kertokaapa, miten nelikymppinen nainen voi pukeutua, meikata ym jotta näyttää nuorekkaalta..
.. ja seksikkäältä, mutta ei säälittävältä "ikiteiniltä". tällä hetkellä näytän siis tältä :
- tummanruskeaksi värjätyt hiukset, ns. "short bob"-leikkaus
- silmälasit joissa violetit kehykset ja pitsimäiset sangat
- meikkaan meikkivoiteella, irtopuuterilla, ripsivärillä, kulmakynällä ja kirkkaanpunaisella huulipunalla
- olkapäässäni on pieni, siro tatuointi ja nenässä lähes huomaamaton nappilävistys
- ostan vaatteita niin Emp:tä kuin h&M:kin, esim. nyt päällä vaaleansiniset farkkulegginsit ja pitkä, toisen olkapään paljastava musta perhosbrodeerattu paita. kun lähden ulos, laitan mustat varrelliset tennarit ja mustan nahkatakin. suurin osa vaatteistani on mustia ja pidän housuista enemmän kuin hameista tai mekoista!
- käsilaukkuja minulla on useita erilaisia, tällä hetkellä käytössä musta, hapsullinen ja tekomokkainen
usein tuntuu, että olen vielä parikymppinen ja on ikävää vaateostoksilla joutua miettimään "mihin vanha ämmä kehtaa pukeutua". haluaisin ostaa mitä vain ja näyttää paljasta peppua niille jotka kehtaavat tuijottaa!
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten joku jo sanoi niin tärkeää että kroppa on kunnossa. Sen jälkeen voi miettiä pukeutumista. Itse lähentelen 4-kymppiä ja luotan pukeutumisessa klassiseen tyyliin. Jätän suosiolla off shoulder paidat omien teinien pukeutumiseen samoin kun tennarit. Tyyli ja laatu avainsanoja pukeutumisessani. En edes yritä näyttää parikymppiseltä, ei tartte. Yleensä ne jotka yrittää näyttää oikeesti surulliselta/koomiselta.
Mä en ymmärrä ajatusta siitä, että tietynlaisissa vaatteissa "yritetään näyttää nuorelta". En myöskään ymmärrä sitä, että ikä määräisi pukeutumista jotenkin. Kuulostat tosi konservatiiviselta ja se varmaan näkyy pukeutumisessasikin. Itse taas olen paljon sallivampi ja siksi ilahdun joka kerta, kun kuusikymppisen minihameessa seitsemänkymppisen converseissa.
Mun mielestä surullisinta on ihminen, joka ei uskalla yhtään irrotella!
Mä olen myös nelikymppinen nainen ja oon viime aikoina vähän kipuillut pukeutumisen kanssa. Olen vuosikausia pukeutunut mustiin pillifarkkuihin ja nahkatakkiin, mutta koska siitä on tullut jonkinlainen teiniuniformu, olen yrittänyt löytää jotain muuta tilalle. Mun ongelmani on se, että sellainen "huoliteltu, asiallinen" tyyli ei nappaa mua lainkaan. Tarkoitan siis sellaista siistit farkut ja paitapusero -tyyliä. Kotelomekko taas on kauhistus. Toisaalta en haluaisi näyttää miltään wanna be -teiniltäkään, enkä jämähtäneeltä punkkarilta...
Olen nelikymppinen kuten ap. Putosin farkkumuodin kelkasta silloin, kun bootcut viimeksi oli muotia. Pillifarkut eivät mielestäni sovi päärynävartalolle.
Millaiset farkut kannattaisi ostaa nyt?
Farkut sopii kaikille, kunhan löytää hyvän mallin itselle. Korkokengistä jos ei tykkää, niin klassiset saappaat on syksyllä tyylikkäät. Tai matalat nilkkurit. Kesällä sandaalit, espadrillot. Vaihtoehtoja on. Tennarit on minusta nuorille. Lenkkarit taas ei käy kaikkeen.
Tavarataloissa on saman katon alla eri merkkejä eikä pelkoa, että ostaa liian teinimäistä. Laadukkaita neuleita löytyy joka värissä ja niitä värejä kannattaa käyttää. Musta jos mikä vanhentaa. Harvalle suomalaiselle musta väri oikeasti sopii, ainakaan parhaiten.
Asusteilla saa kivasti lisämaustetta ja voi korostaa sitä omaa tyyliä.
Lävistys pois
Pitkät hiukset
Normaalipaino
Hyvin istuvat vaatteet, jotka korostaa oikeita kohtia kropassasi. Klassinen tyyli
Lävistykset pois. Tatuoinneille ei nyt mahda mitään
Itsellä myös tyyli hakusessa. Olen pari vuotta nuorempi ja olen hakenut sitä omaa tyyliäni jo pari vuotta. Ongelma on että tykkäisin klassisesta tyylistä mutta kroppa on kokoa 44-46 tällä hetkellä eli todella iso. Olen nuorempana ollut todella hoikka ja pukeuduin kauluspaitoihin ja suoritin housuihin kouluun.
Olen 45. Lapset ikähaitarissa aikuisia ja päiväkoti-ikäinen. Olen töissä miesalalla. Töissä on öljylle haisevat kamppeet ja naama mustana. Vapaa-ajalla pukeudun miten lystää. Tykkään urheiluvermeistä ja farkut kautta huppari linja. Mekkoja ja hameita en ole lapsuutta lukuunottamatta käyttäny. No naimisiin mennessä vuonna 1997. Mua ei pätkääkään kiinnosta mitä muut miettii pukeutumisestani. Pääasia, että ite viihdyn. Henkkarit näytin 35 vuotiaaks asti. Helpottavaa et nykyään voi lähtä baariin ilman, et aina oltava ajokortti mukana. Ei haittaa yhtään vaikka näyttäisin ihan ikäiseltäni.
Vaikka olisi "typerä kommentti", niin ei se huulipuna kyllä kaikille tai joka tyyliin sovi, etenkään muka särmikkään punainen - antaa juuri sen tätimäisen vaikutelman.
Tärkein asia on, että et vedä sitä nuorekkuutta yli. Eli ei mitään trikoorättiriepuja henkkamaukasta ja överi valkopestyjä ja revittyjä farkkuja. Turvallisin valinta lienee klassinen tyyli. Älä yritä näyttää kaksikymppiseltä vaan kolmekymppiseltä, koska liika yritys vaan vanhentaa entisestään.
Eikö voi vain näyttää ikäiseltään, kivannäköisissä vaatteissa? Aika monen itseään ja iässään viihtyvän naisen päämäärä on varmaan se, ettei näyttäisi kauheesti ikäänsä vanhemmalta. ;)
Vierailija kirjoitti:
Eikö voi vain näyttää ikäiseltään, kivannäköisissä vaatteissa? Aika monen itseään ja iässään viihtyvän naisen päämäärä on varmaan se, ettei näyttäisi kauheesti ikäänsä vanhemmalta. ;)
itseään arvostavan*
Kuka on määritellyt ikärajan lyhyen nahkatakin käytölle? Teinien käyttämät takit ovat yleensä tekonahkaa ja malliltaan, no, teinimäisiä. Aikuisille löytyy paljon malleja aidosta nahasta, istuvilla leikkauksilla ja muissakin väreissä kuin musta tai konjakki.
No älä ainakaan leikkaa hiuksia lyhyiksin niin kuin suurin osa keski-ikäisistä suomalaisista naisista.
Pastorismies kirjoitti:
Tuulipuku onhyvä, nainen alkaa rappeutua 40 vuotiaana eli turha enäää meikata ja kaikkeinpahinta onnaiset jotka 40 vuotiaana yrittäää näyttäää tenitytöltä kireinefarkkuinen ja kimalteineeen
Mä näytän nuoremmalta meikittömänä ja tavallisissa vaatteissa.
46v.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmasti persoonastasikin millaiset vaatteet tai millainen tyyli sinulle sopisi. Mikaan ei ole kamalampaa kuin ihminen, joka on pukeutunut vaatteisiin, joissa tuntee olonsa epamukavaksi (siis ei valttamatta pelkastaan fyysisesti epamukavaksi).
Kuvailemasi mukaan tyylisi on vahan sellainen "suomalainen psykoterapeutti", eli jotkut nayttavat tai erikoiset lasien sangat, kirkasta huulipunaa ja vahan oudon malliset vaatteet. Ei silla, mulla on itsellanikin jokin murroskausi meneillaan... Olen sinua muutaman vuoden nuorempi, mutta jotenkin on ollut oma tyyli hakusessa pari viime vuotta.
Entas jos katselisit jotain ulkomaalaisia blogeja tai lehtia inspiraation lahteeksi? Meikista tykkaan esimerkiksi Bobbi Brownin tyyleista, koska meikeilla saa seka luonnollista etta nayttavaa jalkea, mutta yrityksen filosofiana on se, etta ihminen kuitenkin nayttaisi "parhaimmalta versiolta itsestaan", eika silta etta joku tyyli on vaan kopioitu, koska se on muodikas ja in.
Just näin : suomalainen psykoterapeutti tai sitten sosiaalityöntekijä. Haluaa vähän erottautua asteen rajumpana joukosta, mutta näyttää kuitenkin mummomaisella tavalla "räväkältä".
Vierailija kirjoitti:
Silmälasit vaihtoon. Nyt muodissa pyöreähköt ja isohkot kilpikonnakuvioiset silmälasit. Tai nudet. Käy pukeutumisneuvojalla. Minä jättäisin mustan nahkatakin päivittäisestä käytöstä. Tennarien lisäksi balleriinaa tms.
Mutta mitäs jos nää ei sovi naaman muotoon tai omiin väreihin ei passaa nudet etc.?
Iso ei kaikille EMP vaatteille jos ikää yli 20v.
Peli on menetetty siinä vaiheessa kun tavoitteena on nuorekkuus. Mikään ei näytä niin mummomaiselta kuin "nuorekkuus". Tyylikkäät ja särmikkäät ihmiset näyttävät kauniilta ja seksikkäiltä iästä ja tyylilajista riippumatta, oli se sitten kauluspaita tai Iron Maiden- rotsi, tai vaikka molemmat. Yritys näyttää joltain muulta kuin mitä on - vain noloa!
Mä en ymmärrä ajatusta siitä, että tietynlaisissa vaatteissa "yritetään näyttää nuorelta". En myöskään ymmärrä sitä, että ikä määräisi pukeutumista jotenkin. Kuulostat tosi konservatiiviselta ja se varmaan näkyy pukeutumisessasikin. Itse taas olen paljon sallivampi ja siksi ilahdun joka kerta, kun kuusikymppisen minihameessa seitsemänkymppisen converseissa.