Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on vuoden nuorempi äitipuoli Thaimaasta - kysykää

Vierailija
13.08.2016 |

Haluan kuulla mitä samoja tai eri ennakkoluuloja teillä on tai on ollut isäni ja hänen vaimonsa tyylisestä pariskunnasta. Isäni lähestyy iältään viittäkymppiä, vaimo vasta kolmeakymmentä kuten minäkin.

On pakko myöntää, että aikanaan tällaiselle isäntytölle otti helvetin koville heidän suhteensa ja salaa avioituminen. Me lapset olimme aikuisuuden kynnyksellä ja jälkikäteen olen miettinyt, miten tämä ns. isän menettämisen trauma on vaikuttanut omanarvontunteeseeni ja oikeastaan koko elämääni. Ja siihen kuinka koen itseni naisena.

Haluaisin kysymyksiä ja vastata niihin, jotta ehkä myös itse saisin ajatuksia uusille raiteille tai oivaltaisin jotain uutta. He ovat kuitenkin hyvin onnellisia ja alun shokkivuosien jälkeen tulemme näennäisesti toimeen ihan hyvin. Tuntuu vain kuin olisin menettänyt jotain lopullisesti. Tai jotain ja jotain, tiedänhän minä mitä: paikan isäni ykkösnaisena, esikoisena, me molemmat lapset tunteen siitä, että olemme missä vaan tilanteessa tärkeimmät. Vaikkei tosielämässä tietenkään joudu useinkaan rakkaimpiensa välillä priorisoimaan järjestystä niin silti tämä tunne, että se ylin paikka kuuluu jollekin muulle ja vielä ihan meille tuntemattomalle, vihaiselle thainaiselle, tuntuu ihan kamalalta :(

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehelläsi ja thainaisella avioehto?

Vierailija
42/58 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaas monta isää tässä maassa on joita vituttaa katsoa niitä sällejä mitä niitten likat tuo näytille. Silti ne ei sano mitään vaikka ne hyvin näkee ettei siitä luuseripellestä tule ikinä miestä.

Tee sinä samoin eli pidä turpa kiinni asioista jotka ei kuulu sinulle.

Ehkä tunnelmaan pääsee siinä vaiheessa, kun lapsi raahaa isänsä ikäisen puolisoehdokkaan näytille 😨

Tosin isältä odottaisi jotain arvostelukykyä toisin kuin vielä nuorelta lapselta. Useimmat lapset käyvät vielä aikuisenakin lapsuudenkodissaan, ellei sitä altaa joku riehujaeukko joka on vielä isän lapsiakin nuorempi, tilanne on aika kipeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani thai naiset on todella rasittavia. Ei mitään hyvää sanottavaa.

Sama, narisevia inisijöitä, joista teennäisyys oikein paistaa läpi.

Vierailija
44/58 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko trauma siis se, että isäsi uusi vaimo on thaimaalainen? Vai se, että hän on samanikäinen kuin sinä? Jos isäsi luona asuisi Mirkku 30v Järvenpäästä, niin olisiko tunteesi samanlaiset?

Vierailija
45/58 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oliko se ämmä jonkun muun suomiukon poljettavana ensin, mutta liitto päättyi vai mitä tarkoitat pohjoisesta hakemisella.

Vierailija
46/58 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun ammattisi on? Onko sulla lapsia?

Vierailija
47/58 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotko heidän suhteensa taustalla olevan edes minkäänlaista rakkautta, vai näätkö äitipuolesi viekkaana elintasopakolaisena?

Vierailija
48/58 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö thainaisen olla ruma, että mies voi uskottavasti kertoa kyseessä olevan oikea avioliitto, eikä mikään Pattayan poka?

Vierailija
49/58 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myykö isäsi naista muille, eikös siitä tienaa aika hyvin?

Vierailija
50/58 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tietoinen, että Suomessa asuu myös korkeasti koulutettuja, maailmaa nähneitä thainaisia, jotka ovat eläneet sivistyksen keskellä koko ikänsä? Jostain syystä Suomi-miehet avioituvat useimmiten ihan toisenlaisten kanssa.

Vierailija
51/58 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että se thainainen on "menettänyt kasvonsa" jollain lailla sinun edessäsi. Ja tilanne tuskin korjaantuu. Ennen kuin hän sanoi ettei tykkää ajatuksesta että isälläsi on lapsia, tapahtuiko mitään erityistä? Millainen teidän ensitapaaminen/esittely oli? Thaimaassa koiria ei osata kasvattaa koska ne ei edes pääse sisälle. Se kuitenkin kertoo paljon jos laiminlyö lemmikin kasvatuksen noin pahasti. Ihminen on sydämetön. Thainaiset ovat mieliksi vain hyödyn takia.

Vierailija
52/58 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen suomalainen

Vierailija
53/58 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isäsi onnellinen? Onko isäsi tyytyväinen ja oma "entinen itsensä" kun käyt kylässä? Voisitko sanoa isällesi että haluat nähdä häntä kahden kesken ilman vaimoa?

Vierailija
54/58 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään uutta ei ole sulle antaa mutta sellainen ajatus on pohdituttanut että miltä näistä  thaimaalaisista vaimoista tuntuu elää Suomessa ja huomata että se oma aviomies onkin yhteisössään kenties hyljeksitty luuseri. Thaimaassahan hän oli varakas länsimaalainen mies, herra ja hidalgo. Arki Suomessa voi olla aika karu vanhan maalaisjussin tai kaupunkinörtin vaimona. Jos miehellä ei ole ystäviä niin vaimonkin elo voi olla kovin ystävätöntä. Toki eihän näin ole, mutta aika usein kun näkee suomalaisella miehellä thaimaalaisen vaimon, on mies aika stereotyyppinen. Mutta ehkä sillä ei ole väliä, kunhan puoli sukua elää Thaimaassa kohtuullisesti yhden suomalaisen aviomiehen voimin.

Vierailija
55/58 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä äitipuolesi tekee työkseen? Oletko huolissasi mahdollisista tulevista perintöriidoista?

Tämähän se taitaa olla tässä se ongelma.

Ja ap, sun pitäis kasvaa aikuiseksi. Ei oo normaalia, että kolmekymppinen aikuinen nainen saa traumoja kun ei ole enää isin pikku prinsessa. Kun sillä isillä on ihan oma elämä.

Miten niin äitipuoli? Eiköhän hän ole isäsi kumppani vai eikö sulla ole äitiä?

Vierailija
56/58 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

suonu kirjoitti:

olen suomalainen

Vierailija
57/58 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä äitipuolesi tekee työkseen? Oletko huolissasi mahdollisista tulevista perintöriidoista?

Tämähän se taitaa olla tässä se ongelma.

Ja ap, sun pitäis kasvaa aikuiseksi. Ei oo normaalia, että kolmekymppinen aikuinen nainen saa traumoja kun ei ole enää isin pikku prinsessa. Kun sillä isillä on ihan oma elämä.

Miten niin äitipuoli? Eiköhän hän ole isäsi kumppani vai eikö sulla ole äitiä?

Isäni ei ole mikään rikas eikä heidän suhteensakaan tunnu perustuvan mitenkään sellaiseen perusyhtälöön, että valkoinen länsimaalainen mies ottaa thaivaimon, joka sitten onnellisesti elelee miehen kustannuksella. Siksi kai nainen on mennyt töihinkin, ja varmaan kai rahoittamiseen omat bisneksensä, joita tekee muuten.

Ehkä me ihmiset olemme erilaisia. En ole 30 vaan sen alle useammankin vuoden, mutta kun nainen hyppäsi kuvioihin ja kotiini ollessani 20, se otti koville. Oli normaalia sinun mielestäsi tai ei. Menin palasiksi, koska isä oli ollut läheisin ihminen minulle ja yhtäkkiä se oli joku toinen, jonka valintaa en voinut sulattaa ja ymmärtää surkean käytöksen takia. Varmaan sama olisi käynyt jos kyseessä olisi ollut joku muu minulle hirmu rakas ja jota arvostan, äiti tai ystävä tai kuka vaan, mutta se nyt sattui olemaan isä. Ja minun oma kotini, tuolloin vielä se siltä tuntui, vaikka jo vuoden olin asunut muualla opiskelujen perässä.

AP

Vierailija
58/58 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VierailijaMe lapset olimme aikuisuuden kynnyksellä ja jälkikäteen olen miettinyt, miten tämä ns. isän menettämisen trauma on vaikuttanut omanarvontunteeseeni ja oikeastaan koko elämääni. Ja siihen kuinka koen itseni naisena.
</p>

<p>[/quote kirjoitti:

Mikä helvetin trauma?

Useimmat kunnioittavat ja rakastavat vanhempiaan. Siinä vaiheessa kun isä tekisi tuollaisen rimanalituksen puolison valinnassa, niin tulisi tunne onko sitä isäänsä koskaan edes tuntenut. Kuka on tuo hyypiö?

Samanlainen tapaus pari vuotta sitten: +55v julkkis ukko nai epästabiilin teinitytön ja laittaa hänestä kuvaamiaan limaisia huohotus- ja letunlevittelyvideoita julkisesti nettiin omalla nimellään. En osaa kuvitellakaan miten etova kokemus tuo oli perheelle, etenkin ukon teinivaimoa yli 5-vuotta vanhemmalle tyttärelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä