Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En päässyt edes ekstraajaksi kauppaan..

Vierailija
15.08.2016 |

Nyt alkaa masentaa. Olen reilu parikymppinen ja ulkomailla asumisen jälkeen tulin suomeen takaisin ja olen etsinyt sen jälkeen töitä. Olen lähettänyt useita hakemuksia, myös vuokrafirmoihin kuten ekstraajille mutta en usean vuoden kokemuksesta ja hyvistä suosittelijoista huolimatta pääse edes ekstraajille kassatöihin :( hakemuksen pitäisi olla ihan kunnossa ja olen aiemmin saanut helposti töitä. Masentavaa tällainen...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla koulutusta tai työkokemusta?

Vierailija
2/16 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman vuoden kassatyökokemusta löytyy ja useammalta vuodelta lyhyitä kesätyöpätkiä milloin mistäkin.. - ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut?

Vierailija
4/16 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saa edes töitä feissarina kadulla.

Vierailija
5/16 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun n. 30000 asukkaan kaupungissa. Lähellä pari isompaa kaupunkia joihin olen myös hakenut töihin. - ap

Vierailija
6/16 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot varmaan laittanutkin jo, mutta kannattaa laittaa vaan kaikkiin lähikauppoihin avoimia hakemuksia. Niistä voi löytyäkin vapaa paikka vaikka siitä ei olisikaan vielä ilmoitusta. :) 

Tsemppiä!

Vierailija
7/16 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkaa masentaa. Olen reilu parikymppinen ja ulkomailla asumisen jälkeen tulin suomeen takaisin ja olen etsinyt sen jälkeen töitä. Olen lähettänyt useita hakemuksia, myös vuokrafirmoihin kuten ekstraajille mutta en usean vuoden kokemuksesta ja hyvistä suosittelijoista huolimatta pääse edes ekstraajille kassatöihin :( hakemuksen pitäisi olla ihan kunnossa ja olen aiemmin saanut helposti töitä. Masentavaa tällainen...

Nalle Wahlroos ja Matti Apunen sanoisivat varmaan, että et ole hakenut töitä aktiivisesti. Tämä ei ole minun mielipiteeni.

Vierailija
8/16 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot varmaan laittanutkin jo, mutta kannattaa laittaa vaan kaikkiin lähikauppoihin avoimia hakemuksia. Niistä voi löytyäkin vapaa paikka vaikka siitä ei olisikaan vielä ilmoitusta. :) 

Tsemppiä!

Haha joo, kokeiltu on :) vielä ei ole mitään kuulunut. Kiitos paljon! - ap

Vierailija
9/16 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sanotaan, että toivoaan ei saisi menettää, mutta itse olen joutunut vaikeuksiin, kun olen liian toiveikkaasti uskonut, että kyllä jotain hommaa saan, jos olen valmis mitä tahansa keikkaa ottamaan vastaan. Olen hakenut niin paljon ja innokkaasti ja ollut varma, että pääsen edes siivoamaan, etten hakenut ajoissa toimeentulotukea. Ja nyt olen kusessa. Eli neuvoni sinulle: vaikka haluat pitää lipun korkealla ja jatkat yrittämistä, älä silti ole liian optimistinen kuten minä olin. Ajoissa apua jos ei rahat riitä.

Vierailija
10/16 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps kannattaa palata takaisin sinne ulkomaille. Ei täällä ole töitä kenellekään :(

Vierailija
11/16 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorita tutkinto aikuisopistossa se voisi auttaa työllistymisessä.

Vierailija
12/16 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suorita tutkinto aikuisopistossa se voisi auttaa työllistymisessä.

On tarkoitus hakea opiskelemaan keväällä... Joten aikuisopisto ei taida nyt olla ratkaisu.

Vierailija
13/16 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota itsessi. Tää nykyinen tilanne on ihan sketsi... Jollekin ulkomaalaiselle on ihan käsittämätöntä tajuta, että työhaluiselle, terveelle ja nuorelle ihmiselle ei löydy jostain kaupasta tms hanttihommia. Nehän alkaa jo nauramaan siitä, että johonkin kauppatyöntekijäksi pitää lähetellä cv:tä ja hakemuksia :D 

Vierailija
14/16 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työkokemuksesi on ulkomailta niin sitä ei Suomessa lasketa työkokemukseksi ollenkaan, vain kotimainen työkokemus on validia, tämä kannattaa muistaa.

Vierailija
15/16 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin olet laittanut hakemuksia? Vuokratyöfirmoista ei välttämättä aina kuulu heti mitään. Kannattaa laittaa uutta hakemusta perään, jos ei ole otettu yhteyttä muutaman viikon sisällä. Sinänsä outoa, jos et pääse ekstraajaksi, koska minä ja monet tutut on päästy ilman, että on edes haastateltu kunnolla. Senkään ei pitäisi olla ongelma, jos et osaa jonkun tietyn kauppaketjun kassajärjestelmää jo valmiiksi, koska ne koulutetaan kyllä. 

En kyllä jaksanut tuota ekstraamista, koska vuoroja tuli yleensä tarjolle vain todella lyhyellä varoitusajalla (olisi vaatinut auton) ja olivat usein päivävuoroja. Opiskelijalle tämä ei käynyt, koska koulupäiväni kestävät klo 16 saakka. Jonkun lauantaivuoron sain napattua silloin tällöin. Työttömälle sen sijaan ekstraaminen on ainakin tyhjää parempi ja pystyy tekemään vuoroja mihin vuorokaudenaikaan tahansa.

Vierailija
16/16 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokemukseni on Suomesta. Tonne ekstraajille laitoin hakemuksen varmaan 2 viikkoa sitten... Taas ovat laittaneet uuden hakemuksen molliin. Pitäkee hakea vain uusiksi.