Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pilkkaisiinko teidän lapsenne tällaista lasta (1lk)

Vierailija
13.08.2016 |

-Ei muotireppua vaan eskarireppu käytössä
-Ei älypuhelinta

Monilla tuntuu olevan, meillä ei :/ ?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reppu kuin reppu. Älypuhelin ykkösluokkalaiselle on rahan tuhlausta.

Vierailija
2/15 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pilkkaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ekaluokkalainen ei todellakaan tunnista mitään muotireppuja. Älypuhelimen sai ennen koulun alkua mutta se ei ole ollut koulussa mukana.

Vierailija
4/15 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on "eskarireppu"? Meidän lapsemme ei pilkkaisi, koska hänellä ei tule olemaan ns. muotireppua (koska kaikilla muilla on samanlaiset ja en jaksa sitä että reput menevät sekaisin), eikä myöskään älypuhelinta (miksi antaa lapsen huollettavaksi kallis ja herkästi rikki menevä laite, jota ei osaa käyttää ja josta loppuu akku parissa tunnissa), vaan hän saa jonkun perusnokian jolla voi soittaa ja tekstata.

Vierailija
5/15 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä pieni kyläkoulu. Ei varmasti kenelläkään ole noita. Oma poika menee ihan tyytyväisenä vanhalla repulla ja ilman puhelinta. Itsetunto hankitaan muulla tavalla kuin materialla.

Vierailija
6/15 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ei ees huomaisi tuommoisia. Meidän vitonen saa nyt ekan älypuhelimen...

Vierailija
7/15 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska lapseni ei ole kiusaaja.

Vierailija
8/15 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten ei tytöllä ollut puhelinta ollenkaan.

Eskarireppu - ostettu Nahkapaikasta 😊 19,90€

Asumme Espoossa ns hyvällä seudulla ja tyttö meni vuosi sitten ns hyvän alueen kouluun ekalle. Ei kiusattu ainakaan noista syistä.

Vierailija
9/15 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pilkata. Ei ole muillakaan, vaikka asutaan kaupungissa aika varakkaalla alueella. Turhaa mun mielestä. Lapsella ei muuten ole älypuhelinta, koska ei ole sellaista halunnut. Saa kun haluaa. Fiksu ekaluokkalainen on aika pieni käsittelemään puhelintaan, unohtelee sitä ulos ja kotiin eikä juuri tarvitse muutenkaan. Älypuhelimen saa myöhemmin pelikoneeksi, jos kiinnostaa.

Eskarireppu on kunnossa ja käytössä, menee vielä toisellekin luokalle. Se on hyvä eikä lapselle ole tullut mieleenkään luopua siitä. Mikä ihmeen muotireppu?

Vierailija
10/15 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ekaluokkalainen tarvitsee älypuhelinta?Eikö tuon ikäiselle perusidea puhelimelle ole turvallisuus ja tavoitettavissa olo?

Vierailija
11/15 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ekaluokkalainen tarvitsee älypuhelinta?Eikö tuon ikäiselle perusidea puhelimelle ole turvallisuus ja tavoitettavissa olo?

No eikö sillä älypuhelimela tavoita yhtälailla ku jollain perusluurilla?

Vierailija
12/15 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan. Olen nyt pari vuotta ollut ip-toiminnassa töissä ja joka syksy vituttaa kaikkein eniten tuo puhelinpelleily. Ekaluokkalaisilla on upouudet monen sadan euron älyluurit, jotka eivät kestä kosteutta, pakkasta tai pudottamista, eli estävät kaiken liikkumisen, koska vanhemmat ovat vannottaneet että lapsi pitää puhelinta koko ajan mukana, että varmasti saavat lapsen kiinni. Toki voisivat soittaa ip-paikan kännykkään, mutta ei. Lisäksi vielä jouluna aivan liian moni lapsi itkee kun ei osaa käyttää kännykkää ("yäää, mikä näistä on mun äitin numero", "yäää, miksen mää saa puhelinta auki", "yyäää, miks tää puhelin tekee näin") tai akku on loppu ("yää, akku on loppu ja mulla ei oo laturia nyt mun vanhemmat ei voi soittaa mulle ja mun piti soittaa niille kun oon menossa kotiin että veli tulee avaamaan oven kun mulla jäi avain kotiin yääää"). Huoh.

Vierailija
13/15 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään pilkkaisi. Meidän lapsi tietää, ettei kaikilla ihmisillä tarvitse olla samanlaisia tavaroita kuin muilla. Meillä on tokaluokkalaisella iPhone (mun vanha) ja uusi reppu. Läheskään kaikilla kavereillaan ei ole eikä tuolla ole kyllä tullut mieleenkään pilkata. 

Vierailija
14/15 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö sillä älypuhelimela tavoita yhtälailla ku jollain perusluurilla?

Niin no eikö sillä perusluurilla voi juuri soittaa ja tavoittaa, ja itse asiassa paljon paremmin kuin älyluurilla. Kaikissa tietämissäni it-alan toimistoissa päivystäjillä on Nokia 105 tai muu perusluuri, jossa akku kestää satoja tunteja ja puhelimella voi soittaa ja vastata puheluihin. Voisitko perustella mihin ekaluokkalainen tarvitsee älypuhelimen ominaisuuksia ja miten olette ajatelleet hoitaa älykännykän huonot puolet (akun kesto, rikkoutuminen, käyttämisen vaikeus lukemista harjoittelevalle, pelit ja huolehtimisen vaiva) pienen ekaluokkalaisen käytössä?

Vierailija
15/15 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kolmasluokkalaisella ei ole reppua, vaan intiasta ostettu messenger bag. Pitäiskö huolestuu :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi