan apua.

Tiedän, että LaSu saisi hänet enemmän tolaltaan ja saattaisi pahentaa tilannetta. Mutta onko mahdollista että siitä voisi olla apua?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko ensin puhua naisen kanssa ja kehottaa häntä hakemaan apua itse? Selittäisit, että apu voisi saada jaksamaan paremmin. 

Vierailija
2/13 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko ensin puhua naisen kanssa ja kehottaa häntä hakemaan apua itse? Selittäisit, että apu voisi saada jaksamaan paremmin. 

Jos hän hakee apua on lasu tulossa myös siinä tapauksessa. Nykyään lääkärit tekevät kyllä lasun jos vanhempi (varsinkin jos on yh) on masentunut tai jaksamisen kanssa ongelmia. Ja jos pieni lapsi / lapsia niin kynnys ilmoittamiseen on vieläkin matalampi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nämä "teenkö lasun vai en" aina on täällä? On aihetta jos lapsilla on todellinen hätä. Muussa tapauksessa pidä näppis erossa muitten asioista.

Vierailija
4/13 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi ilmoitusta, mutta painostaisin tuttavaa hakemaan apua. Voisin tarjoutua auttamaan siinä avun hakemisessa, jos itsellään ei ole voimia. 

Vierailija
5/13 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa vanhemmista varmaan pohtii jaksamistaan. Ei se riitä syyksi lasuun.

Vierailija
6/13 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et itse suta jaksamisessa? Sen sijaan, että tehtailet lasuja, mene auttamaan, siivoa, hoida lapsia, mene yöksi jotta ystävä saa nukkua rauhassa..

Vierailija
7/13 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollista että siitä on apua. Todennäköisesti ae uuvuttaa ja sairastuttaa äidin ja hajottaa perheen. Lapset sitten sijoitetaan eri perheisiin.

Mikset itse tarjoa konkreettista apua?

Vierailija
8/13 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin lapsia hoitoon jotta tuttava saa levätä. Tarjoaisin apua siivoukseen, kaupassa käyntiin, ruuanlaittoon. En ikinä tekisi niin ilkeää temppua tutulle että lasun tekisin, ellei lapset siis ole jotenkin vaarassa. Lasuilmo kuormittaa ja stressaa vaan entisestään eikä sieltä mitään oikeaa apua tule, korkeintaan perhetyöntekijät sohvalle istumaan ja juttelemaan.

Vierailija
9/13 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on nykyään masennus, se vissiin on jotenkin hienoa, mutta sinappikoneita pitää olla, mieluummin monta, vaikka ei jakseta, ei ole töitä, muutenkin homma hukassa...kipataan paska yhteiskunnalle, mutta sinappikoneita pitää tietysti olla....!!

Vierailija
10/13 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelun kautta lapset voisivat saada tukiperheen ja äiti saisi hetken hengähtää. Kummasti lasun jälkeen löytyykin resursseja vaikka ennen lasua tukitoimia ei saa mitenkään "kun ei ole varoja". Lasu voi olla hyväkin juttu eikä se tarkoita automaattista sijoitusta muualle vaan vaikka avohuollon tukitoimia kuten tukiperhettä jne. Sen lasun voi  äitikin tehdä itse jotta saa apua ja tukea.

Vierailija
11/13 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et itse suta jaksamisessa? Sen sijaan, että tehtailet lasuja, mene auttamaan, siivoa, hoida lapsia, mene yöksi jotta ystävä saa nukkua rauhassa..

Tosi fiksu kommentti !

Vierailija
12/13 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on nykyään masennus, se vissiin on jotenkin hienoa, mutta sinappikoneita pitää olla, mieluummin monta, vaikka ei jakseta, ei ole töitä, muutenkin homma hukassa...kipataan paska yhteiskunnalle, mutta sinappikoneita pitää tietysti olla....!!

Hyi ja haistappa sinappinen paska.. tuollaiset torvet saa masentuneen ihmisen vajoamaan vielä alemmas..

Vierailija
13/13 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelun kautta lapset voisivat saada tukiperheen ja äiti saisi hetken hengähtää. Kummasti lasun jälkeen löytyykin resursseja vaikka ennen lasua tukitoimia ei saa mitenkään "kun ei ole varoja". Lasu voi olla hyväkin juttu eikä se tarkoita automaattista sijoitusta muualle vaan vaikka avohuollon tukitoimia kuten tukiperhettä jne. Sen lasun voi  äitikin tehdä itse jotta saa apua ja tukea.

Ihan yhtä hyvin ap voi ottaa ne lapset kerran kuussa yökylään. Ei siihen viranomaisia tarvita? Mitä apua ja tukea aikuisten kielelä ajattelet äidin sieltä saavan?