Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko koirallasi vakuutus?

Vierailija
14.08.2016 |

Miksi tai miksi ei?
Mistä? Kattaako eläinlääkärikulut?Minkä hintainen ja mikä omavastuu?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koirille myydä vakuutuksia.

Vierailija
2/14 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydäänhään ja monenmoisia :D

Nykyään jopa paperittomille koirille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli eläinlääkärikuluvakuutus kun koira oli alle 4v  ja itsellä rahatilanne huono. Nyt vuosiin ei ole ollut. Koira on ollut terve ja itsellä rahatilanne sen verran hyvä ettei ole ongelmaa hoitaa sairauksia. Pentuna käytettiin kaksi kertaa vakuutusta suolistotulehduksen ja silmätulehduksen hoidossa. Muutamia euroja saatiin vakuutuksesta takaisin, kun pikkusairaudet ja omavastuu oli silloin tapiolalla 50 euroa+ 25% muistaakseni.

Vierailija
4/14 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli eläinlääkärikuluvakuutus kun koira oli alle 4v  ja itsellä rahatilanne huono. Nyt vuosiin ei ole ollut. Koira on ollut terve ja itsellä rahatilanne sen verran hyvä ettei ole ongelmaa hoitaa sairauksia. Pentuna käytettiin kaksi kertaa vakuutusta suolistotulehduksen ja silmätulehduksen hoidossa. Muutamia euroja saatiin vakuutuksesta takaisin, kun pikkusairaudet ja omavastuu oli silloin tapiolalla 50 euroa+ 25% muistaakseni.

Niin ja hinta oli sekarotuiselle jotain hieman alle 200 euroa. Kennelliiton jäsenyydestä tuli 10% alennus. Meillä oli tuollon rotukoirakin ja sille oli pari kymppiä edullisempi vakuutus kuin sekarotuiselle.

Vierailija
5/14 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ekoina vuosina. Ei ole enää, kun koirien sairaudet, onneksi, ovat olleet vähäisiä ja vaatimattomia. Tulee halvemmaksi maksaa itse.

Vakuutukset eivät myöskään kattaneet rokotuksia, jalostustarkastuksia ym perusjuttuja, joita sitten onkin paljon ja usein.

Vierailija
6/14 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koirille myydä vakuutuksia.

Lähitapiola myy.

Vierailija
7/14 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli edelliselle koiralle vakuutus mutta nyt ovat nostaneet hinnat pilviin. 

Vierailija
8/14 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutus ei luo rahaa. Vakuutuksen ottajat maksavat kimpassa vakuutuksen ottaneiden eläinlääkärikulut ja siinä sivussa vielä rahoittavat vakuutusyhtiön organisaation ja maksavat voittoa vakuutusyhtiön omistajale. Tällä on eläinlääkärikuluja kohottava vaikutus vielä sitäkin kautta että kun on vakuutus, niin ei piitata kustannuksista.

On keskimäärin halvempaa maksaa lääkärikulut itse, kuin kierrättää ne vakuutusyhtiön kautta, lisäksi se että jos ei olisi vakuutuksia, niin hinnat olisivat halvempia.

Minulla ei ole koirille vakuutuksia ja maksan itse jos jotain sattuu. Yksi vähän vakavampi tapaturma on sattunut ja maksoi vähän alle 500€. Mitähän eläinvakuutukset maksaa?

Vierailija
9/14 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aina katsoa sen oman koiran mukaan. Koirillakin on "tyyppivikoja" ja jos osuu tuollainen koira itselle, niin vakuutuksen ottaminen kannattaa.

Jokainenhan tietää että ihan pienenkin naarmun hoitaminen maksaa satasia, halvalla ei saa tehtyä mitään, jos ei satu tuttua olemaan eläinlääkärinä.

Meillä on kannattanut eläinlääkärivakuutus todellakin, mutta selkeästi normaalikoiraa enemmän on eläinlääkäriä tarvittu. 

Luulen että suurimmalla osalla ei kannata ottaa, kun koira on perusterve.

Vierailija
10/14 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiravakuutuksia on ainakin Lähitapiola meillä nostanut ihan törkeästi vuoden-kahden aikana, alkuperäisestä ottoajasta on hinta n. 100e enemmän.

Kannattaa aina kysyä mihin maksuluokkaan se teidän rotunne sijoittuu, siitä voit päätellä kuinka paljon ko.rotu käyttää eläinlääkäriä eli kuinka suuri kustannus tästä rodusta vakuutusyhtiölle on tullut, jolloin maksuluokkaa on jouduttu pitämään korkeana.

Vierailija
11/14 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutus ei luo rahaa. Vakuutuksen ottajat maksavat kimpassa vakuutuksen ottaneiden eläinlääkärikulut ja siinä sivussa vielä rahoittavat vakuutusyhtiön organisaation ja maksavat voittoa vakuutusyhtiön omistajale. Tällä on eläinlääkärikuluja kohottava vaikutus vielä sitäkin kautta että kun on vakuutus, niin ei piitata kustannuksista.

On keskimäärin halvempaa maksaa lääkärikulut itse, kuin kierrättää ne vakuutusyhtiön kautta, lisäksi se että jos ei olisi vakuutuksia, niin hinnat olisivat halvempia.

Minulla ei ole koirille vakuutuksia ja maksan itse jos jotain sattuu. Yksi vähän vakavampi tapaturma on sattunut ja maksoi vähän alle 500€. Mitähän eläinvakuutukset maksaa?

Kokeilin oman koiran tiedoilla vakuutuksen hintaa nettilaskurissa ja hinnaksi tuli 400€. Omavastuu olisi kuitenkin 85€+25% kuluista ja korvaussumma vuodessa maksimissaan koiran arvon verran. Eipä tarvi jatkossakaan vakuutusta.

Vierailija
12/14 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kysynyt olisiko tuo ottanut. Voi olla.

Vierailija
13/14 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vakuutukset kummallakin, kaudella on 75 eur + 25 % tapauskohtainen omavastuu. Kattaa sairaanhoidon, lääkkeet ja tutkimukset, korvauksen koiran menettämisestä sekä koiran muille aiheuttamat vahingot. Vakuutukset on IFiltä ja kyllä tääkin vuonna kannatti, kun toisen koiran tutkimuksiin ja hoitoihin meni 900 eur.

Vierailija
14/14 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vakuutus, ainakin toistaiseksi. Tapiola (osalla eläinlääkeillä on suorakorvaus, niin saa "alennuksen" heti maksaessa.. Kun jää vaan omaavastuu osuus omaksettavaksi) Tai jos ei ole, niin olen saanut korvauspäätöksen yleensä samana arkipäivänä.. Ja maksun tilille n. 2-3 päivän sisään. 

Ainakin toistaiseksi olen ollut erittäin tyytyväinen! Ja onnekas että otin vakuutuksen. En välttämättä olisi ottanut, jos ei olisi tullut kasvattajan kanssa puheeksi.. 3v koirani kun jäi kerran auton alle, piti leikata ja on ollut monet kuntoutukset. Mihin ei varmaan olisi ollut varaa ilman vakuutusta. :( Koira on kuitenkin nyt taas kunnossa, parani nopeasti kun on vielä nuori. Oppi myös samalla kertaheitolla mitä "tänne/ei mene" tarkoittaa.. :( Onneksi ei jäänyt autoista traumaa.. Kävelee vaan nykyisin aina melkein jalassa kiinni, jos olemme sellaisessa paikassa missä on autoja.