Ostin Gugguuta tukeakseni Suomea ja niissä lukee että ne valmistetaan Virossa!
Ihan pyllystä! Ajattelin että tuen Suomalaista ja Suomessa tehtyä! Nyt harmittaa! Marimekkoakin boikotoin kun tekevät muualla. Murr! Huijausta!
Kommentit (27)
Ostinkin lapsimessuilta Lauttasaaressa tehtyjä kivoja vaatteita. En nyt muista mikä brändi se oli.
Miten te ette voineet tietää? Mutta onhan firma ja suunnittelu kuitenkin kotimaista, välillisesti työllistävät useita suomalaisia, joten kyllähän siitä jotain kotiinkin jää. ;)
Välihuomiona kotimaisesta vaattevalmistuksesta: Varusteleka yritti löytää firman joka olisi tehnyt heille suomessa farkkuja heidän suunnitelmien pohjalta, ei löytynyt --> farkut tehdään Virossa.
Hankala niitä vaatteita on pienen firman tehdä suomessa, jos ei ole kykyä tai resursseja rakentaa itse massiivista tuotantoketjua. Näitä vaatetehtaita ei suomessa kauheasti ole ja nekin ovat työllistettyjä mm. Pv:n taholta.
Melli EcoDesign, PaaPii Design ja Ommellinen. Nämä nyt tuli ekana mieleen Suomessa valmistettavista vaatteista.
Gugguun neuletuotteet valmistetaan ainakin kutomo holopaisella Tuusulassa.
Meidän piltille ostamme Hilla Clothingin vaatteita, suomalaista suunnittelua ja ompelua :). Saa ihan Prismasta ostettua tai heidän nettikaupastaan. Ne henkarit ovat kiva idea, ne saa vaatteen ostettuaan mukaan ja näin ei välttämättä erikseen tarvi henkareita ostella, ainakaan niin paljoa.
Noin muutoin saa kyllä olla tarkkana jos haluaa nimenomaan kotimaista työtä ostaa ja tukea.
Mä olen aina ostanut lapselleni vain vaatteita, en merkkejä. Pieneksi jääneet vaatteet olen laittanut maksutta sukulaisille ja kavereille kiertoon. En tajua tätä nykyistä merkkivouhotusta ja materialismia.
Kotimaamme on ollut EU vuodesta 1995. Tuetaan sitä.
Pentikin liikkeestä olin ostamassa kaunista koristetta pääsiäiseksi.
Oli niin tutun näköinen
Kysyin missä mahtaa olla tehty.
Kiina.
Niin. Samanlainen koriste oli jossain perusmarketissa.
Niinpä niin
Jos se nyt jollekin tuli yllätyksenä, niin Suomessa ei ole ollut enää vuosiin tekstiiliteollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina ostanut lapselleni vain vaatteita, en merkkejä. Pieneksi jääneet vaatteet olen laittanut maksutta sukulaisille ja kavereille kiertoon. En tajua tätä nykyistä merkkivouhotusta ja materialismia.
Merkkivouhotusta ja materialismia kun haluaa tukea kotimaista työtä ja vaatevalmistuksen ja työpaikkojen säilymistä Suomessa?
Minäkin ostan lapsilleni vaatteita ja pistän pienet kiertoon.
Vierailija kirjoitti:
Jos se nyt jollekin tuli yllätyksenä, niin Suomessa ei ole ollut enää vuosiin tekstiiliteollisuutta.
Esimerkiksi Nanson tiloissa polkaisi käyntiin Nokian Neulomo, Orivedellä toimii Orneule.
Tuollainen linkki Suomen tekstiiliteollisuuteen: http://www.teollisuusopas.com/yleistietoa/tekstiiliteollisuus/
Vierailija kirjoitti:
On, vaikka alalta on toimijoita lähtenyt pilvin pimein pois. Alusvaatteita on kyllä tosi vaikea löytää ja sukkahousujen tekeminen loppuu pian. Aionkin ostaa viiden vuoden sukkahousut varastoon nyt kun vielä kotimaisia saa.
Vierailija kirjoitti:
Vähänpä tiedät asioista. Toki tekstiiliteollisuus on eri kantimilla kuin 50-60-luvuilla mutta kyllä suomessa on tekstiiliteollisuutta.
T. Tekstiilisuunnittelija
Ikävästi suomalainen työnlaatu ei vastaa hintaa. Olen ihan joka kerta joutunut pettymään joko ompelun tai kankaan laatuun. En osta edes halvalla huonoa. Suomalaisten yritysten pitää mennä Suomen ulkopuolelle ja hankkia maksavat asiakkaat sieltä. Ainoastaan se tukee Suomea ja suomalaiisa taloudellisetsi. Suomalainen tukee itseään ja valtion taloutta ostamalla omien varojen mukaan ja lopettamalla liiallisen velanoton.
Vierailija kirjoitti:
Miten te ette voineet tietää? Mutta onhan firma ja suunnittelu kuitenkin kotimaista, välillisesti työllistävät useita suomalaisia, joten kyllähän siitä jotain kotiinkin jää. ;)
Totta, mutta jotenkin silti on kusetettu olo! Tässä olisi nyt markkinatako jollekin joka haluaisi valmistaa kotimaassa. Virossa tietysti halvempaa, mutta silti.
Osta pieniltä kotimaisilta merkeiltä tilaustyönä tai myyjäisissä. Esim syksyllä tulee taas tampereelle ja helsinkiin lastenvaatekarnevaali, kymmeniä myyjiä ja kaikki suomessa tehtyä.