Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähköiset yo-kokeet matematiikassa

Vierailija
13.08.2016 |

Mitä mieltä olette? Onko hyvä asia? Tykkäätkö kirjoittaa itse matemaattisia kaavoja koneella?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläs syntaksilla ja ohjelmassa ne kaavat kirjoitetaan?  LaTeX -makroilla vai millä, vai jotain MathML juttuja?

Vierailija
2/37 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi ollut hyvä asia minulle. Ylppäreissä moni tehtävä aukesi minulle vasta, kun olin pyöritellyt arvoja paperilla ja PIIRTÄNYT tilanteesta kuvan. Kävin lukiossa myös yhden soveltavan kurssin sähköisestä matematiikasta, eikä se ollut luonteva tapa minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi ollut hyvä asia minulle. Ylppäreissä moni tehtävä aukesi minulle vasta, kun olin pyöritellyt arvoja paperilla ja PIIRTÄNYT tilanteesta kuvan. Kävin lukiossa myös yhden soveltavan kurssin sähköisestä matematiikasta, eikä se ollut luonteva tapa minulle.

Kyllä niissä sähköisissä ylppäreissäkin saa käyttää kynää ja paperia tehtävän aukaisemiseen :)

Vierailija
4/37 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkaa tietoa ei vielä kaiketi ole. Asiaan voi tutustua esim osoitteessa www.digabi.fi

Matematiikan, fysiikan ja tekniikan tutkijat/opiskelijat. Pohditteko asioita ensin paperilla vai kirjoitatteko suoraan esim LaTex -koodia?

Vierailija
5/37 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittääkö aika?

Vierailija
6/37 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on syy sähköisin ylppäreihin? Onko ne vaan itseisarvoisia ja muotia vai mitä hyötyä siitä koneella kirjoittamisesta on? Pelkkää turhaa sähellystä

Vierailija
7/37 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on syy sähköisin ylppäreihin? Onko ne vaan itseisarvoisia ja muotia vai mitä hyötyä siitä koneella kirjoittamisesta on? Pelkkää turhaa sähellystä

Digiloikka.

Vierailija
8/37 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan siinä se hyöty, että esim. esseiden kirjoittaminen ei ole enää niin työlästä.

Veikkaan kyllä, että aluksi on jonkinlaista kaaosta odotettavissa, laitteet/ohjelmat lagaa, joku ei toiminutkaan niin kuin piti tms.

Vierailija
9/37 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinka esim. matematiikan tentit muuttuvat yliopistolla sähköisiksi? Eikö esim Aalto Yliopistossa ole joitakin digi matematiikan kursseja?

Vierailija
10/37 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinka matematiikan koe tehdään ekan kerran koneella?

Vierailija
11/37 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2019?

Vierailija
12/37 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkkaa tietoa ei vielä kaiketi ole. Asiaan voi tutustua esim osoitteessa www.digabi.fi

Matematiikan, fysiikan ja tekniikan tutkijat/opiskelijat. Pohditteko asioita ensin paperilla vai kirjoitatteko suoraan esim LaTex -koodia?

En ole matemaatikko, oen ICT puolella, muta tunnen toki matemaatikkoja ja niitä on naapurihuoneissa useita ja siellä on ihan tavallinen liitutaulu ja whiteboard kovassa käytössä, samoin kuin vinot pinot papereita pöydillä näennäisen epäloogisessa (asiaa tuntemattoman) mielestä :)

Vierailija
13/37 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitutaulu rules.

Vierailija
14/37 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nyt syksyllä kirjoiteta jo esim. filosofia koneella.?

Vierailija
15/37 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aika rasittavaa tehdä matikan koe koneella. Rajoittaa tekemistä ja on yleensä hitaampaa kuin käsin. Saattaa tulla sellaisiakin kysymyksiä, joissa täytyy syöttää vain vastaus. Vaikka toisaalta siinä vasta ei olisi järkeä.

Vierailija
16/37 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloinka esim. matematiikan tentit muuttuvat yliopistolla sähköisiksi? Eikö esim Aalto Yliopistossa ole joitakin digi matematiikan kursseja?

Toivottavasti eivät ainakaan kymmeneen vuoteen nykyisillä ohjelmilla.

Vierailija
17/37 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko LaTexin käyttö työläs oppia?

Vierailija
18/37 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matematiikka on tieteiden kuningatar.

Vierailija
19/37 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ohjelmistoja kokeessa voi käyttää? Tuleeko matematiikan kokeeseen paljon valintatehtäviä? Siis tehtäviä, joissa tule valita oikea vaitoehto.

Vierailija
20/37 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi aika rasittavaa tehdä matikan koe koneella. Rajoittaa tekemistä ja on yleensä hitaampaa kuin käsin. Saattaa tulla sellaisiakin kysymyksiä, joissa täytyy syöttää vain vastaus. Vaikka toisaalta siinä vasta ei olisi järkeä.

Sellaisia kysymyksiä on jo nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi