Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä riisipohjaisia ruokia on olemassa (vatsa ei kestä muuta)?

Vierailija
12.08.2016 |

Olen toistaiseksi keksinyt riisin ja riisipastan. Onko riisistä olemassa muita muotoja? Tekisi mieli vaikka mitä, mutta mitkään viljat (eikä melkein mikään muukaan ruoka-aine) eivät sovi minulle.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saat proteiiniä ja vitamiinejä? Entä kalkkia ja muita hivenaineita?

Vierailija
22/33 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin suosittelen ravitsemusterapeuttia. Syy siihen, miksi paljon mikään ei tunnu sopivan, on syytä selvittää. Ravitsemustilasi voi kärsiä, joka vaikuttaa vaiķka mihin.

T. dieettikokki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Antioksidanttiklinikkaa tai muuta funktionaalisen lääketieteenlääkäriä.

Paneutuvat tosissaan vaivasi selvittämiseen :D

Vierailija
24/33 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli muutama vuosi sitten akuutisti stressin takia ruoansulatusjärjestelmä huonossa kunnossa, ja kävin sen takia ravintoterapeutilla. Sain yksilöllisesti oireitteni hoitoon laaditut kirjalliset ohjeet, jotka olivat tosi kattavat ja paraneminen lähti käyntiin ruokavalion avulla. Suosittelen siis ravintoterapeuttia sinullekin, Ap! 

Hirssi ja tattari ovat muuten sellaisia viljoja, joita esim. keliaakikotkin voivat syödä, eli kokeile niitä. 

Olen kokeillut ja saan kipuja noistakin. En tiedä mitä ravintoterapeutti voisi minulle ehdottaa kun mikään muu kuin riisi ja parit vihannekset vain tuntuvat sopivan. En tosin tiedä 100% varmasti kaikista tuotteista. Mutta aika heikolta näyttää. Peruna ja KAIKKI kokeilemani viljat ovat pahasta. En syö lihaakaan.

Ap

Ap

Kay sangylle selallesi, risti kadet rinnan paalle ja odota kuolemaa. Ei nay muut neuvot kelpaavan.

Vierailija
25/33 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites quinoa/kvinoa? 

Vierailija
26/33 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen Antioksidanttiklinikkaa tai muuta funktionaalisen lääketieteenlääkäriä.

Paneutuvat tosissaan vaivasi selvittämiseen :D

Kannattaako tässä nyt huuhaata alkaa mainostamaan? AP pääsee eroon vain rahoistaan.

Vierailija
27/33 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushia!

Vierailija
28/33 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ehkä vähä ot, mutta mulla ei myöskään vatsa enää kestä ainakaan leipää. Olen aina ollut ruisleivän suurkuluttaja, kesäkuun jälkeen en ole uskaltanut enää sitä syödä. aamiaiseksi olen syönyt vain kananmunia, keitettynä tai paistettuna. Vaalea leipä kyllä sopii, en vain tykkää siitä. Se sopii varmaan vain siksi ettei siinä ole oikeasti mitään viljaa tai kuitua. 

Kyllä sä varmasti nyt sentään jotain muutakin keksit kuin riisi? Mä olen nyt syönyt lämpöisenä ruokana kasvisruokaa, se on ihan ok. Paella ja risotto ok, riisikeksit, riisikakut jne. Mutta ethän sä nyt koko loppuelämää voi pelkällä riisillä elää? Googleta ihmeessä.

Vierailija
29/33 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ap vyöhyketerapiassa. Kuulostaa omituiselta neuvolta mutta sillä saa hoidettua elimistön epätasapainoa ja yliherkkyyksiä. Itse kävin vyöhyketerapiassa ihan vaan rentoutuakseni ja hoidattaakseni kireitä niskoja ja hartioita. Sivuvaikutuksena erittäin vaikeat siitepöly- ja ruoka-aineallergiat rauhoittuivat niin että olen jälleen voinut syödä esim. porkkanaa jota en aiemmin uskaltanut edes kuoria paljain käsin. Siitepölyaikana en ole kolmeen vuoteen tarvinnut muuta lääkettä kuin antihistamiinia, kun aiemmin olivat käytössä nenäsuihke, silmätipat, astmalääkkeet ja se antihistamiini.

Ja sitten sinne ravitsemusterapeutille. Kyllä ihminen tarvitsee muutakin ruokaa kuin riisiä ja muutamaa kasvista. Mistä saat proteiinia? Mitä rasvaa käytät?

Vierailija
30/33 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ehkä vähä ot, mutta mulla ei myöskään vatsa enää kestä ainakaan leipää. Olen aina ollut ruisleivän suurkuluttaja, kesäkuun jälkeen en ole uskaltanut enää sitä syödä. aamiaiseksi olen syönyt vain kananmunia, keitettynä tai paistettuna. Vaalea leipä kyllä sopii, en vain tykkää siitä. Se sopii varmaan vain siksi ettei siinä ole oikeasti mitään viljaa tai kuitua. 

Kyllä sä varmasti nyt sentään jotain muutakin keksit kuin riisi? Mä olen nyt syönyt lämpöisenä ruokana kasvisruokaa, se on ihan ok. Paella ja risotto ok, riisikeksit, riisikakut jne. Mutta ethän sä nyt koko loppuelämää voi pelkällä riisillä elää? Googleta ihmeessä.

Kerro meillekin, mikä on se vaalea leipä, jossa ei ole lainkaan viljaa.

Aloittajan kannattaisi muuttaa johonkin Itä-Aasiaan tai johonkin muualle sellaiselle seudulle, jossa eletään enimmäkseen riisillä eikä käytetä lihaa.

Vierailija
31/33 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkea riisijauhoa ei ole vielä mainittu (voi käyttää mannaryynien tavoin "mannapuuroksi" tai marjapuuroksi), sopivat myös "korppujauhottamiseen" esim. kakkuja leipoessa.

Jos ruokavaliosi tosiaan koostuu riisistä ja muutamista kasviksista niin, nopeasti nyt ravitsemusterapeutin juttusille, jotta saa järkevät ohjeet dietillesi (lisäravinteet, vitamiinitäydennys jne.). Kovin kauan et tuolla dietillä pärjää, vaan ruokavaliota on pakko laajentaa jollakin valkuaisen lähteellä (liha, kala, palkokasvit...), ravitsemusterapeutti auttaa löytämään sopivia vaihtoehtoja, jos mikään ei sovi täysin, niin sitten täytyy valita joku/joitakin niistä vähiten ongelmia aiheuttavista (joillakin maha kestää paremmin, kun eri päivinä syö eri "epäsopivia", jos ruokavalioon on pakko saada terveydellisistä syistä laajennusta, googlaa vaikkapa sanalla ruokarotaatio, tai sanaparilla allergia ja rotaatio)

Vierailija
32/33 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro meillekin, mikä on se vaalea leipä, jossa ei ole lainkaan viljaa.

Aloittajan kannattaisi muuttaa johonkin Itä-Aasiaan tai johonkin muualle sellaiselle seudulle, jossa eletään enimmäkseen riisillä eikä käytetä lihaa.

Perunasta voi tehdä leipää ilman viljaa. Jo pelkästään muusista ja munasta saa viljattoman leivän. Tai juustoa. Tai miksei tattaria, tattarikaan ei ole viljaa. Mutta tämä ei ap;ta auta, vastasin vain sinulle. 

Vierailija
33/33 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko maissia/maissijauhoa ehdotettu?

Pettua en ehdota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä