Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettakaa lapsenne kättelemään ja esittelemään itsensä!

Vierailija
12.08.2016 |

Lapset saa vielä harjoitella, teini-ikäisten pitää jo osata. Veltto tai liian voimakas kädenpuristus on vastenmielinen tapa, kätellessä katsotaan silmiin eikä varpaisiin.

Jos tavataan esim. kaverin tai seurustelukumppanin sukulaisia ensimmäistä kertaa, on kohteliasta esitellä itsensä ja vaikka ihan sanoa, että on X:n ystävä/tyttöystävä/poikaystävä eikä olettaa että henkilö tietää kuka olet.

Mutta lapsihan ei voi näitä tapoja hallita jos ei ole opetettu ja joutuu siksi kiusallisiin tilanteisiin.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ohjeistettu, että vanhempi aina aloittaa esittelyn ja ojentaa käden kättelyyn. Ei siten, että nuori tulee esittäytyyn.

Vierailija
2/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kättely on vanhanaikaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mallista oppii.

Vierailija
4/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ohjeistettu, että vanhempi aina aloittaa esittelyn ja ojentaa käden kättelyyn. Ei siten, että nuori tulee esittäytyyn.

Mulle on opetettu toimiin noin jos ollaan esim. juhlissa. Jos taas mennään vaikka kaverin/seurustelukumppanin kotiin, niin sillon mennään ite oma-alotteisesti esittäytyyn.

Vierailija
5/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän suvun juhlissa on varmaan aika tylsää.

Vierailija
6/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansainvalinen tapa on se etta nuori esitellaan aina vanhemmalle mutta vanhemman nimi mainitaan ensin: "Mummo, tama on ystavani Liisa".

Toissa:"Mr./Mrs. Big Boss this is Ms. Lesser Boss."

Vierailija
7/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on opetettu toimiin noin jos ollaan esim. juhlissa. Jos taas mennään vaikka kaverin/seurustelukumppanin kotiin, niin sillon mennään ite oma-alotteisesti esittäytyyn.

Ei, kun silloin tämä kaveri/seurustelukumppani esittelee vieraan perheelleen. Ei mennä omatoimisesti esittäytyyn.

Vierailija
8/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kun silloin tämä kaveri/seurustelukumppani esittelee vieraan perheelleen. Ei mennä omatoimisesti esittäytyyn.

Hui kamala mutt sun kanssas ois varmaan tosi vaikeeta elää ja olla. :(

Vierailija
9/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä napakka ja ei liian pitkä kättely antaa aina hyvän kuvan ihmisestä. Silmiin katsotaan ja sanotaan selvästi oma nimi. Kannattaa oikeasti opettaa teineille tämä, on ollut hyödyksi paljon elämässä.

Vierailija
10/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä että yksi  ravautus ja sitten käsi irti. Ote pitää olla jäntevä, mutta ei liian puristava.

Eniten ällöttää työelämässä löysät kädet, sellaiset jotka jää pitämään kädestä kiinni ja ne jotka eivät tajua vastata kättelyyn (yleensä vanhemmat rouvat).

Vierailija
11/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hui kamala mutt sun kanssas ois varmaan tosi vaikeeta elää ja olla. :(

Ihan perus käyttäytymistä. Ei todellakaan häkellytetä isäntäväkeä ryntäämällä yksikseen olkkariin esittäytyyn, vaan kaveri esittelee.

Vierailija
12/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huono näissä. Ja huonosti on lapsetkin opetettu. En aina osaa mennä esittäytymään tai esitellä. En tiedä kuinka esittelen ihmisiä. Yleensä meillä ei kätellä

Esim. Lapsen rippijuhlat. Vain 20 vierasta. En osannut esitellä vieraita toisilleen. Äitini ei osannut esittäytyä kenellekään

Esim. Hain lapsen kaverin mökiltä. Naapurin teini tuli esittäytymään itse. Tämä oli hienoa. Itse en vaan osaa

Näin se vaan on. Itse en osaa. Vanhempani ei osaa. Lapseni ei osaa. Osaamme toki katsoa silmiin ja tervehtiä.

Minä olen esimies ja töissä kyllä yritän...

Vierailija
13/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja epähygieenistä.

Vierailija
14/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meidän 12v puristaa jo reippaasti kättä ja toteaa rennosti että "Mallisen Marja". Välillä melkein naurattaa tuo isältä opittu tyyli :D

Vierailija
15/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja epähygieenistä.

Aivan. Riittää ihan kevyt käden heilautus tai pään nyökkäys. ;)

Vierailija
16/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI ne töissäkään osaa esittäytyä. Nuorehkot ihmiset. Miksi työllistäisin sellaisia velttoilijoita.

Vierailija
17/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestani en ymmärrä niitä aikuisia, jotka ei osaa esitellä nuoria. Sitä tönitään teiniä, että mene sanomaan päivää, vaikka pitäisi toimia niin, että "Hei Markku-serkku, muistatko poikaani Mikkoa, joka viimeksi näit isoisän synttäreillä vuosia sitten". Miksi sen teinin pitäisi mennä käsi ojossa esittäytymään, kun nimenomaan se jo muut tunteva esittelee.

Vierailija
18/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ehkä tahtoisi mitään pikkulasta kädestä pitäen tervehtiä. Ällöttää liikaa mahdolliset madot yms. jotka voivat tarttua. Tai sitten pitäisi päästä välittömästi kättelyn jälkeen pesemään kädet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän