Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 25-vuotias enkä ymmärrä oman ikäisiäni

Vierailija
11.08.2016 |

Onkohan täällä muita? Vuodatan tänne, kun en muualle kehtaa.

En ole koskaan kuullut yhtäkään Cheekin, Sannin, Robinin, Jenni Vartiaisen ja mitä näitä nyt on, biisiä. En koskaan kuuntele radiota. En matkustele ulkomailla. En ole koskaan omistanut telkkaria. En omista älypuhelinta, en edes tiedä tarkalleen mikä on whats app, en käytä Facebookia. Ei kiinnosta kosmetiikka, biletys, alkoholi, shoppailu, suuret kaupungit, teknologia, muoti, mitkään lifestyle-jutut.

Jos kerron tämän, minulle sanotaan, että olen ihan tynnyrissä kasvanut, ja että en tiedä oikeasta elämästä mitään. Minusta kuitenkin oikeaa elämää on niin paljon enemmän, miksi kaikkien pitäisi olla kosmopoliitteja?

Voisin yhtä hyvin sanoa monille oman ikäisilleni, että heillä ei ole mitään käsitystä asioista joita minä teen tai osaan tehdä. Kuinka moni osaa itse hankkia tai kasvattaa ruokansa, korjata vaatteensa, hakata halkoja, lypsää lehmiä? Saati pitää oikeasti huolta lähimmäisistä? Minulle nämä ovat arvokkaita taitoja. En arvostele muiden tekemisiä, en vain ymmärrä niitä. En ymmärrä sitä, että minua halutaan tunkea samaan muottiin vain, koska olen nuori, ja minun pitäisi muka ymmärtää ottaa kaikki irti nuoruudestani pyörimällä kaupungeissa ja virtuaalimaailmassa. En edes halua ajatella tulevaisuutta, jolloin yhä useampi asia siirtyy nettiin. Olen muinaisjäänne jo nyt. Onko kohtalotovereita?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sentään Internetissä!

Vierailija
2/18 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sulla yleissivistys kärsii jos et yhtään seuraa mitä maailmassa tapahtuu. Olet tosiaan muinaisjäänne. Eikös maatiloillakin nykyään systeemit toimi tietokoneen avulla? EU:systeemit varmaan on netissä nykyään. 

Kai sitä telkkaria voi katsoa ja radiota kuunnella vaikka osaisi tehdä kaikkea tuota mitä luettelit? Tiedän että useilla maitotiloilla soitetaan radiota jopa lehmille ja ne tykkäävät siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet sentään Internetissä!

Niin! Miten ihmeessä tänne päädyit jos et seuraa mitään edes netissä? Ja mistä tiedät nuokaan artistit ym.? Eli kyllä jotain asioita seuraat kuitenkin? Miksi sitten ei radio tai tv käy? Luetko edes lehtiä?

Vierailija
4/18 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuuntelen radiota, kuuntelen Iskelmää, jouluisin Jouluradiota. En omista myöskään älypuhelinta ja en ole ikinä "bilettänyt", koska se nyt vaan ei kiinnosta ollenkaan. Antaa ihmisten rauhassa ihmetellä miten "pärjään" ilman älypuhelinta ja biletystä. Viimeksi olin baarissa 20-vuotiaana, en koe tarvetta mennä. Mielummin juodaan 1 pullo valkoviiniä poikaystävän kanssa ihan kotona. Voipi olla,että pullosta riittää kahdeksi päiväksi. Nuorempana matkustelin paljon sekä kävin kymmenillä keikoilla vuodessa. Nyt mua ei saisi millekään keikalle edes ilmaiseksi. Olenkin aina ollut ns. vanha sielu :)

Vierailija
5/18 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten päädyit juuri tälle palstalle kertomaan tämän?

Vierailija
6/18 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jee, uniikki lumihiutale, kaikki muut on massaa.

Vierailija
7/18 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko internet-keksin palkinnoksi erikoisuudestasi?

Vierailija
8/18 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sulla yleissivistys kärsii jos et yhtään seuraa mitä maailmassa tapahtuu. Olet tosiaan muinaisjäänne. Eikös maatiloillakin nykyään systeemit toimi tietokoneen avulla? EU:systeemit varmaan on netissä nykyään. 

Kai sitä telkkaria voi katsoa ja radiota kuunnella vaikka osaisi tehdä kaikkea tuota mitä luettelit? Tiedän että useilla maitotiloilla soitetaan radiota jopa lehmille ja ne tykkäävät siitä.

Mistä lähtien yleissivistys on ollut sitä, että tietää aina uusimpien hömppäohjelmien juonenkäänteet? Luen kyllä paljon lehtiä ja kirjoja, uutisia seuraan myös netistä. Moni ei tiedä sitä, mitä maailmassa tapahtuu ihan heidän nenänsä alla. Eikä minun mielestäni tarvitsekaan tietää jokaista käännettä toiselta puolelta maailmaa. Elän elämääni tässä. Eikö saisi? Juuri tähän asenteeseen törmään hirveän usein. "Miksi et voi nyt vain hankkia sitä tv:tä/älyluuria? " No siksi, että en halua elää sellaista elämää, enkä koe tarvitsevani niitä.

Vierailija
9/18 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää aina tulla kommentoimaan näin. Hänhän juuri halusi löytää samankaltaisia.

Vierailija
10/18 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 25 myös ja mitenkään ottamatta kantaa sun mielenkiinnon kohteisiin, miten niin et YMMÄRRÄ että ihmisiä on erilaisia??????

Vierailija
11/18 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä sä olet pystynyt olemaan ettet ole kuullut yhtäkään biisiä noilta artisteilta? Pelkästään kaupassa saattaa soida.

Vierailija
12/18 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistästiesittännetulla kirjoitti:

Miten päädyit juuri tälle palstalle kertomaan tämän?

Niin kuin sanoin, en kehtaa muualla puhua tästä. Eikös tämä ole se palsta, jonne kaikki tulevat kirjoittamaan asiasta, josta eivät kehtaa muualla puhua? :D Omanikäiset tuttavat katsovat jo muutenkin kieroon. Ja teille saivartelijoille tiedoksi, että käytän kyllä nettiä toisinaan, sähköpostin ja uutisten lukemiseen ja tällaiseen selailuun. Enkä ole yrittänyt olla erikoinen, en vain mahda sille mitään, että en ole pysynyt kehityksen mukana, enkä ehkä haluakaan pysyä.

Vierailija
13/18 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kaiken manitsemasi, mutta lisäksi myös pyörin netissä ja toisinaan pelaan myös nettipelejä. En myöskään matkustele tai omista älypuhelinta, mutta tv minulla kyllä on ja radiota kuuntelen vaihtelevasti (mm. navetassa on aina radio päällä). Ei minuakaan juuri biletys, alkoholi, shoppailu, suuret kaupungit, muoti tai lifestyle-jutut kiinnosta, mutta teknologiasta olen kyllä perillä. 

Vierailija
14/18 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä sä olet pystynyt olemaan ettet ole kuullut yhtäkään biisiä noilta artisteilta? Pelkästään kaupassa saattaa soida.

Asun pikkupaikkakunnalla, kaupassa tulee käytyä aika harvoin, enkä siellä kiinnitä huomiota musiikkiin. Luulisin, että soi joku Järviradio, kun asiakaskunta on enimmäkseen 60+ :D

Toki olen voinutkin joskus kuulla jonkun biisin, mutta en tunnistaisi biisiä tai artistia. Nuo ovat vain nimiä, joihin silloin tällöin törmää, mutta eivät kerro yhtään enempää.

Vierailija
15/18 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 25 myös ja mitenkään ottamatta kantaa sun mielenkiinnon kohteisiin, miten niin et YMMÄRRÄ että ihmisiä on erilaisia??????

No ymmärrän, että ihmisiä on erilaisia, mutta en ymmärrä sitä ajatusta, että kaikkien nuorten aikuisten PITÄISI haluta asua kaupungissa, luoda uraa, nähdä maailmaa jne. Ja että muu on tynnyrissä elämistä. Arvatkaa, kuinka paljon saan kuulla tuota "etkö ikinä käy missään, et tiedä maailman menosta mitään." En ymmärrä sitä, että nuo ovat ainoa asia, mikä suurimmalle osalle tuntuu olevan tärkeää. Pitäisi tuntea kaikki ja tietää kaikki ja olla koko ajan ihan kärjessä kaikessa. Minä tykkään istua kahvilla naapurin mummon kanssa ja tehdä kovasti fyysistä työtä, ja todellakin haikailen menneiden aikojen perään. Tästä saan kuulla vain sääliä tai sitten tuota ooo luuletko olevas jotenkin erikoinen -huutelua. En luule vaan TIEDÄN, että suurin osa omanikäisistäni pitää minua todella outona. Enkä saa mitään erityistä mielihyvää siitä. Olisi kivaa tietää että meitä nuoria mummoja on enemmänkin.

Vierailija
16/18 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajaa. En itsekään ymmärrä tai hyväksy nykymaailmanmenoa. Onneksi olen jo sen ikäinen, että voin rauhassa jättäytyä siitä pois ja esittää tyhmää. Menee iän piikkiin, kun en halua opetella käyttämään taas jotain uutta vempainta. Teeveetäkään ei viitsi enää katsoa, kun siellä kaikki on niin levotonta ja yrittää olla nuorekasta. Kamalaa, kun viisi-kuusikymppisilläkin on kovat paineet olla nuorekkaita. Minun lapsuudessani oli ihanaa, kun oli paljon tätejä ja mummuja, joissa ikä sai näkyä.

Vierailija
17/18 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en jaksa yrittää seurata aikaani ja kaikkia turhuuksia. Läksin facebookistakin, onneksi sosiaalista elämää on muuallakin.

Vierailija
18/18 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko ajattelit täti vielä hokea "uniikkia lumihiutaletta"? Se meni muodista jo viisi vuotta sitten.