Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita yli 20-vuotiaita, joilla ei ole ajokorttia?

Vierailija
12.08.2016 |

Ikä? Syy miksi ei? Aiotko vielä hankkia kortin? Ja onko autottomuus hankaloittanut elämää?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kohta 30, 3 lapsen äiti. En aio hankkia. En uskalla ajaa.

Eipä juuri hankaloittanut,välillä kovilla pakkasilla ottaa aivoon :D

Vierailija
2/20 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, 22. Ei ole varaa, asun käpykaupunkini keskustassa (= kaikki tarvittava lähellä) ja kaverit kuskaavat todellisen hädän tullessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 37-vuotias ja ilman ajokorttia ja syy, että en pelkään muutenkin liikennettä jo pyöräillessäkin, en uskaltaisi ainakaan autolla ajaa ja enkä luottaisi yhtään ajotaitoihini. Onneksi on mies ja ajokortti, niin pelastaa tilanteen.

Vierailija
4/20 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

25, en ole hankkinut koska ei ole varaa... Autoilu muutenkin pelottaa vähän. Lisäksi haluan pitää hiilijalanjälkeni minimissä.

Vierailija
5/20 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

22, olen epileptikko eikä muutenkaan ole kiinnostusta hankkia juuri siksi koska niin perkeleen kallista eikä tarvettakaan oikeastaan.

Vierailija
6/20 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

25v ja aiemmin ei ole ollut tarvetta, mutta nyt on, kun työnkuva muuttuu. Syksyn mittaan pitäisi tuokin sitten suorittaa...pelottaa ja ehkä jopa hävettää.

Vierailija
7/20 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 26v. En ole koskaan tarvinnut, koska asun Helsingissä ja täällä paikallisliikenne on hyvää ja toimii ajallaan. Monella kaverilla sama homma. Mulla on ehkä 3 kaveria, joilla on kortti ja myös auto.

Vierailija
8/20 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 21, asun kaupungin keskustassa enkä tarvitse autoa. Eikä ole edes varaa hankkia eikä kiinnostustakaan.

Vierailija
9/20 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vaimo. 36v ja kolme lasta. Ei uskalla ajaa tai mennä autokouluun. Ei pääse omin avuin kauppaan lastenvaunujen kanssa. On kuulemma liian hankalaa kun on niin pitkä matka, 700 metriä yhteen suuntaan.

Ei tykkää käyttää myöskään julkisia, eli minä joudun hoitamaan kaikki mahdolliset kuskaukset. Onneksi on edes mukava auto kun siellä joutuu niin paljon aikaa viettämään.

Vierailija
10/20 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana ei ollut varaa ( vanhemmat ei maksanut). Sitten sain pari lasta ja ajatus ajamisesta pelotti.

Aika hyvin pärjäsin julkisella liikenteellä ja sillä että miehellä on ajokortti.

Silti niitä tilanteita tuli yllättävän paljon missä ajojortti olisi kätevä.

Joten lopulta keräsin rohkeuteni ja menin autokouluun. Olin 32v.

Aluksi jännitti/pelotti tosi paljon, mutta siitä se alkoi helpottamaan. Nykyisin tykkään ajaa ja olen mielestäni oikein hyvä kuski.

Vierailija
11/20 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse, asun Helsingin keskustassa ja esim. mökille pääsen paikallisliikenteen dösällä ja isot ostokset tilaan himaan. Ikää 30. En aio hankkia korttia, ellen sitten jossain mielenhäiriössä muuta maalle tms.

Vierailija
12/20 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 27 ja aiemmin (ex)mies kuskasi tarvittavat menot, muuten pärjäsin julkisilla. Eron jälkeen piti sitten soveltaa ja rämpiä tuulessa ja tuiskussa. Vuosi sitten tapasin nykyiseni, jonka kanssa ainut riidan aihe on ollut minun kortittomuus. Mies vaan ei tajua, että raha ei kasva puussa ja autokouluun ei vain kävellä ja tulla kortti lompakossa ulos. Autokouluun kävellään, vietetään siellä 2++kk ja ulos tullaan niin, ettei lompakossa todellakaan ole enää kuin kortti. Täälläpäin hinnat huitelevat 2000€ ja haluan, että raha on minulla jo valmiiksi, ettei myöhemmin tule rahattomia kausia, kun rahoitusta maksellaan pois. Lainat ovat kuin syöpä 😩

Vierailija
13/20 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 23v enkä vakavan sairauden vuoksi saa ajokorttia. Mutta en valita, ymmärrän sen täysin koska en vaarantaisi vain omaa henkeäni vaan myös muiden autoilijoiden/jalankulkijoiden. Eikä näin sairaseläkeläisenä olisi kyllä muutenkaan varaa. Välillä on hankala päästä lääkäriin jos on matkaa sinne tai hoitoon mutta ymmärrän tietysti että kun tilanne on tämä en mitenkään voisi ajaa ja pitää sitten parhaan mukaan järjestellä kyytejä/saattajaa jne tai sitten perua/siirrellä aikoja. :)

Vierailija
14/20 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 v

- Ei autoa tarvitse Helsingissä.

- Ei ole rahaa ajokorttiin, bensaan, autoon, autoveroon, katsastuksiin ym. maksuihin.

- Yksityisautoilua pitäisi muutenkin vähentää.

Ei ole haitannut, kun en tarvitse autoa melkein koskaan. Muutossa olisi kätevää, jos voisi itse ajaa pakua. Hankin ajokortin, jos sille tulee tarvetta esim. työn, perheenlisäyksen, työmatkojen tms. takia.

Vierailija
15/20 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Tampereella kolmekymppiseksi, en tarvinnut ajokorttia, kun oli hyvä julkinen liikenne. Sitten muutettiin työn perässä Etelä-Pohjanmaalle, eikä julkista liikennettä ollut. No, ajoin kortin päälle kolmekymppisenä ja olen ajanut paljon sen jälkeen.

N51

Vierailija
16/20 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25v ja aiemmin ei ole ollut tarvetta, mutta nyt on, kun työnkuva muuttuu. Syksyn mittaan pitäisi tuokin sitten suorittaa...pelottaa ja ehkä jopa hävettää.

Mikä siinä kortin hankkimisessa hävettää?!?

Vierailija
17/20 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen N21 enkä omista ajokorttia, koska en ole uskaltanut ajaa ja tiedän olevani liian epävarma liikenteessä. Epäilen, että päästän niitäkin autoja menemään, joita ei tarvitse ja pysähtelen koko ajan väärissä tilanteissa. Lisäksi minulla on hahmotushäiriö ja keskittymisongelmia, jotka saattaa tehdä ajamisesta minulle vaikeaa.

18/20 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 ja haluan robottiauton. Ei sillä, että olisi varaa ostaa sellainen, mutta mitään 1900-luvun apinaohjauksella toimivaa kotteroa en edes halua!

Vierailija
19/20 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 55v

Ei ole ajokorttia,

En kertakaikkiaan uskaltaisia ajaa esim.Helsingin keskustassa.

Vierailija
20/20 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 60 v nainen, ei korttia, en ole halunnut.